technologia
Nowa integracja PlayStation z Discordem to ważny krok w realizacji marzenia o grach międzyplatformowych — Ars Technica
Sony w tym tygodniu Wprowadzono czat głosowy Discord Obsługa konsol PlayStation 5, oznaczająca po raz pierwszy opcję połączeń głosowych w całym systemie operacyjnym innej firmy na konsolach Sony.
Wcześniej użytkownicy PlayStation 5 mogli zobaczyć, w jaką grę aktualnie grają, na swoich profilach Discord, ale nie mogli komunikować się z innymi graczami bez korzystania z telefonów, tabletów lub komputerów.
Wdrożenie odbywa się podobnie jak na konsolach Xbox firmy Microsoft zeszłej jesieni. Połączenia głosowe Discord są od dawna dostępne na komputerach PC, Mac, iOS i Android. Jedynym znaczącym odstającym elementem platformy do gier jest Nintendo Switch.
Dzięki obsłudze komputerów PC, Xbox i PlayStation Discord ma szansę stać się preferowaną usługą Voice-over-IP dla wieloplatformowych gier wieloosobowych, które po raz pierwszy w ostatnich latach zaczęły ewoluować w kierunku wszechobecności.
Jest to oczywiście świetne dla Discorda jako platformy i firmy – i byłoby wspaniale, gdyby konkurencyjne usługi poszły w ich ślady, aby Discord nie miał monopolu na tego typu funkcje.
Nawet jeśli tylko jedna usługa to osiągnie, jest to ogromne dobrodziejstwo dla zwolenników gry międzyplatformowej i znak, że krajobraz gier wieloosobowych znacznie różni się od poprzedniej generacji konsol.
Marzenie o grze krzyżowej
Gracze online pytali o możliwość grania ze znajomymi na wielu platformach przez co najmniej dwie dekady, ale to była długa, wyboista droga, aby dojść do punktu, w którym marzenie choćby w przybliżeniu pokrywa się z rzeczywistością.
Oczywiście na przestrzeni lat zdarzały się wyjątki. Sega Dreamcast, wydana w 1998 roku, podjęła kilka prób gry międzyplatformowej, a twórcy gier współpracowali z Microsoftem, aby wprowadzić graczy Dreamcast i Windows PC do gier takich jak arenę Quake’a 3 I Gwiazda fantasy online.
Nie za długo po Final Fantasy XI trafiła na pierwsze strony gazet w 2002 roku, oferując grę międzyplatformową między graczami na PlayStation 2 i PC.
Prezes Valve, Gabe Newell, słynnie wziął udział w konferencji prasowej Sony E3, aby ogłosić to portal 2 pojawi się na PlayStation 3 i zaoferuje rozgrywkę międzyplatformową z PC. Tak grałem portal 2tryb współpracy; Grałem na PS3 ze znajomym, który grał na Steamie na swoim komputerze do gier.
A Microsoft spędził wiele lat, udostępniając opcje cross-play między konsolami Xbox i komputerami z systemem Windows w grach takich jak Minecraft lub franczyzy Forza.
Ale do niedawna gra krzyżowa między platformami konsolowymi praktycznie nie istniała. Jakakolwiek platforma konsolowa była liderem sprzedaży w danej generacji, miała silny czynnik zniechęcający do jej wspierania. Kiedy Sony pozwoliło graczom PlayStation 4 grać ze znajomymi na Xbox One, efekt kuli śnieżnej związany z dominacją konsoli na rynku został zmniejszony, ponieważ społeczna motywacja do zakupu PS4 była mniejsza niż Xbox One. To samo dotyczyło Microsoftu (przynajmniej początkowo) dominującego Xboksa 360 i słabszego PS3.
Wreszcie, aby to przełamać, potrzebna była gra tak duża, tak popularna i tak absurdalnie duchowa, że nawet w swojej wszechmocnej pozycji w ciągu ostatnich kilku lat Sony nie miało innego wyboru, jak tylko się dostosować: Epic Games Czternaście dni. Popularność gry w połączeniu z kontrowersyjnym, szczerym aktywizmem dyrektora generalnego firmy Epic, Tima Sweeneya, oraz wykalkulowanymi wysiłkami Microsoftu mającymi na celu podważenie pozycji Sony za pomocą komunikatów i zasad zorientowanych na konsumenta, skłoniły Sony do zmiany melodii.
Mówiąc wprost: w tamtym momencie nie wszystko było jasne dla deweloperów i graczy; Później ujawniono, że Epic musiał zapłacić Sony za zaoferowanie rozgrywki międzyplatformowej Czternaście dni Do zrekompensować Sony związane z tym straty.
Czternaście dni nie był pierwszym i jedynym tytułem typu crossplay, ale otworzył wrota jak nigdy dotąd. Chociaż Sony nie zapewniło wszystkim programistom łatwych w użyciu narzędzi i interfejsów API ułatwiających rozgrywkę międzyplatformową, zaczęło się od rosnącej listy programistów, którzy mogli nalegać na przyjemną grę, w tym w szczególności Activision wezwanie do służby.
Teraz więcej gier niż kiedykolwiek wcześniej — dużych i małych — umożliwia rozgrywkę międzyplatformową, nawet między PlayStation i Xbox. Nadal nie jest to większość nowych gier, ale trend idzie w tym kierunku.
Dylemat czatu głosowego
Posiadanie większej liczby opcji jest dobrodziejstwem dla losowych lobby graczy, którzy się nie znają, ale gracze, którzy się znają i chcą regularnie spędzać czas na czacie głosowym podczas grania, w większości przypadków lepiej trzymali się jednej platformy, ponieważ była brak uniwersalnej usługi Voice over IP działającej na każdej platformie.
Na przykład w środku kwarantanny związanej z pandemią w 2020 roku wraz z żoną rozpoczęliśmy cotygodniową noc gier z jej bratem i trójką naszych przyjaciół, aby nawiązać jakiś – dowolny – kontakt towarzyski.
Zaczęliśmy grać Minecraft: Edycja Bedrock i nic więcej, ponieważ nasza szóstka była rozrzucona po PC, PlayStation i Xboksie, i była to jedna z bardzo małej liczby gier, które oferowały prawdziwą grę międzyplatformową we wszystkich tych grach. Od tego czasu rozszerzyliśmy działalność na inne gry, ponieważ wprowadzono więcej opcji gry międzyplatformowej. Ale ci z nas, którzy grali na konsoli, musieli logować się do Discorda na swoich smartfonach i całkowicie ściszać grę (aby nie krwawić) podczas rozmowy przez telefon.
Technicznie to działało, ale było to naprawdę irytujące i okazało się szczególnie poniżej normy, gdy zaczęliśmy grać w konkurencyjne gry, takie jak obserwacja 2gdzie ważne są sygnały dźwiękowe.
Mam komputer do gier i zwykle gram w to z cotygodniową grupą, ale w niektóre gry albo wolę grać na konsoli, albo nie chcę za to ponownie płacić na PC, ponieważ kupiłem już grę na konsoli, zanim się zgodziliśmy grać w to. W jednej z takich sytuacji kiedyś założyłem słuchawki douszne podłączone do telefonu w moim nausznym zestawie słuchawkowym PlayStation, mówiąc do mikrofonu telefonu, aby uzyskać pełny zakres dźwięku — rozwiązanie tak absurdalnie skomplikowane, że musiałem dokładnie przemyśleć, jak wyraźnie sformułować proces.
Teraz, gdy Discord jest na wszystkich trzech platformach używanych przez sześciu członków naszej cotygodniowej grupy gier, tego rodzaju głupota odejdzie do przeszłości. Jestem prawie pewien, że nie jesteśmy jedyną tego typu grupą. Jest na przykład Final Fantasy XIV Gildie zarówno graczy PlayStation, jak i graczy na PC, ale gra nie oferuje rozwiązania czatu głosowego w grze. To gra, która wymaga szczegółowej komunikacji między członkami drużyny i często w tempie, w którym pisanie na klawiaturze nie wystarczy. W rezultacie gracze PlayStation od lat wybierają konfiguracje równie absurdalne, jak ten, który właśnie opisałem.
Podsumowując, nie jest dobrze, gdy Discord jest jedynym sklepem w mieście o takim zasięgu. Konkurencja wytwarza lepsze produkty i stawia konsumentów w lepszej sytuacji, a ja chciałbym, aby pojawiła się alternatywa. Biorąc pod uwagę, że czat głosowy na konsolach jest definicją zamkniętej platformy i biorąc pod uwagę już ugruntowaną dominację Discord w komunikacji w grach, będzie to ciężka bitwa dla każdego nowicjusza.