- Zakłada wzrost zysków w I kw
- Zysk bazowy 4Q w Polsce lepszy od oczekiwań
- Wyniki 2022 zgodne z wytycznymi firmy
technologia
Polska firma e-commerce Allegro spodziewa się wyższych wyników w I kw
30 marca (Reuters) – Największa polska platforma e-commerce Allegro (ALEP.WA) poinformowała w czwartek, że spodziewa się wzrostu zysków podstawowych w pierwszym kwartale, ponieważ koncentruje się na cięciu kosztów w warunkach niepewności gospodarczej.
Spółka prognozuje, że jej skorygowany zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (EBITDA) wzrośnie o 20% do 23% na kluczowym polskim rynku.
Wartość towaru brutto (GMV) – wskaźnik branżowy używany do pomiaru wolumenu transakcji – ma wzrosnąć o 13% do 14%, podczas gdy sprzedaż ma wzrosnąć o 20% do 22%, podała firma.
Allegro stara się obniżyć koszty, integrując biznes centrów handlowych, który kupił w zeszłym roku i dostosowując się do ograniczonych wydatków konsumentów.
Miesięczny wzrost GMV dla jej polskich oddziałów oscylował w pierwszym kwartale między 12% a 15%, podała firma, dodając, że konsumenci wydają mniej na artykuły uznaniowe i kupują tańsze produkty.
Allegro zamierza również przywrócić marżę do 5 proc. w Polsce. Skorygowana marża EBITDA/GMV wzrosła w czwartym kwartale o 0,94 punktu procentowego do 4,90%.
Perspektywy pojawiają się po tym, jak firma po raz pierwszy podniosła opłaty za swój roczny program subskrypcji w listopadzie, odzwierciedlając podobne ruchy Amazona w Europie i Stanach Zjednoczonych na początku roku.
Podstawowy zysk firmy w czwartym kwartale w Polsce wzrósł o 41,2% do 708 mln zł (163,70 mln USD), pokonując średnie oczekiwania analityków na poziomie 692 mln zł w konsensusie sporządzonym przez firmę. Łącznie z centrum handlowym liczba ta wzrosła o 33,3% do 668 mln zł.
Allegro dodało, że jest na dobrej drodze do uruchomienia w tym roku zewnętrznego rynku w Czechach, koncentrując się na zarządzaniu kosztami Mall i poprawie zarządzania zapasami.
(1 $ = 4,3250 zł)
Relacja Anny Pruchnickiej; Pod redakcją Matta Scuffhama i Uttaresha Venkateshwarana
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
Continue Reading