Przed przybyciem Sony na Tokyo Games Show 2022 w ten weekend, dział PlayStation firmy udostępnił fanom serię wiadomości online w ciągu ostatnich 24 godzin. Największe wieści prawdopodobnie pochodziły z Wrażenia na dotyk i dotyk jego dodatek PlayStation VR2 do konsoli PS5.
Nowy system wirtualnej rzeczywistości, który ma trafić do sprzedaży detalicznej „na początku 2023 roku”, jest obecnie dyskutowany poza ostrożnymi rękami Sony od PR, a pierwsi testerzy przedstawili wrażenia zarówno ze sprzętu, jak i niektórych z ich oczywistego oprogramowania startowego.
PSVR2: To, co już wiedzieliśmy
Dzięki Zapowiedzi Sony z początku tego rokuwiemy, że wyświetlacz OLED PSVR2 oferuje rozdzielczość 4000 × 2040 pikseli, na której można uruchomić oprogramowanie VR w trybie 90 Hz lub 120 Hz. Ta wydajność jest wzmocniona przez nowy, uproszczony system renderowania, który został zaprojektowany w celu podkreślenia pełnej rozdzielczości pikseli, w której twoje oczy są wyostrzone, i rozmycia części, w których oczy nie są – i nie jest to zaskakujące w przypadku nowego wewnętrznego śledzenia wzroku – sparowanych czujników.
Wiemy również, że PSVR 2 będzie dostarczany z dwoma zupełnie nowymi gamepadami, po jednym na każdą rękę, zgodnym z archetypem kontrolerów VR meta-quest (wraz z przyciskami, spustami i joystickami), ale z dodanymi ulepszeniami technicznymi, które można znaleźć w Sony najnowsze gamepady DualSense – czyli bardziej wyrafinowane dudnienia i elektryzujące wyzwalacze „impulsowe”.
Nowy system śledzenia „Inside-Out” podobny do tego, który można znaleźć w Meta Quest i różnych zestawach słuchawkowych Windows Mixed Reality, wykorzystuje wbudowane kamery do skanowania rzeczywistego otoczenia graczy i śledzenia pozycji w rzeczywistości wirtualnej bez potrzeby stosowania zewnętrznych kamer lub skrzynek śledzących. wymagany. Jednak w przeciwieństwie do domyślna bezprzewodowa Meta Quest 2PSVR2 wymaga połączenia przewodowego do zasilania i przesyłania danych do konsoli PlayStation 5.
Sprzęt PSVR2: czego nauczyliśmy się w tym tygodniu
Mówiąc o połączeniu przewodowym, teraz widzieliśmy to w akcji. Nowe połączenie jednym kablem za pośrednictwem pojedynczego gniazda USB Type-C w PS5 jest rewelacją w porównaniu z zewnętrznym, przewodowym „procesorem” wymaganym w pierwszym systemie VR firmy Sony. Ten 4,5-metrowy kabel został podobno zaprojektowany tak, aby ważył jak najmniej, ale kabel, który może owinąć się wokół twoich nóg, może dla niektórych pozostać łamaczem umowy.
Sony potwierdziło również, że PSVR nie będzie miał wbudowanego dźwięku. Podobnie jak w poprzednim modelu, posiadacze PSVR2 będą musieli podłączyć słuchawki przez gniazdo 3,5 mm. Oryginalny PSVR był wyposażony w niskobudżetowe wkładki douszne, co może się powtórzyć w przypadku PSVR2 – i należy przyznać, że nowy zestaw słuchawkowy zawiera sprytne wbudowane „wkładki douszne”, w które można wcisnąć istniejące wkładki douszne, aby zapewnić schludne przechowywanie. Ale to wpadka w porównaniu z wbudowanym dźwiękiem, który można znaleźć w środku indeks zaworu oraz wszystkie modele Meta Quest. Filmy demonstracyjne z tego tygodnia pokazują, że większe słuchawki PS Sony ograniczają użytkowników do rzeczywistości wirtualnej, zmniejszają przepływ powietrza i powodują pocenie, więc zainteresowani użytkownicy powinni szukać wysokiej jakości, lekkich przewodowych wkładek dousznych przed premierą PSVR2 w 2023 roku. (Moja rekomendacja 3,5 mm to przystępny cenowo, wysokowydajny Koss KSC32-i.)
Co ciekawe, mechanizm obiektywu Sony zawiera precyzyjny suwak odległości między źrenicami (IPD), do którego można uzyskać dostęp za pomocą poręcznego pokrętła, gdy system jest zamontowany na twarzy. (To duża różnica w porównaniu z Questem 2, który pominąłem taki suwak ze względów kosztowych.) Nowi użytkownicy mogą zawsze uzyskać dostęp do podręcznego menu kalibracji, aby upewnić się, że ustawienie IPD jest dopasowane do ich unikalnej twarzy, a to dodatkowo zachęca użytkowników do spojrzenia na serię poruszających się kropek wokół czujników śledzenia wzroku w celu kalibracji z PSVR2. Jak dotąd „pływający” krój PSVR2, wraz z piankowym paskiem na plecy i zgrabnym pokrętłem do zacieśniania dopasowania, jest podobny do tego, który kochaliśmy w oryginalnym PSVR. Dopasowanie wokół oczu jest podobno wystarczająco pojemne dla osób noszących okulary, chociaż wciąż czekamy, aby usłyszeć o wadze i rozkładzie nowego systemu w porównaniu z oryginałem – poza sugestiami, że obecny zestaw słuchawkowy jest przynajmniej dość lekki.
Nowy system śledzenia przestrzeni PSVR2, oparty na czterech wbudowanych kamerach, wydaje się automatycznie uwzględniać obiekty w twoim obszarze gry. Gdy użytkownicy kierują kamery systemu na nowe pomieszczenie, czarno-biały widok przejścia obejmuje obiekty (meble, centra rozrywki) w trójwymiarowy wzór trójkątów, gdy kamery PSVR2 je skanują, zamiast zmuszać użytkowników Wskazując na niego ręce Zeskanuj i „zamaluj” margines. Jeśli PSVR2 się pomyli, użytkownicy nadal mogą używać kontrolerów systemu, aby dostosować „limit” VR, zanim zaczną grać. Zestaw słuchawkowy ma przycisk na spodzie, którego można użyć do aktywacji trybu kamery przejścia PSVR2 w dowolnym momencie, umożliwiając użytkownikom zobaczenie, co jest wokół nich, bez zdejmowania zestawu słuchawkowego.
Wcześniej dowiedzieliśmy się, że PSVR2 będzie zawierać kilka wbudowanych silników rumble – po raz pierwszy w konsumenckiej VR – a teraz wiemy, jak działają w akcji. Nasilenie dudnienia może różnić się od subtelnego odczucia, jak muchy bzyczące wokół twojej twarzy podczas sekwencji Resident Evil: Wioska VRlub bardziej intensywny wybuch na całą głowę, jak wtedy, gdy potwór przelatuje nad twoją głową i wysyła w ciebie podmuch wiatru Horizon VR: Zew Góry. Jak dotąd raporty sugerują, że to uczucie jest bardziej wciągające niż niewygodne.
Sony nie potwierdziło jeszcze maksymalnej jasności swojego wyświetlacza OLED, co jedynie sugeruje, że jest on oceniany jako „HDR”, ale Sony wyraźnie poważnie traktuje jakość ekranu i blaknięcie światła. Panele OLED generalnie lepiej radzą sobie z „nieskończonym” współczynnikiem kontrastu, umieszczając obok siebie najgłębszą czerń i najjaśniejsze światła, a PSVR2 wydaje się zawierać doskonale blokujący światło układ pianki i wkładek do nosa.