technologia
OnePlus wyjaśnia, dlaczego nie jest zgodny z polityką Samsunga i Google dotyczącą 7-letnich aktualizacji telefonów
TL;DR
- Prezes OnePlus Kinder Liu opowiedział, dlaczego firma nie oferowała aktualizacji oprogramowania OnePlus 12 przez siedem lat.
- Liu uważa, że takie przedłużone obietnice dotyczące aktualizacji oferowane przez firmy takie jak Samsung i Google nie mają większego sensu, jeśli sprzęt nie nadąża za nimi.
- Dyrektor generalny wyraził również obawy dotyczące degradacji baterii w wyniku długotrwałego użytkowania smartfona.
Obecnie w przestrzeni smartfonów tylko dwie marki oferują najdłuższe aktualizacje oprogramowania dla swoich flagowych telefonów. Mówimy o Samsungu i OnePlus, które ogłosiły siedem lat aktualizacji Androida dla swoich telefonów premium, serii Galaxy S24 i duetu Pixel 8. Na drugim miejscu znajduje się OnePlus ze swoją czteroletnią polityką aktualizacji, która w przypadku rozszerzonych aktualizacji zabezpieczeń może zostać przedłużona do pięciu lat. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego OnePlus nie ogłosił bardziej konkurencyjnego cyklu aktualizacji dla OnePlus 12, aby dotrzymać kroku Samsungowi i Google, prezes firmy ujawnił teraz dlaczego.
W wywiadzie z Przewodnik TomaSzef OnePlus, Kinder Liu, powiedział: „Samo oferowanie dłuższych zasad aktualizacji oprogramowania całkowicie mija się z celem”.
„Dla użytkownika ważne są nie tylko zasady aktualizacji oprogramowania, ale także płynność korzystania z telefonu” – wyjaśnił Liu, sugerując, że długie aktualizacje oprogramowania niekoniecznie mają duże znaczenie, jeśli sprzęt urządzenia nie jest na poziomie ten sam poziom może zapewnić tę samą wydajność.
Porównując smartfon do kanapki, powiedział: „Niektórzy producenci twierdzą obecnie, że nadzienie do ich kanapek – oprogramowanie w ich telefonie – będzie nadal nadawać się do spożycia za siedem lat”. że chleb w kanapce, doświadczenie użytkownika, może spleśnieć po czterech latach. Nagle siedmioletnia polityka aktualizacji oprogramowania nie ma już znaczenia, ponieważ reszta doświadczeń z telefonem jest okropna”.
Liu wyjaśnił również, że OnePlus przeprowadził testy OnePlus 12 i OnePlus 12R za pomocą TUV SUD, aby zasymulować lata użytkowania i że na podstawie tych wyników firma zdecydowała się zapewnić „szybkie i płynne” działanie przez cztery lata.
Dyrektor zwrócił także uwagę na możliwe pogorszenie wydajności baterii telefonu po siedmiu latach użytkowania. „Kiedy nasi konkurenci twierdzą, że ich polityka dotycząca oprogramowania obowiązuje przez siedem lat, pamiętaj, że bateria w ich telefonie może nie być ważna” – dodał. Moja koleżanka Hadlee Simons dzieli się tymi obawami z Liu i niedawno napisała o tym, dlaczego być może nadszedł czas, aby firmy takie jak Samsung rozważyły użycie baterii wymiennych. Wszystko na ten temat można przeczytać w linku powyżej.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”