Connect with us

Zabawa

OTO-Film: „Ważne jest dla nas wspieranie idei i wartości, w które mocno wierzymy”

Published

on

OTO-Film: „Ważne jest dla nas wspieranie idei i wartości, w które mocno wierzymy”

Reklama w swojej najczystszej postaci jest środkiem przekazu, który można wykorzystać do zwrócenia uwagi na ważne kwestie społeczne. Dla OTO Film praca nad kampaniami o silnym przekazie społecznym wykracza poza samą pracę i odzwierciedla podstawowe przekonania firmy dotyczące wywierania pozytywnego wpływu na swoje produkcje. „Ważne jest dla nas wspieranie idei i wartości, w które mocno wierzymy. Zaangażowanie twórcze i finansowe w projekty społeczne od wielu lat jest częścią DNA OTO Film – mówi Tomek Kozera, kierownik produkcji i EP w OTO Film.

Firma od wielu lat współpracuje z Centrum Praw Kobiet i Fundacją Biedronka, które wspólnie tworzą przyciągające wzrok spoty z oddźwiękiem przekazu. „Obie organizacje wspierają różne inicjatywy w ramach swojej działalności statutowej. Wspólnie z zarządami tych organizacji wybieramy projekty, które możemy pomóc w kształtowaniu. Ponadto kampanie te muszą ilustrować codzienne problemy naszego społeczeństwa lub mieć cel uświadamiający, jak nasza niedawna kampania na rzecz Centrum Praw Kobiet w sprawie dyrektyw UE dotyczących równowagi między życiem zawodowym a prywatnym” – wyjaśnia.

Praca nad tymi kampaniami nie jest pozbawiona wyzwań, o czym Tomek podkreśla: „Dużym wyzwaniem przy pracy nad projektami społecznymi jest połączenie twórczej ambicji i jej części finansowej. Większość projektów społecznych, które pomagamy kształtować, jest przez nas współfinansowana”. Mimo to OTO Film nadal stoi za kwestiami, w które wierzy najbardziej, i robi to z kreatywnością i wrażliwym okiem.

OTO Film kontynuuje współpracę z Centrum Praw Kobiet po tym, jak niedawno wyprodukował film o silnym motywie kobiecym. Pracowali też nad swoim talk show Równe prawa, na który Tomek wpadł na pomysł wspólnie z agencją reklamową Dziadek do Orzechów; Przygląda się wyzwaniom związanym z równowagą między życiem zawodowym a prywatnym, z jakimi borykają się pracujący rodzice i opiekunowie, i przedstawia je w świeży, angażujący sposób. W końcu OTO Film pracowało nad głęboko poruszającym filmem Przedmioty/Oni byli tacy jak my, z okazji 75. rocznicy wyzwolenia nazistowskiego obozu koncentracyjnego w Auschwitz.

READ  Festiwal Filmowy w Cannes powraca po odwołaniu w 2020 roku z powodu COVID-19 Nowości

Poniżej LBB opowiada Tomkowi o ostatnich projektach z przesłaniem społecznym, które wyprodukowało OTO Film, jak podeszli do każdego z wrażliwością i dlaczego są dumni z tworzenia prac o tak ważnych sprawach.

Centrum Praw Kobiet – Stop Kobietobójstwu

LBB> Jakie było zadanie w tym bardzo wrażliwym i emocjonalnym projekcie?

Tomek> Kiedy kręciłam kampanię dla marki piwa LECH na Węgrzech w sierpniu 2020 roku, zadzwoniła do mnie Monika Młynarczyk z Centrum Praw Kobiet z pytaniem, czy OTO Film chciałby pomóc im w produkcji nowej kampanii. Nie znaliśmy się wcześniej i mimo braku szczegółów na temat projektu wiedziałem, że absolutnie muszę to zrobić i OTO Film powinien być częścią tego projektu.

LBB> Jak OTO pomogło ożywić spot? Jakie było twoje podejście?

Tomek> Od początku wiedziałem, że ten projekt powinna poprowadzić kobieta, reżyser i że potrzebujemy silnego dyrektora kreatywnego. Bardzo ważne było dla mnie znalezienie odpowiedniego i wyrazistego języka filmowego dla bardzo trudnego tematu kobietobójstwa. Postanowiłam powierzyć projekt cenionej reżyserce teatralnej Monice Strzępce, która w swojej twórczości posługuje się różnymi formami wyrazu i ma rewelacyjny serial Artyści. Przekonanie jej nie zajęło dużo czasu. Zgodziła się natychmiast i, jak się spodziewałem, dokonała rewolucji dzięki oryginalnemu scenariuszowi.

LBB> Czy pojawiły się trudności w tworzeniu spotu i jak je przezwyciężyłeś?

Tomek> Największym wyzwaniem było zebranie w jednym miejscu wszystkich aktorów i aktorek, które zgodziły się wesprzeć projekt. Kolejną kwestią była szalejąca w tym czasie fala Covid-19. Ale ten konkretny aspekt był dobrze zarządzany dzięki bardzo rygorystycznemu protokołowi anty-Covid-19, który wdrożyliśmy już w pierwszych tygodniach pandemii.

LBB> Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca część pracy w tym miejscu?

Tomek: Najważniejsze dla mnie jest to, że podnieśliśmy świadomość społeczną na temat kobietobójstwa i że samo słowo stało się integralną częścią dyskursu publicznego. Wiele osób rozumie teraz, że jest to problem, który istnieje w Polsce.

READ  Polski thriller Netflixa „Soulcatcher”: sierpniowa premiera i co wiemy na razie

Talk Show – Równe prawa (Centrum Praw Kobiet)

LBB> Nadal współpracujesz z Centrum Praw Kobiet – jak myślisz, dlaczego wróciły do ​​Ciebie w tym projekcie?

Tomek> Jesteśmy w kontakcie z Centrum Praw Kobiet od 2020 roku i rozmawialiśmy o większości ich kampanii. Myślę, że czas i temat były właściwe. Czasami po prostu wiesz i musisz wierzyć swoim instynktom.

LBB> Kto wpadł na pomysł na talk show i dlaczego uznaliśmy, że jest to właściwe podejście do zbadania kwestii równości w rodzicielstwie?

Tomek: Tym razem główny pomysł twórczy i podejście do talk show wyszło ode mnie. Nie chciałem robić kolejnej nudnej historii o rodzicach, dzieciach i życiu. Chciałem w przewrotny i poważny sposób pokazać absurdy życia. Pomysł ten stworzyliśmy wspólnie z agencją reklamową Dziadek do Orzechów.

LBB> Jaki był twój brief – jak OTO pomogło ożywić to miejsce? Jakie było twoje podejście?

Tomek> Najbardziej czasochłonną częścią procesu było napisanie scenariusza. Z jednej strony musiał zawierać zrozumiałe elementy idei, o której dyskutujemy w kampanii. Z drugiej strony potrzebne były dobre dialogi między gospodarzem a gośćmi, pokazujące absurdalność świata do góry nogami. W trzecim rozdaniu wszystko trzeba było pokazać w siedem minut. Prace trwały prawie trzy tygodnie i powstało wiele wersji.

LBB> Czy pojawiły się trudności w tworzeniu spotu i jak je przezwyciężyłeś?

Tomek> Wiedziałem, że nasz talk show potrzebuje rozpoznawalnego prezentera telewizyjnego. Wybór był prosty – Hubert Urbański, który od ponad dwóch dekad prowadzi program telewizyjny Milionerzy. Hubert się zgodził, ale miał też kilka sugestii, które okazały się bardzo cenne.

LBB> Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca część pracy w tym miejscu?

Tomek> Uważam, że zaufanie i partnerstwo z Centrum Praw Kobiet, które budujemy od 2020 roku, jest najlepszą nagrodą.

Przedmioty/Byli tacy jak my

LBB> Jakie były twoje założenia dotyczące tego mocnego i emocjonalnego spotu?

Tomek> Pomoc w realizacji filmu z okazji 75. rocznicy wyzwolenia nazistowskiego obozu koncentracyjnego w Auschwitz była dla OTO Film wielkim wyróżnieniem. Zespół OTO Film pracujący nad tym projektem od początku wiedział, że stoimy przed nie lada wyzwaniem.

READ  Cel przejęcia ESE, Frenzy, produkuje transmisje z Mistrzostw Świata Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO)

LBB> Jak OTO pomogło ożywić spot? Jakie było twoje podejście?

Tomek: Najważniejsze było znalezienie odpowiedniego reżysera – kogoś, kto zwraca uwagę na najdrobniejsze szczegóły i tworzy arcydzieło. Tadeusz Śliwa, reżyser, który podjął to wyzwanie, nakręcił liryczny i piękny film.

LBB> Czy pojawiły się trudności w tworzeniu spotu i jak je przezwyciężyłeś?

Tomek> Myślę, że każdy, kto pracował nad tym projektem, musiał zmierzyć się ze złożoną historią II wojny światowej i wszystkimi okrucieństwem, jakie ten okres zapisał w historii naszego kraju i całego świata. Mimo to wszyscy byli bardzo zaangażowani w cały proces, co jest jednym z powodów, dla których ten film jest tak poruszający.

LBB> Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca część pracy nad tym filmem?

Tomek> Zaufanie, jakim Fundacja Pamięci Auschwitz-Birkenau obdarzyła OTO Film i możliwość pomocy w kształtowaniu tak ważnego projektu było dla nas wystarczającym uznaniem.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *