Connect with us

Zabawa

Polska rekordowa liczba odwiedzających Dzień Kina 2023

Published

on

Polska rekordowa liczba odwiedzających Dzień Kina 2023

Według wstępnych szacunków ósmą edycję Dnia Kina w Polsce, która odbyła się 30 września, odwiedziło ponad 550 000 osób. Prawie 40% sprzedanych biletów stanowiły polskie tytuły filmowe. W akcji „Dzień Kina” wzięły udział sieci zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowego Kina, Stowarzyszeniu Kin Studyjnych i Stowarzyszeniu Kina Polskiego, takie jak Cinema City, Helios i Multikino, a także kina niezrzeszone. Przez cały weekend we wszystkich kinach w całej Polsce sprzedano ponad 1 milion biletów, czyli o około 60% więcej niż w poprzedni weekend. W akcji wzięło udział 250 kin, dzięki czemu widzowie mogli zapłacić za wstęp do kin biorących udział w akcji w wysokości 12 zł. Obsługę organizacyjną Dnia Kina zapewniło Multikino Media, dofinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, a InPost był partnerem tegorocznego Dnia Kina Polskiego.

W sobotę widzowie mogli zobaczyć kilkadziesiąt tytułów z aktualnego repertuaru, w tym premiery, ale także pokazy przedpremierowe i zwiastuny nadchodzących tytułów. Najczęściej oglądanymi filmami podczas Dnia Kina były: Zielona granica, Widziałem X, Teściowie 2, Twórca, O psie, kóry jeździł koleją, Zakonnica II, Obcy w mojej szkole, sobowtór, Duchy w Wenecji, Niezniszczalni, i Moje wielkie greckie wesele 3.

Polskie Stowarzyszenie Nowego Kina stwierdziło: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z rekordowej frekwencji na tegorocznym Dniu Kina, zarówno w kinach wielosalowych, jak i w kinach tradycyjnych”. Szczególnie cieszy w tym dniu publiczność polskich produkcji – mamy około 40% sprzedanych biletów na seanse polskich filmów. Już dawno tak wielu widzów nie wybierało polskiego kina spośród wszystkich propozycji wielkiego ekranu. Repertuar ostatnich miesięcy tego roku i stycznia 2024 będzie pełen produkcji polskich i zagranicznych. Dzień Kina przypomina widzom, jak przyjemnie jest oglądać filmy w kinie, jakie emocje wywołuje, jak dobrze jest spotykać się z rodziną i przyjaciółmi oraz wspólnie oglądać filmy z legalnych źródeł.

Organizatorzy dodali: „Jesteśmy zadowoleni z udziału ponad 100 kin tradycyjnych i wsparcia reklamowego niemal wszystkich dystrybutorów filmowych działających w Polsce!”. Wiemy też, że ten dzień był wielkim sukcesem dla wszystkich kin i że w nadchodzących miesiącach widzowie będą jeszcze częściej chodzić do swoich ulubionych kin.”

READ  Od The Ultimatum do Love is Blind, jakie są najbardziej szalone programy randkowe?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *