Connect with us

Zabawa

Polska podejmuje działania przeciwko „nieprawidłowościom w serwisie medialnym”

Published

on

Polska podejmuje działania przeciwko „nieprawidłowościom w serwisie medialnym”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął cztery działania przeciwko nieprawidłowościom w usługach medialnych, z których dwa zostały popełnione przez TVN i UPC Polska.

W pierwszym przypadku mówi się, że rozczarowani byli konsumenci, którzy kupili pakiet oferujący wczesny dostęp do wybranych programów, seriali czy rozrywki na Player.pl. W jednym przypadku piąty odcinek programu pojawił się zaledwie cztery dni później. Spółka oceniła reklamacje pozytywnie, ale nie zawsze w stopniu współmiernym do poniesionej szkody. Po interwencji UOKiK wszyscy konsumenci, którzy złożyli reklamację, otrzymali zwrot pieniędzy (częściowy – jeśli paczka była opłacona dłużej niż miesiąc).

Dodatkowo, po zaopiniowaniu przez UOKiK, TVN zamieści w potwierdzeniu umowy opis zamówionego pakietu (wcześniej dostępny tylko na stronie internetowej). Wprowadzi też pewne zmiany w sposobie prezentacji oferty – aby była bardziej przejrzysta dla konsumentów.

Tymczasem okazało się, że UPC Polska roznosiła niejasne wieści o dostępie do filmów. Na początku pandemii – 20 marca 2020 r. – konsumenci otrzymali maila od Prezesa UPC Polska z zapewnieniem, że „w tym trudnym czasie chcemy wspierać Cię bardziej niż kiedykolwiek” oraz o odszyfrowaniu 13 kanałów telewizyjnych i stworzeniu specjalnej kolekcji filmów w UPC On Demand Service.

Tego samego dnia konsumenci otrzymali również wiadomość tekstową: „Zamień swój salon w kino. Naciśnij VOD na pilocie. Konsumenci rozumieją, że korzystanie z tych filmów jest bezpłatne. Dowiedziałeś się czegoś innego.

Zdając sobie sprawę, że wiadomości e-mail i SMS z 20 marca mogą wprowadzać konsumentów w błąd, firma podjęła kroki w celu usunięcia nieprawidłowości i ich następstw.

Firma przyznała również skarżącym różnego rodzaju odszkodowania. Po interwencji UOKiK ich wartość została ujednolicona w zależności od doświadczeń z wykorzystaniem UPC On Demand.

W efekcie zdecydowana większość konsumentów otrzymywała rekompensatę co najmniej równą wysokości opłat za wypożyczane przez nich filmy.

READ  Prawdziwa historia polskiego bojownika ruchu oporu „Strefa Interesów”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *