technologia
NVIDIA przedstawia wersję demonstracyjną protokołu Covert Protocol z technologią Inworld AI
Podczas dzisiejszego przemówienia GTC 2024 dyrektor generalny firmy NVIDIA, Jensen Huang, zaprezentował nowe demo AI NPC o nazwie Covert Protocol. W przeciwieństwie do wersji demonstracyjnej Kairos pokazanej na targach CES 2024, która opierała się na technologii Convai, ta opiera się na Inworld AI, drugiej ważnej platformie AI NPC przeznaczonej do tworzenia gier. Jak zapewne pamiętacie, sztuczna inteligencja Inworld została po raz pierwszy dodana przez moddera „Bloc” w grach takich jak Mount & Blade II: Bannerlord, The Elder Scrolls V: Skyrim i Grand Theft Auto V, chociaż Rockstar szybko to wycofał, ku wielkiemu przerażeniu twórcy.
W listopadzie Microsoft ogłosił partnerstwo z Inworld AI w celu opracowania wieloplatformowego zestawu narzędzi z drugim pilotem projektującym sztuczną inteligencję i silnikiem wykonawczym postaci. Teraz technologia Inworld została zintegrowana z NVIDIA ACE for Games, platformą Avatar Cloud Engine, która zadebiutowała na targach Computex w zeszłym roku.
Celem NVIDIA ACE jest zapewnienie kompletnego „cyfrowego potoku ludzkiego”. Wszystko zaczyna się od Rivy, która umożliwia automatyczne rozpoznawanie mowy (ASR) i zamianę tekstu na mowę (TTS) za pomocą konfigurowalnego modelu dużego języka Nemotron (LLM). Tutaj programiści mogą tworzyć określone historie i osobowości dla postaci, które pasują do świata gry dewelopera. Programowalne zasady dla NPC z poręczami NeMo pozwalają im również lepiej dostosować interakcje graczy do kontekstu sceny. Wreszcie, Audio2Face automatycznie tworzy wyraziste animacje twarzy postaci w grze z jednego źródła dźwięku.
Po stronie świata programiści mogą dostosować różne parametry dla każdego indywidualnego NPC: osobowość, wiedza i funkcje poznawcze, cele, sceny, bezpieczeństwo, pamięć długoterminowa i relacje. Dyrektor generalny Inworld AI, Kylan Gibbs, powiedział również:
Połączenie mikrousług NVIDIA ACE i silnika Inworld Engine umożliwia programistom tworzenie cyfrowych postaci, które mogą napędzać dynamiczną narrację i otwierać graczom nowe sposoby odszyfrowywania, rozumowania i zabawy.
Co ciekawe, NVIDIA zamierza swoim „partnerom cyfrowej platformy ludzkiej” wprowadzać ACE na rynek, zarówno dla twórców gier, jak i dla firm w celu obsługi klienta. Oto aktualna lista udostępniona na GTC 2024:
Partner platformy | główny nacisk | Wsparcie silnika | Misja | Technologia ACE |
Najlepsza technologia w służbie zdrowia | Obsługa klienta | Nierealny | Usługa zarządzana | Riva ASR Audio2Face |
Convai | NPC do gier | Jedność, nierealny | Hostowany interfejs API dla usług zarządzanych | Riva ASR Audio2Face |
Potwór danych | Obsługa klienta | Nierealny | Usługa zarządzana | Riva ASR Audio2Face |
Na świecie | NPC do gier | Jedność, nierealny | Hostowany interfejs API dla usług zarządzanych | Riva ASR Audio2Face |
Quantiphi | Obsługa klienta | Nierealny | Usługa zarządzana | Riva ASR Audio2Face |
Uneq | Obsługa klienta | Nierealny | Hostowany interfejs API dla usług zarządzanych | Audio2Face |