Connect with us

technologia

Nowe polskie promy RoPax będą wyposażone w zaawansowaną technologię ABB

Published

on

Nowe polskie promy RoPax będą wyposażone w zaawansowaną technologię ABB

Scenariusz

Nicka Blenkeya

Nowe promy hybrydowo-elektryczne RoPax zasilane LNG będą wyposażone w technologię ABB. [Image: Remontowa]

Trzy nowe napędzane LNG, hybrydowo-elektryczne promy RoPax zamówione w polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding (patrz wcześniejsza historia) będą wyposażone w rozwiązania ABB w zakresie zasilania, automatyzacji i napędu.

Statki będą dostarczane indywidualnie do polskiego przewoźnika promowego Polskie Promy w latach 2025, 2026 i 2027. Każdy z nich ma łączną długość 195 metrów i może pomieścić 400 pasażerów, a pojemność ładunkowa pojazdów wynosi 4100 metrów. Będą operować pomiędzy Świnoujściem w Polsce a szwedzkimi portami Ystad i Trelleborg.

ABB dostarczy kompletne rozwiązanie, obejmujące akumulatory, napęd elektryczny Azipod i przyłącze do zasilania z lądu. Zintegrowany system umożliwia instalację mniejszej mocy wyjściowej niż porównywalne statki i optymalizuje nowe promy pod kątem przyjaznej dla środowiska eksploatacji i komfortu pasażerów.

Każdy z promów RoPax będzie wyposażony w dwa elektryczne zespoły napędowe Azipod o mocy 7,5 MW, które zapewnią wysoki poziom manewrowości i wydajności w operacjach portowych. Udowodniono, że technologia Azipod zmniejsza zużycie paliwa nawet o 20 procent w porównaniu z konwencjonalnymi napędami. Tak twierdzi ABB Niezależne badania pokazują że napęd Azipod zapewnia promom oszczędności paliwa i emisji, które mogą wynieść prawie 1,7 miliona dolarów i 10 000 ton emisji CO2 na statek rocznie.

ZMNIEJSZONA EMISJA

Integrując silniki wielopaliwowe z zasilaniem akumulatorowym, system zarządzania mocą i energią (PEMS) firmy ABB równoważy wykorzystanie różnych źródeł energii na pokładzie, umożliwiając dalszy wzrost wydajności operacyjnej, a tym samym redukcję emisji.

Tradycyjnie statek zbliżający się do portu włącza dodatkowy silnik jako niezawodny silnik zapasowy, co nie jest optymalne pod względem zużycia paliwa. Rozwiązanie hybrydowe wykorzystuje akumulatory, aby zapewnić tę redundancję. Zintegrowany zasilacz jest tak responsywny, że większe promy mogą osiągnąć równoważną wydajność przy niższej mocy zainstalowanej. Zapewnia to redukcję emisji w każdych okolicznościach.

READ  Paper Mario: The Thousand-Year Door – 25% zniżki w Wielkiej Brytanii, premia za zamówienie w przedsprzedaży Paper Plane

Trzy promy będą również korzystać z połączenia lądowego ABB na lądzie, aby uzyskać dostęp do podłączanego do wtyczki źródła zasilania z lądu, co umożliwi dalszą redukcję emisji, a także będą korzystać ze zdalnego monitorowania i diagnostyki sprzętu w celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów i statków.

„W ABB mamy całkowitą pewność, że wszystkie systemy zostaną płynnie zintegrowane, aby zapewnić maksymalną wydajność operacyjną i zrównoważony rozwój” – powiedział Bartosz Znyk, kierownik projektu Stoczni Remontowej Remontowa. „Ponadto łatwość instalacji jednostek Azipod znacznie zwiększa wydajność budowy i elastyczność w planowaniu projektu, wspierając nasz proces budowy statków”.

„Jesteśmy bardzo dumni z naszej współpracy z firmą Remontowa i nie możemy się doczekać, aby wesprzeć ją w realizacji przyjaznej dla środowiska strategii promowej” – powiedział Juha Koskela, kierownik dywizji ABB Marine & Ports. „Ten projekt zapewnił nam doskonałą okazję do zademonstrowania naszych możliwości jako dostawcy integracji mostu ze śmigłem w jednym systemie”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *