Connect with us

Gospodarka

Nowy Mercedes klasy E. Test, zdjęcia, sprzęt, ceny w Polsce

Published

on

Nowy Mercedes klasy E.  Test, zdjęcia, sprzęt, ceny w Polsce

Odświeżony Mercedes Klasy E powinien mieć pięć minut na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie – odwołanym z powodu pandemii koronawirusa. Mercedes-Benz przywiózł niedawno do Polski pięć różnych wariantów tego modelu na mobilną prezentację, w tym kabriolet i hybrydowe kombi, które łączą silnik elektryczny i wysokoprężny.

  • Mercedes E-Class to następna generacja najlepiej sprzedającej się rodziny modeli marki
  • Samochody mają bardziej sportowy design, więcej technologii we wnętrzu i „odwagę”
  • Ceny katalogowe Mercedesa Klasy E w Polsce rozpoczynają się od 192 500 zł

Zmiany wprowadzone w nowej wersji Klasy E widoczne są zarówno pod względem wzornictwa, jak i zastosowanych technologii. Nie są rewolucyjne, ale ewolucyjne. Mercedes ujednolica stylistykę poszczególnych rodzin modeli wewnątrz i na zewnątrz. Są też rozwiązania technologiczne, które zadebiutowały w młodszych modelach.

Nowy Mercedes klasy E. Zmiany konstrukcyjne

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Na pierwszy rzut oka widać wiele podobieństw z Styl znany z nowej Klasy A..

To przede wszystkim pas przedni, w tym kształt osłony chłodnicy – dostępny w różnych wersjach w zależności od wersji wyposażenia – oraz reflektory LED.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Podobnie jak z tyłu, gdzie w sedanie tylne światła zwężają się do góry i pośrodku, klapy silnie nawiązują do tych znanych z mniejszego kompaktu.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Na poziomie wizualnym jest bardziej dynamiczny i agresywny, również dzięki wyraźnemu tłoczeniu na zmienionej masce.

Ale miłośnicy klasycznej elegancji znajdą również bardziej powściągliwy design, przypominający Klasę E z topem „S”.

Klasa E All-Terrain (od lewej), kombi i sedan.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Klasa E All-Terrain (od lewej), kombi i sedan.

Nowa Klasa E jest oferowana jako klasyczny sedan, kombi i kabriolet.

Dla miłośników mniej wydeptanych ścieżek i mniej oczywistych stylów alternatywą może być zaktualizowana wersja terenowa, nawiązująca do wyrazistego języka SUV-ów. Obejmuje to większy prześwit, plastikowe podkładki i nadkola, a także chromowane elementy grilla.

READ  Dane o bilansie płatniczym Polski rozczarowują | Artykuł

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Standardowo dwa 10,25-calowe ekrany wirtualnego kokpitu są ustawione obok siebie. Opcjonalnie dostępne są większe ekrany o przekątnej 12,3 cala.

W parze z nimi jest nowy system operacyjny MBUX – ten z asystenta głosowego, który zaczyna się od frazy „Hej Mercedes!” Został aktywowany.

Zmiany we wnętrzu obejmują również nową kierownicę wielofunkcyjną.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Może to być skóra, skóra i drewno oraz sport. Funkcje wyświetlaczy i komputera są kontrolowane za pomocą dotykowych przycisków sterujących pod każdym kciukiem. Mercedes-Benz wyposażył go w specjalną matę poprawiającą bezpieczeństwo, ponieważ kierowcy nie będzie łatwo zmusić go do trzymania kierownicy w rękach.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Okrągły kontroler również znika z Klasy E i jest zastępowany prostokątnym gładzikiem. Ze względów technologicznych zmiana ta dotyczy nie tylko wersji kabrioletu.

Starszy kontroler został zastąpiony większym prostokątnym gładzikiem.  Jednak pozostaje w wersji cabrio

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Starszy kontroler został zastąpiony większym prostokątnym gładzikiem. Jednak pozostaje w wersji cabrio

W innych wersjach nadwozia do obsługi komputera pokładowego i środkowego ekranu używany jest gładzik.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

W innych wersjach nadwozia do obsługi komputera pokładowego i środkowego ekranu używany jest gładzik.

Mercedes klasy E. Gama silników i hybryd plug-in

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Nowa Klasa E w gamie silników oferuje silniki benzynowe od 156 do 367 KM lub wysokoprężne – od 160 do 330 KM. Na rynku dostępne będą również hybrydy plug-in EQ w maksymalnie siedmiu wariantach. Podłącz silnik elektryczny do silnika benzynowego lub wysokoprężnego, napędu na tylne koła lub obu. Ponadto dostępne będą dwie „miękkie hybrydy”, które są kompatybilne z 48-woltową instalacją elektryczną i rozrusznikiem ISG.

READ  CEEMEA FX Outlook 2024: Ten sam region, a jednak tak inny | Artykuł

Hybrydy plug-in (z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi) w trybie całkowicie elektrycznym mają pokonać do 53 km.

W hybrydowym kombi przestrzeń ładunkową tworzy

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

W hybrydowym kombi bagażnik jest ograniczony „schodkiem”.

Podane zużycie paliwa w podstawowych wariantach silników spalinowych wynosi od 4,8 do 5,9 l / 100 km (E 200d) oraz od 7,1 do 8,3 l / 100 km (E 200).

W nowej Klasie E zostały wprowadzone ulepszone systemy i technologie, m.in. B. System wykrywania martwego pola, który ostrzega o otwarciu drzwi, aktywny regulator odległości Distronic, który dostosowuje prędkość do trasy.

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Mercedes E-Class po liftingu. Ceny na rynku polskim

Zdjęcie: Marcin Walków / Business Insider Polska

Zgodnie z cennikiem podstawowa wersja sedana kosztuje 200d silnik od 192 500 zł. Hybrydę plug-in (300 de) wyceniono na 267 tys. Zł. Topowa wersja AMG E 63 S 4Matic + kosztuje co najmniej 594 100. Łączne ceny zaczynają się od 202 500 zł. Na początku lata te dwa warianty nadwozia pojawią się w salonach. W dalszej części roku dostępny będzie również kabriolet – od 270 tys. Zł, coupe – od 239 800 zł oraz terenowy – 269,5 tys. Zł.

DOBRZE WIEDZIEĆ:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *