Connect with us

Nauka

Polska zatrudnia public relations z AMW, powiązana ze Stevem Bannonem i George’em Santosem

Published

on

Polska zatrudnia public relations z AMW, powiązana ze Stevem Bannonem i George’em Santosem

Polska znalazła swój głos w Stanach Zjednoczonych: sklep reklamowy na Manhattanie, który pracował dla Steve’a Bannona, oszustwo związane z metalami szlachetnymi wymierzone w starzejących się konserwatystów i George’a Santosa.

Gdy miliony ukraińskich uchodźców przekroczyły polską granicę uciekając przed rosyjskimi okrucieństwami, federalne rejestry pokazują, że Warszawa, za pośrednictwem swojego narodowego banku rozwoju, zaangażowała AMW Public Relations do reprezentowania jej potrzeb i perspektywy na trwający kryzys w Stanach Zjednoczonych. Dokumenty przesłane do Departamentu Sprawiedliwości pochodzą z listopada zeszłego roku, po tym jak AMW spędziła cykl wyborczy konsultując się nie tylko z Santosem, ale także z całą masą mało prawdopodobnych republikańskich kandydatów, w tym z przeciwnikami kongresmena Ilhana Omara (D-MN), kongresmena Teda Lieu (D-MN). -CA) i kongresmenka Sheila Jackson Lee (D-TX).

Obecnie oskarżony Santos wydaje się być jedynym federalnym kandydatem, któremu AMW kiedykolwiek służyła, który nie przegrał dwucyfrową przewagą. I nawet ten pojedynczy sukces żałował 7500 dolarów, które jego kampania wydała na AMW i jej założyciela, Adama Weissa.

„Straszne” – napisał Santos do The Daily Beast. „Zwolniliśmy go po 60 dniach z powodu braku dostaw”.

Weiss odmówił bezpośredniej odpowiedzi na komentarz Santosa, ale wiele źródeł mówi The Daily Beast, że obecny sekretarz prasowy zhańbionego kongresmena pochodził z AMWPR.

Polski konsulat powiedział The Daily Beast, że sześciocyfrowy kontrakt z AMW, który wygasa z końcem tego miesiąca, stanowi „mniejszą rolę PR” w jego większej kampanii „Zjednocz Ukrainę” – do której zatrudnił również znacznie większą firmę MikeWorldWide . Twierdził, że Polska przeprowadziła „badanie rynku”, aby ustalić, które agencje public relations chce zatrudnić.

„Wierzymy, że współpraca z różnymi agencjami pozwala nam docierać do różnych odbiorców i skutecznie rozwiązywać ich problemy” – napisał konsulat w e-mailu. „Celem zaangażowania wielu agencji było dotarcie do szczególnie tych grup, które mogą mieć coraz większe wątpliwości co do potrzeby wspierania Ukrainy. AMWPR ze względu na swój profil odegrał ważną rolę w dotarciu do tych specyficznych grup. Jego umiejętność nawiązania kontaktu z tą publicznością była godna pochwały, przyczyniając się do pełniejszego zrozumienia potrzeby wspierania Ukrainy”.

Weiss powiedział, że „nieustannie zwracają się do niego globalne firmy i podmioty”. Jednak z bazy danych Departamentu Sprawiedliwości wynika, że ​​jego polska umowa jest jedyną umową, jaką złożył do tej pory w ramach Federalnej Ustawy o Rejestracji Agentów Zagranicznych.

Oprócz reprezentowania Santosa i kluczowego sojusznika NATO, komunikaty prasowe pokazują, że AMW obsługiwała konta crowdfundingowe BannonaBudujemy ścianęprzedsięwzięcie – w ramach którego były główny strateg Białego Domu został oskarżony o zarzuty stanowe i federalne za rzekome sprzeniewierzenie pieniędzy darczyńców – i metale.comże koalicja czerwonych i niebieskich stanów oraz federalnych organów regulacyjnych zamknąć w 2020 r za sprzedaż złota i srebra po wysokich cenach osobom starszym, które oglądają Fox News. (Ustępujący prezydent Donald Trump ułaskawił Bannona za rzekome przestępstwa federalne, ale to nie zwolniło go z oskarżenia w stanie Nowy Jork).

READ  Oakville Doctor Wolontariusze w Polsce udzielają pomocy ukraińskim uchodźcom wojennym

W oświadczeniu dla The Daily Beast Weiss stwierdził, że jego praca zarówno dla projektu Bannon, jak i oszustwa Goldbug poprzedza jego problemy prawne – i powiedział, że nie ponosi odpowiedzialności za zachowanie żadnego ze swoich klientów.

„Jako konsultanci ds. public relations jesteśmy zobowiązani do prowadzenia relacji z mediami i docierania do mediów” — napisał Weiss. „Nie mamy wpływu na Twoją sytuację finansową, księgowość ani żadne inne sprawy finansowe”.

klip z Wygląd handlowca Metals.com na izraelskim kanale informacyjnym nadal pojawia się na stronie AMW na Youtube, podobnie jak własne reklamy Weissa w stacjach telewizyjnych o smaku Trumpa Newsmax i One America News. Ostatnio publicysta pojawił się osobiście w programie YouTube prawicowego influencera Tima Poola – gdzie błędnie przewidział, że federalny akt oskarżenia byłego prezydenta Donalda Trumpa będzie dotyczył tylko „głupiego przestępstwa” – oraz w porannym programie rzekomego gwałciciela Eda O. Henry’ego w powiązanej z Bannonem sieci Real America’s Voice.

Jestem facetem, do którego ludzie dzwonią, kiedy są w Rikers albo kiedy zdarzy się prawdziwa sytuacja kryzysowa.

Adama Weissa

W drugim programie Weiss nazwał siebie „maniakiem”, podczas gdy w „Timcast” nazwał swoją firmę „firmą zajmującą się strategiczną komunikacją polityczną” i opisał jej klientelę i styl.

„Jestem facetem, do którego ludzie dzwonią, kiedy są w Rikers lub gdy ma miejsce prawdziwa sytuacja kryzysowa” — powiedział Weiss Poolowi i jego kolegom z drużyny. „Wiele razy muszę siedzieć z klientami i ich prawnikami, a prawnicy zawsze mówią:„ Nie mów, nie mów ”. A ja mówię: „Nie słuchaj prawników, po prostu cię spowolnią”.

Ale pisząc artykuły wstępne dla konserwatywnych mediów, Weiss zapewniał, że jego przedpolscy patroni pochodzą z relacji – a nawet z Białego Domu – a nie z więzienia.

„Adam Weiss (@AdamMatthew) jest dyrektorem generalnym AMW PR, nowojorskiej firmy zajmującej się strategią polityczną i komunikacją. Jego firma reprezentowała Kimberly Guilfoyle, sędziego Jeanine Pirro, Coreya Lewandowskiego, Davida Bossie, Anthony’ego Scaramucciego i wielu innych” – czytamy w biografii na końcu artykułu, który Weiss napisał dla „The Times”. codzienne wezwanie w 2019 roku

Tylko dwóch z tych luminarzy powiązanych z Trumpem odpowiedziało na pytanie z The Daily Beast. Scaramucci pochwalił Weissa za wykonanie „niewiarygodnie dobrej roboty” przy wielu projektach, w tym przy dwóch wydaniach książek.

READ  Polska i Wietnam zacieśniają współpracę naukową

Z drugiej strony Lewandowski początkowo zaprzeczał podpisaniu umowy z AMW lub Weissem. Notorycznie utalentowany manipulator polityczny Lewandowski później zmodyfikował to oświadczenie i powiedział, że jego wydawca zatrudnił Weissa „do prowadzenia PR jednego z naszych bestsellerów”.

Tymczasem historia z 2019 r Reporter z Hollywood zidentyfikował Weissa jako menedżera ds. Mediów w książce PirroRadykałowie, opór i zemsta: spisek lewicy mający na celu przerobienie Ameryki . W przeszłości Weiss twierdził również, że pracował dla legendy futbolu i praw obywatelskich. Jim Brown i aktorka pornograficzna Amy Fisherktóra po raz pierwszy zyskała sławę jako „Long Island Lolita”, która w 1992 roku postrzeliła żonę swojego kochanka w twarz. Daily Beast nie był w stanie zlokalizować numeru telefonu ani adresu e-mail Fishera.

Inni klienci AMW to m.in zegarmistrz która niedawno stała się wirusowa dzięki performatywnej kampanii reklamowej „przeciw przebudzeniu”, firmie zajmującej się wydobyciem piasków roponośnych, która wykrztusiła 1 milion dolarów grzywny dla Komisja Bezpieczeństwa i Giełd rok temu sprawa sądowa spółka private equity którego były prezes ostatnio zapłacił 3 miliony dolarów aby uregulować opłaty, zarządzał programem „pompuj i zrzuć” oraz kilkoma spółkami, w które zainwestowała wspomniana firma private equity. Pracował również dla serwisu rezerwacji hoteli, przedsięwzięcia turystyki kosmicznej, kilku firm zajmujących się energią wodorową, meksykańskiej platformy płatności cyfrowych i kliniki pielęgnacji skóry na Manhattanie.

Na tej liście brakuje obcego rządu innego niż Polska, który Departament stanu nazywana „oś bezpieczeństwa wschodniej flanki”, która służy jako główny dostawca broni na Ukrainę i schronienie dla ewakuowanych z brutalizowanego kraju – i która teraz stoi w obliczu zagrożenia uzbrojonej w broń nuklearną Białorusi po swojej stronie.

Wiele źródeł mówi The Daily Beast, że 54-letnia Weiss rozpoczęła karierę w konserwatywnej polityce na Long Island. Ale po raz pierwszy pojawia się w federalnych dokumentach finansowych kampanii nie jako przedstawiciel public relations, ale jako darczyńca, wymieniając swój zawód jako samozatrudniony pośrednik w obrocie nieruchomościami w darze z 2005 roku dla komitetu powiązanego z ówczesnym gubernatorem Nowego Jorku, George’em Pataki. . Najwcześniejsza wzmianka o nim jako o specjaliście od reklamy pojawiła się w r nowojorska poczta Artykuł z 2008 roku, pięć miesięcy przed powstaniem AMW. Ale spędził półtorej dekady, robiąc sesje zdjęciowe na imprezach na Manhattanie i w Hamptons, a nawet wypuszczając własny magazyn „luksusowy styl życia”. bogactwo oddziaływania.

Jego imprezy zapewniły mu być może najbardziej prestiżowego klienta przed Polską, Amira Korangy, redaktora magazynu skoncentrowanego na nieruchomościach prawdziwa okazja. W wywiadzie dla The Daily Beast, Korangy opisał Weissa, który pojawił się na spotkaniu towarzyskim blisko dziesięć lat temu, w czasie gdy firma potentata medialnego wydawała własną, krótkotrwałą gazetę dla wyższych sfer: luksusowe reklamy.

Redaktor upierał się, że nigdy nie miał kontraktu z Weissem ani z jego firmą, ale płacił mu za usługi – i prywatnie przypisuje mu sprowadzenie Guilfoyle’a do luksusowe reklamy’ przykryć i RealDeal reporterzy telewizji kablowej. Jednak Korangy powiedział, że zauważył zmianę w skojarzeniach Weissa podczas cyklu wyborczego w 2016 roku, ponieważ publicysta coraz częściej udostępniał zdjęcia Mar-a-Lago na swoich stronach w mediach społecznościowych, a firma przyciągała coraz więcej kont Trumpworld. .

READ  Posłowie z zadowoleniem przyjmują decyzję Komisji o wniesieniu sprawy przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości

Na koniec Korangy powiedział, że wysłał Weissowi bezpośrednią wiadomość na Instagramie po tym, jak podzielił się swoją historią imprezowania z postaciami znanymi z rozpowszechniania kłamstw na temat wyborów w 2020 roku.

„Myślałem:„ Jezu Chryste, lista twoich klientów wygląda coraz bardziej szalenie ”- wspomina Korangy. „Prowadzi firmę, ma niszę, a ci ludzie żywią się sobą nawzajem. Rozumiem, dlaczego dostaje listę klientów, którą robi. I każdy zasługuje na reprezentację”.

Ale Korangy wyraził zdziwienie, gdy dowiedział się, że Weiss pracuje teraz dla dużej zagranicznej potęgi. I choć kampania Zjednoczyć Ukrainę rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku, Archiwum serwisu AMW pokazują, że jeden z jej dyrektorów wymienił konsulat tego kraju jako klienta od co najmniej 2021 r.

Pomimo posiadania skrajnie prawicowego rządu nacjonalistycznego, ze względów geograficznych i historycznych kraj ten jest wrogo nastawiony do Rosji i ciepły wobec Ukrainy.

Oznacza to, że polscy przywódcy nigdy nie przyzwyczaili się mrugać do prezydenta Węgier Viktora Orbana, ani do prezydenta Rosji Władimira Putina, ani do jego wielbicieli z izolacjonistycznego skrzydła amerykańskiego ruchu konserwatywnego.

„Byłoby to całkowicie sprzeczne z interesem narodowym Polski i sprzeczne z polską polityką zagraniczną” – uważa prof. Krzysztof Błędowski z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, krytyk Prawa i Sprawiedliwości. „Jakiekolwiek wysiłki ze strony Polski prawdopodobnie zaszkodziłyby stosunkom Polski ze Stanami Zjednoczonymi, zwłaszcza z tym rządem”.

Ale Bledowski zasugerował, że zatrudnienie Weissa może być swego rodzaju polisą ubezpieczeniową na wynik wyborów prezydenckich w 2024 r., które mogą doprowadzić do władzy innego republikańskiego prezydenta – być może nawet Donalda Trumpa.

„Polska myśli o krok do przodu, że w Stanach Zjednoczonych może nadejść wiatr zmian i powinniśmy wydać trochę pieniędzy na zwiększenie znaczenia Polski w tym kryzysie” – powiedział Bledowski, nawiązując do wojny i napływu uchodźców. „Więc gdyby było jakieś wahanie, jakakolwiek zmiana, nie wpłynęłoby to na stosunki polsko-amerykańskie i zobowiązania Stanów Zjednoczonych wobec Polski”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *