Zabawa
Polscy widzowie „doceniają telewizję naziemną”
Ponad połowa polskich widzów, w tym dwie trzecie oglądających usługi naziemnej telewizji cyfrowej, docenia zmiany, jakie zachodzą obecnie w sektorze telewizji naziemnej w kraju.
Według projektu Wavemaker Cyfrowizja Vll, doceniają to, że mają teraz więcej kanałów i wysoką jakość odbioru. Z drugiej strony są mniej zadowoleni z oferty seriali, filmów dla dzieci i sportu oferowanej przez nadawców naziemnych.
„Multipleks marzeń” dla widzów jako całości obejmowałby HBO, Discovery, National Geographic, Canal+ i TVN 24, podczas gdy ci, którzy oglądają tylko telewizję naziemną, chcieliby zobaczyć National Geographic, HBO, Discovery, NatGeo Wild i Polsat Sport.
Polsat jest obecnie uważany za najciekawszy kanał naziemny przez wszystkich polskich telewidzów z lekką przewagą nad TVN. Pierwszą piątkę zamykają TVN7, Super Polsat i TV Puls.Tymczasem widzowie naziemni, ograniczeni do kanałów FTA, jako najciekawsze kanały naziemnej telewizji cyfrowej oceniają Polsat, a następnie TVN7, Focus i TVN.
Z projektu Cyfrowizja VII wynika, że 16% obecnych widzów naziemnych (19% w 2021 r.) rozważało zakup abonamentu u dostawcy płatnej telewizji w ciągu ostatniego roku. Jednakże, zgodnie z badaniem start-upów Nielsena, w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił niewielki wzrost odsetka klientów korzystających z płatnych usługodawców. W związku z tym nieco mniejsza baza naziemnych gospodarstw domowych mogłaby rozważyć zakup abonamentu w kablu lub na platformie cyfrowej. Oprócz atrakcyjnych ofert operatorów, jedną z najważniejszych atrakcji płatnej telewizji jest możliwość zakupu usług streamingowych u operatora w formie abonamentu.
Dane z projektu Cyfrowizja wyraźnie pokazują, że obecnie w Polsce istnieje klasyczny „wróg” między telewizją kablową a płatnymi serwisami streamingowymi. Z jednej strony telewizja kablowa oferuje możliwość zakupu pakietów od streamerów na atrakcyjnych warunkach, co przyciąga widzów szukających wygody zakupów. Z drugiej strony pakiety te są czynnikiem powodującym przecięcie kabla. Prawie 30% widzów naziemnych, którzy nie rozważają zakupu abonamentu płatnej telewizji, twierdzi, że robi to dlatego, że ich abonament Netflix, HBO Max lub Player odpowiada ich potrzebom jako widza. Dla tej grupy odbiorców jest to trzeci najważniejszy powód, aby nie rozważać zakupu abonamentu płatnej telewizji.
Powiązany
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.