Connect with us

Gospodarka

Polscy konsumenci mogą nie być tak odporni, jak mogłoby się wydawać

Published

on

Polscy konsumenci mogą nie być tak odporni, jak mogłoby się wydawać

(Bloomberg) — Pozytywny wzrost sprzedaży w dyskontach może przesłonić prawdziwą siłę polskich konsumentów zmagających się z rosnącą inflacją.

Według Grzegorza Kujawskiego, analityka brokera Trigon, 5,2% wzrost sprzedaży like-for-like Pepco Group NV za kwartał zakończony we wrześniu pokazuje, że lokalni konsumenci przechodzą do tańszych placówek w związku z kryzysem kosztów utrzymania Domu Maklerskiego SA.

Wyniki Pepco podążają za dobrą sprzedażą w LPP SA, której sklepy modowe sprzedają z rabatami w porównaniu do konkurentów, takich jak Hennes & Mauritz AB.

„Za wcześnie, aby powiedzieć, że konsument jest silny” – powiedział Kujawski. „Pepco i LPP reprezentują segment value for money, który w obecnych warunkach zyskuje udział w rynku, ale nadal ryzykowne może być wyciąganie szerszych wniosków na podstawie ich wyników”.

Polskie akcje są w tym roku najgorsze na świecie, ponieważ perspektywy gospodarcze tego kraju – wraz z latami boomu konsumpcyjnego – pogarszają się z powodu rosnących cen i wojny na sąsiedniej Ukrainie.

Podczas gdy Pepco spodziewa się dodatniego tempa sprzedaży przed nadchodzącym sezonem świątecznym, inwestorzy nadal obawiają się, że rosnąca inflacja i wolniejszy wzrost płac będą negatywnie wpływać na sprzedaż.

©2022 Bloomberg LP

READ  Procesy dotyczące kredytów we franku szwajcarskim. Trzy scenariusze, wszystkie złe dla banków
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *