Connect with us

Gospodarka

Partner EBOR i InnoEnergy w zakresie recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce; Następna Europa Środkowa

Published

on

Partner EBOR i InnoEnergy w zakresie recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce;  Następna Europa Środkowa
Partner EBOR i InnoEnergy w zakresie recyklingu pojazdów elektrycznych w Polsce;  Następna Europa Środkowa







  • EBOR i EIT InnoEnergy współpracują w zakresie recyklingu baterii pojazdów elektrycznych

  • Najpierw w Polsce badane są bariery i szanse rynkowe

  • Centrum wiedzy zgromadzi interesariuszy, potencjalnie prowadząc do nowych inwestycji

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) i EIT InnoEnergy współpracują w celu opracowania krajobrazu inwestycyjnego dla recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) w gospodarkach, w których inwestuje bank, zaczynając od Polski i potencjalnie rozszerzając się na sąsiednie kraje w Europie Środkowej.

EBOR i EIT InnoEnergy chcą promować wykorzystanie surowców wtórnych w produkcji baterii.

Obie instytucje mają duże doświadczenie w ekosystemie akumulatorów do pojazdów elektrycznych i duże osiągnięcia w promowaniu modeli biznesowych gospodarki o obiegu zamkniętym.

W ostatnich latach EBOR dokonał wielu inwestycji w produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej i zbudował silne sieci w tym sektorze. W Polsce EBOR przeznaczył ponad 500 milionów euro na sektor produkcji pojazdów elektrycznych, z czego ostatnią była inwestycja w nowy zakład recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

EIT InnoEnergy, lider ds Europejski sojusz na rzecz baterii (EBA), wspiera innowacyjne firmy działające w obszarze czystych technologii i akumulatorów oraz prowadzi Akademię EBA, paneuropejski ekosystem edukacyjny, który pomaga szkolić siłę roboczą potrzebną do rozwoju branży baterii w UE. Platforma Akademii EBA będzie kluczem do nawiązania kontaktu z kluczowymi interesariuszami w całym łańcuchu wartości recyklingu baterii. Oprócz EBA siłą napędową jest EIT InnoEnergy Europejskie Centrum Akceleracji Zielonego Wodoru (EGHAC) i Europejski Sojusz Przemysłu Fotowoltaiki Słonecznej.

Obie instytucje będą wspólnie identyfikować bariery rynkowe dla rozwoju łańcucha wartości recyklingu akumulatorów EV w Polsce i ewentualnie na innych rynkach Europy Środkowej. Celem jest ocena wyzwań technologicznych i regulacyjnych, stworzenie platformy ułatwiającej wymianę i partnerstwa między zainteresowanymi stronami w łańcuchu wartości recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych, stworzenie centrum wiedzy umożliwiającego naukę i ostatecznie wsparcie dostępu do finansowania.

Marcin Wasilewski, CEO EIT InnoEnergy Central Europe, powiedział: „Skuteczna dekarbonizacja transportu odgrywa kluczową rolę w unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Z analiz wynika, że ​​do 2030 roku po drogach Polski będzie jeździło ponad 1 mln pojazdów elektrycznych i będzie głównym dostawcą akumulatorów na rynki europejskie. Jednak dużym wyzwaniem jest dostępność komponentów baterii. Intensywność materiałowa pojazdu elektrycznego jest prawie dwukrotnie większa niż w przypadku silnika spalinowego. Podczas gdy nowe technologie mogą zmniejszyć materiałochłonność, recykling i gospodarka o obiegu zamkniętym mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia, by podaż mogła zaspokoić popyt i zapewnić strategiczną autonomię UE. Jako EIT InnoEnergy jesteśmy zaangażowani w integrację branży czystych technologii CEE w strategiczne łańcuchy wartości UE, w tym w wykwalifikowaną siłę roboczą. Cieszymy się, że możemy teraz połączyć siły z EBOR w celu rozwoju i zwiększenia skali środkowoeuropejskiego ekosystemu recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych”.

Gianpiero Nacci, dyrektor ds. zrównoważonego biznesu i infrastruktury, strategii klimatycznej i wdrażania w EBOR, powiedział: „Bateria jest uznawana za jedną z kluczowych technologii umożliwiających przejście do niskoemisyjnej i odpornej gospodarki, która jest najwyższym priorytetem dla EBOR. Rozwój rynków wtórnych surowców do akumulatorów będzie miał kluczowe znaczenie dla przyspieszenia przejścia na pojazdy niskoemisyjne i bezemisyjne. Umożliwi również produkcję materiałów w Europie iz odpadów, mając na celu stworzenie znaczących korzyści gospodarki o obiegu zamkniętym dla wszystkich, od obywateli po inwestorów. EBOR z przyjemnością współpracuje z EIT InnoEnergy nad naszymi wspólnymi celami w kierunku bardziej ekologicznego systemu transportu i efektywnego gospodarowania zasobami”.

Do tej pory EBOR zainwestował w Polsce blisko 12,5 mld euro. Obecny udział projektów transformacji zielonej gospodarki w kraju wynosi 80 proc.












READ  Droga do socjalizmu i z powrotem. Historia gospodarcza Polski 1939-2019: Niezależny Przegląd: Niezależny Instytut
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *