technologia
Nowy pływający pociąg osiągnie prędkość ponad 500 km/h – Pierwsza Wiadomość
Dzięki szynie MagRail należącej do polskiej firmy zajmującej się zaawansowanymi technologiami Nevomo, określanej jako „skrzyżowanie pociągu i samolotu”, pociągi pasażerskie mogą osiągać prędkość aż do 550 km/h, znacznie skracając czas podróży.
Nevomo
Polska firma z branży deep-tech pomyślnie przeprowadziła pierwsze na świecie testy ultraszybkiego pociągu przeznaczonego do unoszenia się nad istniejącą infrastrukturą kolejową na torze testowym w Nowej Sarzynie.
Ogłaszając wczoraj wyniki na konferencji prasowej w Brukseli, Nevomo powiedział, że innowacyjna technologia MagRail zrewolucjonizuje teraz podróżowanie, pełniąc rolę pomostu pomiędzy tradycyjnymi systemami kolei a rozwiązaniami hyperloop uważanymi za przyszłość transportu.
Innowacyjna technologia MagRail firmy Nevomo zrewolucjonizuje teraz podróżowanie, pełniąc funkcję pomostu pomiędzy tradycyjnymi systemami kolejowymi a rozwiązaniami Hyperloop, które są uważane za przyszłość transportu.
Przemek Pączek, dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, podkreślił znaczenie wyników, mówiąc: „Dziś stanowi kamień milowy w rozwoju Nevomo.
„Po raz pierwszy w historii kolei pojazd szynowy nie poruszał się po istniejących torach, ale po nich bez tarcia”.
Podczas testów na specjalnie zaprojektowanej trasie pojazdy MagRail na odcinku o długości 720 metrów osiągnęły prędkość ponad 135 km/h. Ich dwutonowy, sześciometrowy pojazd unosił się z prędkością 70 km/h i przyspieszał do 100 km/h w zaledwie jedenaście sekund.
Dodał dalej: „To pokazuje, że nasza technologia MagRail to nie tylko wizja przyszłości; To namacalne rozwiązanie na dziś. Rozwiązanie dla bardziej ekologicznej i lepiej połączonej Europy.
„Wykorzystując istniejącą infrastrukturę, oferujemy opłacalne i przyjazne dla środowiska podejście do modernizacji transportu kolejowego zgodnie z celami Europejskiego Zielonego Ładu”.
Podczas testów pojazdy MagRail na odcinku o długości 720 metrów osiągnęły prędkość ponad 135 km/h. Ich dwutonowy, sześciometrowy pojazd unosił się z prędkością 70 km/h i przyspieszał do 100 km/h w zaledwie jedenaście sekund.
Docelowo pociągi pasażerskie MagRail powinny osiągnąć prędkość 550 km/h i tym samym znacząco skrócić czas podróży.
Koncepcja Nevomo jest wynikiem trzech i pół roku badań i ma na celu udowodnienie, że możliwa jest modernizacja infrastruktury kolejowej za pomocą silników liniowych i urządzeń lewitacji magnetycznej, „łącząc w ten sposób niezawodność tradycyjnych systemów kolejowych z potencjałem technologii transformacyjnych”. jak lewitacja magnetyczna i hyperloop.”
Sebastian Kaluza, kierownik ds. rozwoju produktu w Nevomo, powiedział: „Udane testy są wynikiem wiedzy i ciężkiej pracy kilkudziesięciu naszych inżynierów i ekspertów. A to dopiero początek.
„Współpracujemy już z gigantami branżowymi, takimi jak Rete Ferroviaria Italiana, SNCF, Duisport i GATX, aby zdefiniować różne zastosowania dla MagRail, a te pomyślne testy torują drogę przedkomercyjnym pilotażom operacyjnym”.
Technologia ta może zmienić oblicze kolei – zamiast kursować według stałych rozkładów jazdy, pociągi MagRail będą kursować ze zmienną przepustowością i będą w stanie dostosowywać się do zapotrzebowania w taki sam sposób, jak nowoczesne systemy metra.
Koncepcja Nevomo jest wynikiem trzech i pół roku badań i ma na celu udowodnienie, że możliwa jest modernizacja infrastruktury kolejowej za pomocą silników liniowych i urządzeń lewitacji magnetycznej, „łącząc w ten sposób niezawodność tradycyjnych systemów kolejowych z potencjałem technologii transformacyjnych, takich jak maglev i Hyperloop.”
Technologia została przetestowana na najdłuższym w Europie torze testowym pasywnej lewitacji magnetycznej i obiecuje odmienić doświadczenia kolei: pociągi MagRail nie będą już kursować według stałych rozkładów jazdy, ale będą mogły kursować ze zmienną przepustowością i dostosowywać się do systemu kolei w taki sam sposób, jak nowoczesne metro systemy Dostosuj popyt.
Przemek Pączek, dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, powiedział: „Po raz pierwszy w historii kolei pojazd szynowy poruszał się nie po istniejących torach, ale po nich bez tarcia”.
Dzięki przełomowym odkryciom Nevomo wagony będą mogły poruszać się niezależnie, a liczba wagonów w pociągu będzie dostosowywana na bieżąco.
„Do tego” – mówią inżynierowie Nevomo – „wystarczająca byłaby rozbudowa wybranych odcinków lub całych linii kolejowych bez konieczności budowy zupełnie nowej infrastruktury transportowej”.
Nevomo ogłosiło, że będzie nadal testować różne aplikacje przed komercjalizacją pierwszych wersji MagRail dla transportu towarowego w 2024 roku.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”