Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska unika chaosu lotniczego, gdy kontrolerzy ruchu lotniczego dochodzą do tymczasowego porozumienia

Published

on

Polska unika chaosu lotniczego, gdy kontrolerzy ruchu lotniczego dochodzą do tymczasowego porozumienia

Samoloty zostają uziemione na lotnisku w Warszawie 16 kwietnia 2010 r. REUTERS / Petr Josek / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

WARSZAWA, 28 kwietnia (Reuters) – Polscy kontrolerzy ruchu lotniczego osiągnęli porozumienie z rządem, co oznacza, że ​​będą kontynuować pracę do 10 lipca, powiedział w czwartek przedstawiciel związku, aby zapobiec masowym odwołaniom lotów przed pracowitym majowym weekendem świątecznym.

Chaos w podróży oczekiwano od 1 maja, dzień po zakończeniu okresu wypowiedzenia dla kontrolerów ruchu lotniczego, którzy zdecydowali się zrezygnować, zamiast zaakceptować nowe przepisy pracy, które, jak stwierdzili, zagrażają bezpieczeństwu.

„Udało nam się dojść do porozumienia” – powiedział związkowy przedstawiciel komisji sejmowej. „Musimy sobie zdać sprawę, że to nie koniec walki”.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

Zgodnie z umową okres wypowiedzenia kontrolerów ruchu lotniczego został wydłużony do 10 lipca, a polski Urząd Kontroli Ruchu Lotniczego (PAŻP) rozpocznie przegląd organizacyjny i restrukturyzację. Strony będą nadal omawiać przepisy dotyczące płac i praktyk pracowniczych.

Polski rząd wydał dekret, który od 1 maja drastycznie zmniejszyłby liczbę lotów na dwóch warszawskich lotniskach.

– Mam nadzieję, że skutki tego dekretu jutro zostaną cofnięte – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Powiedział, że PAŻP zgodziła się przywrócić pensje kontrolerów ruchu lotniczego do poziomu sprzed pandemii. Wynagrodzenia kontrolerów ruchu lotniczego zostały obcięte, ponieważ podczas pandemii wykonywano mniej lotów.

Linie lotnicze, na które potencjalnie może wpłynąć obniżka lotów, to m.in. PLL LOT i Wizz Air (WIZZ.L) i Lufthansy (LHAG.DE)wszystkie operujące z Lotniska Chopina oraz Ryanair (RYA.I)wylatujący z Modlina.

READ  Minister spraw zagranicznych Estonii twierdzi, że kraje bałtyckie mają od trzech do czterech lat na przygotowanie się do rosyjskiego „testu” NATO.

Spór dotyczył również proponowanych zmian praktyk pracy, w tym zwiększenia maksymalnej liczby godzin pracy kontrolerów ruchu lotniczego w systemie zmianowym.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

Reportaż Alana Charlisha, Anny Włodarczak-Semczuk, Pawła Florkiewicza Redakcja Garetha Jonesa i Bernadette Baum

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *