Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polski Eurocash nakreśla przyszłą strategię po wzroście sprzedaży w pierwszej połowie roku

Published

on

Polski Eurocash nakreśla przyszłą strategię po wzroście sprzedaży w pierwszej połowie roku

Polska hurtownia euro bar powiedział, że planuje rozwijać swoje wielokanałowy umiejętności, kontynuuje inwestycje w sieci franczyzowe i partnerskie oraz rozwija platformę technologiczną dla lokalnych operatorów w latach 2023-2025.

Grupa ujawniła swoją strategię, zgłaszając „silny” wzrost sprzedaży we wszystkich obszarach biznesowych w I półroczu roku obrotowego o ponad 16% rok do roku do 14,3 mld zł (3,02 mld euro)

Spółka odnotowała również najlepszy w historii wynik EBITDA w okresie półrocznym w wysokości 407 mln zł (86 mln euro), co stanowi 102% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Zmaksymalizuj potencjał

„Grupa Eurocash jest już największym FMCG hurtownik w kraju z najbardziej zaawansowaną siecią logistyczną – komentuje Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash Polska.

„Nowa strategia pozwoli w pełni wykorzystać ten potencjał i jeszcze lepiej wspierać rozwój polskich przedsiębiorców prowadzących lokalną działalność gospodarczą”.

Inne aspekty strategii na lata 2023-2025 to m.in. dążenie grupy do podwojenia sprzedaży e-commerce B2B za pośrednictwem platformy eurocash.pl, rozwój jej Centrum delikatesowe Baner do modelu franczyzowego i rosnące z tego przychody Frico E-grocery za 1 mld zł (wobec 294 mln zł za cały rok 2021).

Solidna pierwsza połowa

Jeśli chodzi o wyniki półroczne, Eurocash odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w każdym formacie dystrybucji, co z kolei poprawiło wynik EBITDA – EBITDA hurtowa wzrosła o 24%.

„Jednocześnie coraz więcej naszych klientów zamawia produkty w eurocash.pl” – powiedział Jacek Owczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.

„Liczba użytkowników tej platformy wzrosła w czerwcu do prawie 38 tys., w porównaniu do niespełna 31 tys. na początku roku”.

Całkowita sprzedaż detaliczna firmy wzrosła o prawie 20% do 3,6 mld zł (760 mln euro) w pierwszej połowie roku.

© 2022 Europejski magazyn supermarketów – Twoje źródło najnowszych handel detaliczny Aktualności. Artykuł autorstwa Stephena Wynne-Jone. Kliknij Subskrybuj zalogować się ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *