Zabawa
Polska podejmuje działania przeciwko „nieprawidłowościom w serwisie medialnym”
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął cztery działania przeciwko nieprawidłowościom w usługach medialnych, z których dwa zostały popełnione przez TVN i UPC Polska.
W pierwszym przypadku mówi się, że rozczarowani byli konsumenci, którzy kupili pakiet oferujący wczesny dostęp do wybranych programów, seriali czy rozrywki na Player.pl. W jednym przypadku piąty odcinek programu pojawił się zaledwie cztery dni później. Spółka oceniła reklamacje pozytywnie, ale nie zawsze w stopniu współmiernym do poniesionej szkody. Po interwencji UOKiK wszyscy konsumenci, którzy złożyli reklamację, otrzymali zwrot pieniędzy (częściowy – jeśli paczka była opłacona dłużej niż miesiąc).
Dodatkowo, po zaopiniowaniu przez UOKiK, TVN zamieści w potwierdzeniu umowy opis zamówionego pakietu (wcześniej dostępny tylko na stronie internetowej). Wprowadzi też pewne zmiany w sposobie prezentacji oferty – aby była bardziej przejrzysta dla konsumentów.
Tymczasem okazało się, że UPC Polska roznosiła niejasne wieści o dostępie do filmów. Na początku pandemii – 20 marca 2020 r. – konsumenci otrzymali maila od Prezesa UPC Polska z zapewnieniem, że „w tym trudnym czasie chcemy wspierać Cię bardziej niż kiedykolwiek” oraz o odszyfrowaniu 13 kanałów telewizyjnych i stworzeniu specjalnej kolekcji filmów w UPC On Demand Service.
Tego samego dnia konsumenci otrzymali również wiadomość tekstową: „Zamień swój salon w kino. Naciśnij VOD na pilocie. Konsumenci rozumieją, że korzystanie z tych filmów jest bezpłatne. Dowiedziałeś się czegoś innego.
Zdając sobie sprawę, że wiadomości e-mail i SMS z 20 marca mogą wprowadzać konsumentów w błąd, firma podjęła kroki w celu usunięcia nieprawidłowości i ich następstw.
Firma przyznała również skarżącym różnego rodzaju odszkodowania. Po interwencji UOKiK ich wartość została ujednolicona w zależności od doświadczeń z wykorzystaniem UPC On Demand.
W efekcie zdecydowana większość konsumentów otrzymywała rekompensatę co najmniej równą wysokości opłat za wypożyczane przez nich filmy.
Związane z
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.