Connect with us

technologia

Od pomysłu do rozwoju MVP

Published

on

Od pomysłu do rozwoju MVP

OpenAI, firma stojąca za dobrze znanym chatbotem ChatGPT, wydała we wtorek nową wersję swojego systemu AI – GPT-4. Na pierwszy rzut oka to potężne narzędzie, zdolne do generowania ludzkiej mowy i reagowania na niemal każde polecenie. Nie może być używany do cyfrowej obsługi klienta ani do usprawniania procesów obsługi klienta opartych na rozmowie. Ponadto GPT-4 AI może być również doskonałą technologią dla startupów do wykorzystania i rozwijania nowych rozwiązań technicznych zintegrowanych z API. Inne startupy mogą nawet próbować konkurować z tak popularnym oprogramowaniem, jak polska firma technologiczna SentiOne, która pracuje nad alternatywą dla ChatGPT, która rozpoznaje intencje użytkownika z 96% dokładnością.

Jednym z głównych powodów, dla których ChatGPT jest wciąż krytykowany, jest brak kontaktu z człowiekiem i niespersonalizowane interakcje. Jednak inne wyzwanie jest ważniejsze w kontekście scenariuszy aplikacji opisanych w tym artykule: utrzymywanie zawsze poprawnych konwersacji generowanych przez sztuczną inteligencję. Ponieważ algorytm opiera się na informacjach przechowywanych w swoim repozytorium, może potencjalnie dostarczać nieaktualne odpowiedzi. Dlatego użytkownicy powinni pamiętać, że taki chatbot AI nie powinien być traktowany jako jedyne źródło informacji.

Pomimo swoich wad przyjęcie ChatGPT może być szczególnie pomocne w rozwoju MVP w startupach. I może to być prawdziwy przełom dla innowatorów.

Kompleks badań rynkowych był taki prosty

Na tym etapie należy przeanalizować wiele źródeł, aby przyjąć pewne założenia, na których można zbudować produkt. Dobre rozeznanie grupy docelowej czy konkurencji to ogromny wysiłek dla każdego założyciela startupu. Chociaż w dobie internetu informacje są łatwo dostępne, prawdziwą barierą w dostępie do cennych informacji są wyszukiwarki, które komercyjnie oceniają wyniki.

ChatGTP eliminuje potrzebę przekopywania się przez użytkowników w wynikach wyszukiwania, aby znaleźć to, czego szukają. Ten chatbot pozwala startupom uzyskać lepszy wgląd w potencjalne docelowe grupy klientów, zwiększyć ich świadomość potrzeb rynku i zebrać informacje zwrotne z poprzednich podobnych inicjatyw.

READ  Star Wars: Battlefront Classic Collection ukaże się na Nintendo Switch, PlayStation, Xbox i PC

Szacowanie trakcji sprzedaży z danymi

Tworzenie historii sprzedaży na podstawie wczesnych badań jest absolutnie niezbędne dla większości startupów. Ta poprawna narracja pomaga im przekonać potencjalnych inwestorów do zainwestowania pieniędzy w ich pomysły. Budowanie trakcji sprzedaży i przychodów przy ograniczonych danych i doświadczeniu zawsze stanowi problem.

Niemniej jednak ChatGTP może pomóc w dokładnym budżetowaniu, alokacji zasobów i decyzjach inwestycyjnych. W przypadku startupów czat AI może działać jak autonomiczny konsultant biznesowy z ogromnym dostępem do danych, który może nawet zapewnić wgląd w możliwe szacunki trakcji.

Walidacja pomysłów na rozwój MVP

Podczas burzy mózgów chatbot AI może być używany do zbierania pomysłów i danych wejściowych, co ułatwia weryfikację koncepcji i wymyślanie nowych pomysłów, które są zgodne z preferencjami docelowych odbiorców.

ChatGTP może być również używany do celów prototypowania. Może przeprowadzać testy użytkowników i generować symulacje nowych produktów, a także sugerować ulepszenia na podstawie otrzymanych danych wejściowych. Zamiast tracić czas na testowanie innowacji, taki scenariusz wykorzystania chatbota pozwala na przyjęcie modyfikacji produktu w celu spełnienia oczekiwań klienta.

Następnie, gdy startup jest gotowy do wdrożenia uczenia maszynowego w fazie budowania MVP, może dostosować ChatGTP, aby zebrać informacje na temat potencjalnych zachowań klientów lub trendów rynkowych, a następnie oprzeć na wynikowej analizie.

Podejmuj lepsze decyzje przy znacznie mniejszym wysiłku i niższych kosztach

GPT-4 może wykorzystywać grafikę jako dane wejściowe, jest bardziej kreatywny i umożliwia współpracę oraz ma o 40% większe prawdopodobieństwo generowania rzeczywistych wyników niż GPT-3.5. To sprawia, że ​​jest to doskonałe narzędzie dla startupów do zarządzania bardzo złożonym procesem tworzenia MVP, który zwykle wymaga dużo wysiłku i czasu.

Mimo że oprogramowanie GPT 4 jest lepsze niż poprzednia wersja, to wciąż jest tylko wyrafinowanym narzędziem. Czy może zastąpić człowieka? Na pewno nie, ale może pomóc w wydajniejszej i szybszej pracy. Zwłaszcza we wczesnych stadiach startupu z niewielką liczbą zatrudnionych pracowników.

READ  Oto pięć typów klas, w które możesz grać jak w Elden Ring • Eurogamer.net

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *