Connect with us

Gospodarka

parle: Parle jest głodny polskiego cukiernika Dr. Gerard

Published

on

parle: Parle jest głodny polskiego cukiernika Dr.  Gerard
Parle Products, największa indyjska firma produkująca ciastka, prowadzi rozmowy z firmą private equity Bridgepoint w celu sfinalizowania zakupu Dr. Gerard, drugi co do wielkości producent ciastek w Polsce, powiedział, że znają się ludzie.

Polski producent ciastek, niegdyś będący częścią francuskiej Groupe Poult, został kupiony w październiku 2013 r. za nieujawnioną kwotę przez Bridgepoint, która koncentruje się na średniej wielkości rynku UE i twierdzi, że może ona wynosić nawet 200-300 mln jenów (około 1600- 2400 crore).

Bridgepoint wyznaczył Houlihan Lokey na początku tego roku do sprzedaży Dr. Gerarda, ale trwająca wojna między Rosją a Ukrainą i niestabilność geopolityczna w Europie znacznie spowolniły ten proces. Nadal nie ma gwarancji, że negocjacje Parle doprowadzą do transakcji, mówili ludzie.

Bridgepoint odmówił komentarza w sprawie szczegółów, ale potwierdził, że trwa formalny proces sprzedaży. Parle nie skomentował.

„Przeprowadzono kilka wstępnych rozmów i (Parle) nie przekształciły się one jeszcze w nic znaczącego” – powiedział wysoki rangą urzędnik bliski rozwojowi, szukając anonimowości.

Założony w 1993 roku dr Gerard posiada portfolio ponad 200 ciastek i słonych przekąsek oraz dwa zakłady produkcyjne w Polsce. Podstawowym przedmiotem działalności są ciastka i wyroby czekoladowe. Jej produkty eksportowane są do 30 krajów.

Mówiono, że wstępne rozmowy z Parle skupiały się na możliwościach produkcji kontraktowej, ale potem Bridgepoint zdecydował się wprowadzić firmę na rynek.

Jeśli się powiedzie, będzie to pierwsza akwizycja Parle, konserwatywnej firmy skoncentrowanej na budowaniu marek, a nie ich kupowaniu.

„Wszyscy producenci ciastek starają się ulepszyć swoją ofertę poprzez premiumizację. Parle jest nadal w przeważającej mierze marką masową, a przejęcie ułatwi dostęp do gotowego portfolio. dr Gerald od dawna jest celem, ponieważ jest własnością PE, ale Parle nigdy nie kupił niczego w Indiach, nie mówiąc już o przekraczaniu granicy. Będzie więc ciekawie”, powiedział bankier inwestycyjny z Bombaju, który specjalizuje się w transakcjach konsumenckich. „Z pewnością mają rekord, ale historycznie bardzo konserwatywna grupa”.

READ  Polska wzywa UE do przedłużenia embarga na ukraińskie zboże, aby chronić rolników

Według raportu Kantar India, Parle od 10 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsce w rankingu najczęściej wybieranych marek FMGG. Za nimi plasują się Amul, Britannia, Clinic Plus i Tata Consumer Products w najnowszym raporcie z 2021 r., który ocenia najczęściej wybierane marki FMCG na podstawie punktów dotarcia do konsumentów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *