Connect with us

technologia

Polska buduje część brytyjskiej fregaty – dlaczego?

Published

on

Polska buduje część brytyjskiej fregaty – dlaczego?

Polityka Wielkiej Brytanii polegająca na niebudowaniu skomplikowanych okrętów wojennych za granicą ma przede wszystkim na celu zachowanie potencjału kraju w zakresie budowy statków, ochronę miejsc pracy oraz utrzymanie niezbędnych zdolności i infrastruktury dla celów bezpieczeństwa narodowego.

Polityka ta nie oznacza jednak, że Wielka Brytania nie może nawiązywać międzynarodowej współpracy lub partnerstwa ani zlecać outsourcingu niektórych komponentów do swoich okrętów wojennych.

W przypadku, gdy Polska zbuduje niektóre części statku dla Wielkiej Brytanii w ramach umowy między Wielką Brytanią a Polską dotyczącej budowy przez Polskę zaprojektowanej przez Wielką Brytanię fregaty dla własnej marynarki wojennej, umowa ta nie jest sprzeczna z polityką Wielkiej Brytanii dotyczącą wiele powodów Wielka Brytania:

  • Współpraca i dzielenie się technologią: Umowa między Wielką Brytanią a Polską umożliwia obu krajom korzystanie z wiedzy i umiejętności drugiej strony. Polska może zbudować brytyjską fregatę dla własnej marynarki wojennej, podczas gdy Wielka Brytania może wykorzystać polskie możliwości produkcyjne dla określonych komponentów. Umowa ta pomaga wzmocnić międzynarodowe partnerstwa i promować współpracę między obydwoma krajami.
  • Ograniczony outsourcing: umowa przewiduje, że Polska zbuduje tylko niektóre części statku, a nie cały złożony okręt wojenny. Większość prac, w tym końcowy montaż i integracja, będzie nadal wykonywana w Wielkiej Brytanii. Takie podejście zapewnia, że ​​Wielka Brytania zachowuje kontrolę nad najbardziej krytycznymi aspektami procesu budowy statków, zgodnie z jej polityką.

względy ekonomiczne

W niektórych przypadkach outsourcing niektórych komponentów lub części statku może być tańszy i wydajniejszy bez podważania ogólnych zdolności Wielkiej Brytanii w zakresie budowy statków lub interesów bezpieczeństwa narodowego. Angażując się w taką współpracę międzynarodową, Wielka Brytania może optymalizować swoje zasoby i zapewnić pomyślną realizację projektów morskich.

W skrócie, polskie fazy brytyjskie w Polsce i brytyjskie fazy polskie w Wielkiej Brytanii są realizowane w ramach pomocy Warszawie w przygotowaniu się do budowy podobnych okrętów po podpisaniu przez Wielką Brytanię i Polskę umowy o wartości 1,4 miliarda funtów na dostawy dla Marynarki Wojennej RP z fregatami klasy Miecznik projektu Typ 31.

READ  W 2023 roku będziemy świadkami „prawdziwie kopernikańskiej rewolucji w technologiach kosmicznych” w Polsce – mówi szef POLSA

Korzyści dla przemysłu brytyjskiego

W ramach umowy Wielka Brytania buduje niektóre części statków, które będą eksploatowane przez Polskę, w szczególności w stoczni Rosyth w Szkocji. Ponadto stocznia Rosyth buduje również sekcje statków dla Polski, co w sumie oznacza więcej pracy dla Szkocji.

Umowa ta nie tylko pozwala Wielkiej Brytanii zoptymalizować zasoby i zapewnić pomyślną realizację projektów morskich, ale także przynosi znaczne korzyści szkockiemu przemysłowi, tworząc więcej miejsc pracy i możliwości. Umowa podkreśla obopólne korzyści płynące z międzynarodowej współpracy w przemyśle stoczniowym, ponieważ pobudza krajową gospodarkę, jednocześnie wspierając międzynarodowe partnerstwa.

Umowa między Wielką Brytanią a Polską, zgodnie z którą Polska powinna zbudować pewne części brytyjskiego okrętu i zaprojektowanej przez Brytyjczyków fregaty dla własnej marynarki wojennej, nie jest sprzeczna z polityką Wielkiej Brytanii, by nie budować skomplikowanych okrętów wojennych za granicą, ponieważ jest to ograniczona i strategiczna współpraca, która zwiększa krajowe możliwości budowy statków w Wielkiej Brytanii i wzmacnia międzynarodowe partnerstwa.

Umowa ta przyniesie korzyści szkockiemu przemysłowi, tworząc więcej miejsc pracy i możliwości w stoczni Rosyth, zarówno w zakresie budowy sekcji statków dla Wielkiej Brytanii, jak i dla Polski, pokazując obopólne korzyści płynące z międzynarodowej współpracy w przemyśle stoczniowym.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *