Zabawa
Nordic Streaming Service planuje ekspansję w USA – The Hollywood Reporter
Skandynawskie narracje mają nadal rosnąć grono fanów w Ameryce Północnej, ponieważ streamer Viaplay wystartował w USA w środę, a następnie kieruje się na Kanadę.
Usługa przesyłania strumieniowego zakończyła 2022 rok z ponad 7,3 milionami abonentów, z czego 37 procent, czyli prawie 2,7 miliona, mieszkało poza krajami skandynawskimi, a mianowicie krajami bałtyckimi, Wielką Brytanią, Polską i Holandią. Teraz Viaplay zadebiutował w Stanach Zjednoczonych i 7 marca zostanie rozszerzony na Kanadę.
Niedawna międzynarodowa ekspansja będzie nadzorowana przez Vanda Rapti, dyrektora handlowego, Viaplay Group, North America & Viaplay Select. W rozmowie z Reporter z HollywoodWyjaśniła atrakcyjność Nordic Noir, dlaczego Viaplay ma więcej do zaoferowania i jak usługa wpasuje się w konkurencyjny krajobraz transmisji strumieniowej.
Viaplay jest znany jako duży gracz w gatunku Nordic Noir. Jak bardzo jest to atrakcyjne dla mieszkańców Ameryki Północnej i czy to jest twój główny atut?
Gatunek jest bardzo popularny. Mówimy, że „Nordic Noir to dopiero początek”, ponieważ dla nas liczy się nordyckie opowiadanie historii. To sposób filmowania, sposób opowiadania historii – wysokiej jakości, ekscytujący, klimatyczny, bardzo wciągający, wciągający, mroczny i prowokujący.
Czy widzisz dużą konkurencję ze strony innych streamerów w tym gatunku?
Konkurencja tutaj faktycznie działa na naszą korzyść. W USA AMC i Sundance już oferowały tego typu treści, a Netflix pokazał niektóre ze swoich nordyckich oryginałów, a także popularny program Viaplay z 2017 roku Zajęty. Ale oczywiście jesteśmy numerem 1 w tym gatunku, ponieważ mamy bardzo duży i jednocześnie wysokiej jakości zakres nordyckich treści.
Nasze serie i filmy Viaplay są nie tylko nordyckie lub w języku nordyckim, ale zamawiamy lub współprodukujemy inne europejskie oryginały, które podążają za bardzo wciągającą nordycką narracją. Uwielbiamy tworzyć historie o międzynarodowym zasięgu, często kręcone w języku angielskim (np Hilma, Marzyciel – Zostań Karen Blixen I Sztokholmska rzeź) zakotwiczone w Skandynawii. Docieramy do odbiorców, którzy rozumieją i cenią europejskie seriale i filmy, lubią międzynarodowe treści, kochają hollywoodzkie gwiazdy nordyckiego pochodzenia i kochają ciekawe, niepowtarzalne historie. Grupa docelowa jest zdecydowanie większa niż ekspaci lub ci bezpośrednio związani z regionem: każdy, kto chce treści o wysokiej jakości.
Czy są jakieś obszary docelowe lub dane demograficzne, do których odnosi się to szczególnie?
Stosujemy ukierunkowane podejście. Naszą podstawową grupą docelową są bystrzy ludzie, którzy lubią zagraniczne filmy i seriale oraz wybierają i traktują priorytetowo nowe doświadczenia kulturowe. Są też dobrze wykształceni ludzie, którzy mają pracę, ale nadal priorytetowo traktują okresy odpoczynku. Możemy im zaradzić poprzez dobry, ukierunkowany marketing cyfrowy.
Jeśli chodzi o innych odbiorców, ponieważ wierzę w siłę naszych treści i uważam, że powinniśmy wyjść poza tych, którzy są już świadomi swojej miłości do opowiadania nordyckich historii, mamy inicjatywy mające na celu zachęcenie szerszej publiczności do czerpania przyjemności z naszych treści. Najskuteczniejszym sposobem kierowania reklam do odbiorców spoza podstawowej grupy odbiorców są dedykowane partnerstwa, nie tylko z dostawcami takimi jak Roku i inne platformy, ale także partnerstwa między przedsiębiorstwami a konsumentami. W tym miejscu możesz zaoferować specjalną promocję i szansę segmentom osób, które chętnie skorzystałyby z okazji do zapoznania się z nową usługą, ponieważ przedstawia im się ofertę, niezależną lub w pakiecie z innymi produktami, które kupują.
W Hollywood producenci i streamerzy często szukają franczyz i spin-offów. Jak bardzo celujesz w takie ciągłe programowanie i postacie?
My też i mamy wiele programów, które zamówiliśmy w drugim lub trzecim sezonie. Poszukujemy również najlepszych aktorów i aktorek ze Skandynawii i zagranicy, którzy zagrają w naszych serialach i filmach. Widzowie, którzy uwielbiają ich pracę w programach w USA, prawdopodobnie będą zainteresowani obejrzeniem ich w programach na Viaplay.
Ponadto, jeśli chodzi o zestawy pudełkowe, mamy wiele seriali wielosezonowych, z których część została zamówiona przez nordyckich nadawców publicznych, którzy odnieśli duży sukces na swoim rynku i na arenie międzynarodowej.
Jak twoja międzynarodowa ekspansja wpłynęła na twój oryginał strategię programu i czy próbujesz kierować reklamy do nowych krajów z nowymi oryginalnymi produktami?
Nawet z naszymi lokalnymi treściami, które są zamawiane głównie na jeden rynek, chcemy mieć szerszy zasięg… tak, aby na przykład norweski program był również mocną premierą dla naszych widzów w Holandii i Polsce. Ponadto zlecamy lub współtworzymy treści w języku angielskim, które mogą mieć znaczenie dla Skandynawii lub innych naszych głównych rynków, ale mają międzynarodową obsadę. Program jest w całości lub w części w języku angielskim i może odbywać się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii lub gdzie indziej. Przykładem jest film Hilma, Wyreżyserowany przez nominowanego do Oscara Lasse Hallstroma (Czekolada, panowanie w cydrze), film biograficzny szwedzkiej artystki Hilmy af Klint z Leną Olin w roli głównej (Łowca, pseudonim). Innym przykładem jest seria Viaplay komórka 8. To historia, która zaczyna się w Skandynawii, ale rozwija się głównie w Stanach Zjednoczonych, ponieważ główny bohater był w celi śmierci w serii spraw amerykańskich. Tak więc faktycznie mamy międzynarodowe lub powiązane z USA programy Viaplay z jakąś kotwicą lub połączeniem z krajami skandynawskimi.
Zamówiliśmy również naszą pierwszą serię Viaplay w Wielkiej Brytanii (Ian Rankin’s)”Rebus’z prawami dystrybucji na całym świecie.
Z naszej oryginalnej anglojęzycznej listy, widziałeś wiele naszych programów w USA w innych sieciach. Na przykład, ostatnie światło z Matthew Foxem jest na Peacock, został pierwotnie opracowany przez nas; Billy dzieciak na Epixie, Wakacje w sprawie widma (karty), relacja I Litwinienko na AMC – kilka przykładów naszych międzynarodowych oryginałówktóry, gdybyśmy zlecili go dzisiaj, moglibyśmy zachować prawa USA.
Jak często planujesz publikować nowe treści w serwisie i jak ważna jest aktualność programowania?
Dotrzymujemy obietnicy jednej premiery w tygodniu. Osobiście nie sądzę, aby nowy program co tydzień miał znaczenie dla usługi niszowej. Tak, mamy wystarczająco dużo premier, żeby mieć jedną co tydzień. Ale sprowadza się to do siły oferty i dobrej częstotliwości odświeżania. Na naszej platformie skierowanej bezpośrednio do konsumenta podniesiemy nasze najlepsze rekomendacje według naszego uznania. Na platformach partnerskich dążymy do rekomendacji redakcyjnych przesyłanych przez partnerów, które pomagają klientom odkrywać treści. Niektóre najlepsze programy mogą nadal być odtwarzane na najlepszych listach, ponieważ dla zdecydowanej większości ludzi wciąż są nowością. Tak więc w przypadku wyspecjalizowanej i nowej usługi, takiej jak Viaplay w USA, nie wykluczam popchnięcia mocnego programu tylko dlatego, że pierwotnie miał swoją premierę kilka miesięcy temu. W całych Stanach Zjednoczonych są miliony ludzi, którzy jeszcze tego nie widzieli, a gdy nowi subskrybenci pojawią się na platformie, damy im możliwość obejrzenia najlepszych programów. Powinniśmy po prostu starać się maksymalizować wartość treści przez cały rok, utrzymując odpowiednią częstotliwość odświeżania i dotrzymując obietnicy jednej premiery tygodniowo.
Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś podkreślić w związku z premierą Viaplay w USA?
W Stanach Zjednoczonych maksymalizujemy trzy mocne strony Grupy Viaplay. Jednym z nich jest to, że mamy ogromną bazę treści z naprawdę mocnymi produkcjami, w które zainwestowaliśmy, głównie w celu rozwoju naszych szerokich rynków w Europie. Daje nam to tak dużą niezależność, ponieważ mamy tak dużą kontrolę nad tak wieloma dobrymi treściami, za które, jak sądzę, już zapłaciliśmy.
Drugą częścią, która pomogła nam rozwinąć się jako firma, jest dźwignia akwizycji. Zarówno przy zamawianiu, jak i nabywaniu treści, kupujemy prawa na wystarczającą liczbę rynków, co daje nam uczciwą dźwignię na korzystnych warunkach. Oczywiście, gdy globalny streamer, taki jak Netflix, wchodzi na pokład z silną chęcią nabycia i zapłacenia wartości globalnych praw, konkurowanie może nie mieć sensu, ale mamy wystarczającą dźwignię marketingową, aby efektywnie wykorzystać naszą skalę. .
Po trzecie, nasz produkt i technologia są najnowocześniejsze. Dotyczy to zarówno naszej platformy skierowanej bezpośrednio do konsumenta, jak i możliwości integracji technicznej z partnerami. Jest to pewien czynnik odróżniający nas od innych niszowych graczy w USA, z których żaden – międzynarodowy czy krajowy – nie miał w swojej tradycji i DNA produktu i technologii ani bezpośredniego kontaktu z konsumentem.
Ten wywiad został zredagowany pod kątem długości i przejrzystości.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.