Connect with us

technologia

Polski producent pojazdów szynowych Newag oskarża o włamanie do komputera

Published

on

Polski producent pojazdów szynowych Newag oskarża o włamanie do komputera

Producent taboru kolejowego Newag, Koleje Dolnośląskie (LSR) i grupa hakerów Dragon Sector toczą trójstronny spór prawny dotyczący 11 pociągów, które w tajemniczy sposób przestały działać, a później zostały „naprawione”.

Już w 2022 roku operator kolejowy na Dolnym Śląsku zgłosił, że cztery z jego lokomotyw impulsowych nie uruchamiają się, w związku z czym wysłał je do konserwacji.

LSR nie odesłało jednak pociągu do producenta Newag, lecz do niezależnych mechaników Serwisu Pojazdów Szynowych (SPS). W trakcie prac SPS zgłosiło tajemnicze problemy z oprogramowaniem, które najwyraźniej sparaliżowały pracę pociągów.

Według polskiej publikacji prasowej Rynek KolejowyProblemy z czterema lokomotywami stanowiły „poważny problem” dla przewoźnika kolejowego i pasażerów.

Jednak główny problem może być dla branży kolejowej znacznie większy i poważniejszy niż opóźnienia, choć mogą być irytujące dla pasażerów.

Krążą oskarżenia o kradzież pociągu

Według grupy hakerów Dragon Sector, gdy SPS nie był w stanie rozwiązać problemu – który zidentyfikował jako błąd oprogramowania – inżynierowi udało się znaleźć ekspertów od łamania komputerów za pomocą wyszukiwarki Google.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku, obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Jesteśmy przekonani o wyjątkowej jakości profili naszej firmy. Ponieważ jednak zależy nam na tym, abyś podjął jak najbardziej korzystną dla swojego biznesu decyzję, oferujemy Ci bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać wypełniając poniższy formularz

Przez GlobalData

W wywiadzie dla Digital Technology Publication 404 mediówDragon Sector stwierdził, że udało mu się zdiagnozować i „naprawić” problem, który był spowodowany „arbitralnymi” blokadami systemów komputerowych pociągów.

READ  Następna gra z serii Assassin's Creed zostanie wydana tydzień wcześniej

SPS i Dragon Sector oskarżają firmę Newag o wbudowanie w swoje systemy tzw. kodów „parowania części”, które skutecznie „blokują” pociągi w przypadku ich naprawy lub zakłóceń przez osoby trzecie. Ta technika jest powszechna w obszarze technologii konsumenckich, o czym wiedzą użytkownicy iPhone’a, którzy próbowali naprawić go u nielicencjonowanych techników.

Dragon Sector twierdził, że Newag zainstalował kod geolokalizacyjny, który ostrzegał firmę, gdy jej pociągi wjeżdżały do ​​warsztatów niezatwierdzonych przez producenta i „zamykały” systemy.

Jednak w ostro sformułowanym oświadczeniu na swojej stronie internetowej Newag całkowicie temu zaprzeczył i stwierdził, że jest to część negatywnej kampanii marketingowej prowadzonej przez „konkurentów”.

„Nie wbudowaliśmy, nie robimy i nie będziemy wbudowywać w oprogramowanie naszych pociągów rozwiązań, które prowadzą do celowych błędów. „To oszczerstwo wobec naszych konkurentów, którzy prowadzą przeciwko nam nielegalną czarną kampanię PR” – stwierdzono w oświadczeniu.

Zamiast tego Newag twierdzi, że LSR starała się uniknąć płacenia kar w wysokości do 500 000 dolarów za niewykonanie uzgodnionych tras i usług.

„Naszym zdaniem prawda mogła być zupełnie inna – że w oprogramowanie ingerowała np. konkurencja” – powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Prawdziwe implikacje

Producent stwierdził, że eksploatacja taboru może być obecnie niebezpieczna.

„Włamanie do systemów informatycznych narusza wiele przepisów prawa i stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego” – stwierdził Newag.

„Nie wiemy, kto ingerował w oprogramowanie sterujące pociągami, jakimi metodami i z jakimi kwalifikacjami… Powiadomiliśmy Zarząd Transportu Kolejowego, aby mógł wycofać z eksploatacji pociągi, które padły ofiarą nieznanych hakerów” – spółka dodano dodano.

W obszernej odpowiedzi Dragon Sector wyjaśnił swoje działania i oświadczył, że chce wyjaśnić dokładne szczegóły swojej pracy oraz tzw. ingerencji.

The Oświadczenie w języku polskimwyjaśnił „system blokowania”, który odkryli hakerzy, i że Dragon Sector „wierzy w to w 100%”. [its] Analiza”.

READ  Możesz zobaczyć reklamę po zakończeniu dzisiejszego wordle

„Jednocześnie pragniemy wyjaśnić powszechne w mediach nieporozumienia: Nie ingerowaliśmy w kod sterowników w Impulse – wszystkie pojazdy w dalszym ciągu działają na oryginalnym, niezmienionym oprogramowaniu. Nie ma możliwości zdalnej aktualizacji oprogramowania w Impulsie m.in. B. za pośrednictwem Globalnego Systemu Łączności Mobilnej (GSM) lub Internetu.”

Punkty te stanowią bezpośrednią odpowiedź dla Newagu i mają na celu utwierdzenie LSR w przekonaniu, że tabor jest bezpieczny w eksploatacji.

W znacznie krótszym oświadczeniu SPS stwierdziło jedynie, że jego stanowisko jest „zgodne” z oświadczeniem Dragon Sector.

Następne kroki

Chociaż Newag powiedział, że w związku z rzekomym włamaniem postawi SPS i Dragon Sector przed sądem, jeszcze tego nie zrobił.

Tymczasem Dragon Sector wyraził wątpliwości, czy sprawa zakończy się w sądzie 404: „NEWAG powiedział, że nas pozwie, ale wątpimy, czy to zrobi – ich linia obrony jest naprawdę zła i nie mieliby szans na jej obronę. Prawdopodobnie po prostu chcą po prostu zabrzmieć groźnie w mediach”.

Newag nie odpowiedział natychmiast na prośbę Technologia kolejowa Zapytanie.



Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *