Najważniejsze wiadomości
Polska karze portugalską firmę za wprowadzanie w błąd „patriotycznych” polskich nabywców
Polski organ ochrony konsumentów nałożył na portugalską grupę handlową Jeronimo Martins ponad 60 milionów złotych (16 milionów dolarów) za etykietowanie owoców i warzyw uprawianych w Polsce w momencie ich importu – poinformował w poniedziałek. Regulator UOKiK powiedział, że konsumenci dokonujący „patriotycznych” wyborów zostali wprowadzeni w błąd w czasie, gdy rząd zachęcał Polaków do kupowania polskich produktów wspierających gospodarkę w czasie kryzysu związanego z koronawirusem.
Jeronimo Martins, właściciel sieci supermarketów Biedronka, powiedział, że odwoła się od decyzji i ma „poważne zastrzeżenia” do dowodów zebranych przez regulatora. W maju UOKiK wszczął postępowanie przeciwko portugalskiemu właścicielowi Biedronki. Konsumenci zostali wprowadzeni w błąd przez produkty uboczne, takie jak belgijska marchewka i ukraińskie ogórki, które zostały sklasyfikowane jako lokalne.
„Konsumenci, którzy chcieli kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka, byli często wprowadzani w błąd w sklepach Biedronka” – powiedział w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chrostny. „Te naruszenia były systematyczne i długotrwałe” – powiedział UOKiK. Na koniec 2019, 2020 i lutego 2021 roku kontrola handlowa stwierdziła, że informacja o kraju pochodzenia owoców i warzyw na szyldach w sklepach była inna niż informacje o opakowaniu dostawy lub Dokumentach.
UOKiK podał, że w 27,8% skontrolowanych sklepów inspektorzy wykryli niewłaściwie oznakowane produkty. Polskie oddziały Jeronimo Martins poinformowały, że odwołają się od decyzji. „Dowody w tej sprawie nie zostały obiektywnie zebrane, a ich jakość i kompletność budzą poważne obawy” – powiedział.
(1 $ = 3,7617 zł)
(Ta historia nie została zredagowana przez personel Devdiscourse i jest automatycznie generowana na podstawie syndykowanego kanału).
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.