Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com
GDAŃSK, 11 kwietnia (Reuters) – największy polski sklep odzieżowy LPP (LPPP.WA)powiedział w poniedziałek, że wzmocni swoją obecność w Unii Europejskiej i przesunie uwagę po zawieszeniu działalności na Ukrainie i zamknięciu sklepów w Rosji.
Utrata dwóch rynków wschodnich kosztowałaby 25% przychodów.
W odpowiedzi w przyszłym roku wejdzie do Włoch, Grecji i Cypru i będzie kontynuował ekspansję marki Reserved w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
„Po trudnym okresie pandemii stanęliśmy przed kolejnymi wyzwaniami związanymi z utratą znacznej części sieci dystrybucji” – powiedział dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz, odnosząc się do zaprzestania ukraińskiego biznesu i decyzji o opuszczeniu Rosji.
„Mimo to sytuacja firmy pozostaje stabilna, a spodziewane przychody w bieżącym roku obrotowym w wysokości ponad 16 mld zł (3,76 mld USD) sprawiają, że spokojnie myślimy o przyszłości LPP” – dodał Lutkiewicz.
Ponieważ firma nie może przewidzieć przyszłej sytuacji na Ukrainie, zdecydowała się skoncentrować na rynkach UE, na których jest już obecna – powiedział. „Jednocześnie chcemy penetrować nowe rynki, zwłaszcza w południowej Europie, gdzie widzimy potencjał wzrostu naszych marek”.
Firma skupi się również w tym roku na rozwoju biznesu e-commerce, który odpowiadał za ponad 30% łącznych przychodów w czwartym kwartale roku obrotowego zakończonego 31 stycznia 2022 roku.
W bieżącym roku szacowana wartość przychodów ze sprzedaży internetowej może sięgnąć 5 miliardów złotych. Byłoby to 31% przy łącznych obrotach 16 mld zł.
(1 USD = 4,2547 zł)
Reportaż Adrianny Ebert; Edytowane przez Kirsten Donovan i Bradleya Perretta
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.