Zabawa
Nominacje do Oscara 2021: dlaczego brakuje nominowanych do Latinx?
„Postęp” to termin względny. Wśród wielu nominacji do Oscara, które niektórzy uważają za „najbardziej zróżnicowany dramat wszechczasówTylko garstka nominowanych do Latinx została wybrana na 93. ceremonii rozdania Oscarów w poniedziałek rano.
Prawdą jest, że tegoroczne nominacje były historycznymi nowościami. Viola Davis została najczęściej nominowaną czarną aktorką, podczas gdy jej główna aktorka skinęła głową w filmie „Ma Rainey’s Black Bottom”. Steven Yeun jest teraz pierwszym aktorem z Azji i Ameryki, który został nominowany za rolę w filmie „Minari”.
Riz Ahmed jest pierwszym muzułmaninem, który został nominowany do głównego aktora za rolę w „Dźwięku metalu”. A Chloé Zhao jest pierwszą kolorową kobietą nominowaną do Oscara za reżyserię.
Ale co się stało z reprezentacją Latinx?
„Latynosów to co najmniej 60 milionów Amerykanów” tweetował Jose Antonio Vargas, założyciel amerykańskiej agencji medialnej Define. „Jesteście największą mniejszością w Stanach Zjednoczonych. Dlaczego latynoski i latynoski talent są konsekwentnie wyrzucane z #OscarsNoms, szczególnie w kategoriach aktorskich? „
Chociaż niektóre prawdopodobne hity zaplanowane na 2020 rok, takie jak „West Side Story” i „In the Heights”, zostały przesunięte na 2021 rok, dużo konkurentów Latinx grało w tym roku. Ale żaden z nich nie pojawił się w kategorii aktora głównego ani drugoplanowego.
Wśród nominowanych do filmów dokumentalnych – m.in.kolektyw, „”Crip Camp, „Mój nauczyciel ośmiornicy” i „czas„- to” The Mole Agent „chilijskiego reżysera Maite Alberdiego i producentki Marcely Santibáñez.
Zwiastun filmu „The Mole Agent”
Gdzieś pomiędzy dokumentem obserwacyjnym a filmem szpiegowskim „The Mole Agent” śledzi 83-letniego Sergio Chamy, który zostaje wysłany do domu starców jako tajny szpieg. To również zaznacza pierwszy raz Do filmu dokumentalnego nominowany był chilijski film, a Alberdi i Santibáñez są pierwszy Chilijki nominowane do Oscara.
Alberdi i Santibáñez spotkali się w salonie w Santiago w poniedziałek rano, powiedzieli The Times o Zoom. Zapalili świece na szczęście, ale nie sądzili, że dostaną nominację. Przygotowani na łzy rozczarowania, zamiast tego płakali z radości (i zaskoczenia).
„Myślę, że jako filmowcy jesteśmy prawdopodobnie przyzwyczajeni do zmagania się z niemożliwym” – powiedział Alberdi. „Myślę, że jako kobieta w każdym obszarze, musimy [deal] z barierami i niemożliwym. A nominacja do Oscara od latynoskiego filmowca i dokumentalisty to coś, o czym nie marzysz. „
Jednak filmowcy są bardzo dumni z zauważalnego wpływu „The Mole Agent” na chilijskie społeczeństwo. Powiedziała, że w tym roku izolacji film zachęcił widzów do dotarcia do seniorów w ich życiu. Anonimowy fan wysłał nawet kwiaty do pokazanego w filmie domu spokojnej starości.
Jej krok naprzód wiązał się jednak z dwoma poważnymi niepowodzeniami: nie tylko nie były nominowane żadne inne filmy Latinx, ale te nominowane do międzynarodowych filmów fabularnych nawet nie znalazły się na liście przebojów – w tym „The Mole Agent”. (Film chilijski znalazł się na krótkiej liście zarówno do filmów międzynarodowych, jak i dokumentalnych.)
„La Llorona, „Gwatemalski film reżysera Jayro Bustamantego i”Już mnie tu nie ma, „Meksykański film w reżyserii Fernando Friasa znalazł się na krótkiej liście międzynarodowych filmów fabularnych na początku lutego.
Pierwsza z nich stawia na głowie latynoamerykańską legendę i zagłębia się w ludobójstwo rdzennych ludów. Ten ostatni pokazuje styl życia meksykańskich gangów ulicznych i bada, co to znaczy emigrować z czystej konieczności. Obie dały akademii wiele okazji do podkreślenia talentów latynoskich. Żaden film nie był nominowany w poniedziałek.
„Mamy wrażenie, że my – nasza trójka – reprezentujemy kontynent” – powiedział Alberdi o filmach. „To były bardzo różne filmy, ale naprawdę się czuliśmy [like] społeczność. I czułem się, jakbyśmy się razem wprowadzali. „
„To smutne, że żaden z trzech filmów nie trafił do świata międzynarodowego” – dodał Santibáñez. „Mieliśmy nasze nadzieje”.
Filmy, które w końcu się skończyły mianowany Do międzynarodowego filmu fabularnego „Another Round” (Dania), „Better Days” (Hongkong), „Collective” (Rumunia), „The Man Who Sold His Skin” (Tunezja) i „Quo Vadis, Aida?” (Bośnia i Hercegowina). Tegoroczna krótka lista jest prawie tak eurocentryczna jak w zeszłym roku – obejmuje filmy z Francji, Hiszpanii, Polski, Macedonii Północnej i Korei Południowej.
Międzynarodowa kategoria fabularna od dawna ma taką walczył Reputacja jako prekursorka stosunku Akademii Filmowej do reprezentacji w skali globalnej. (Na przykład filmy z Afryki Subsaharyjskiej są spójne nie nominowany. Tak było również w tym roku, kiedy Wybrzeże Kości Słoniowej ”Noc królów„Nie znalazłem się na krótkiej liście).
„Wow, co za rozczarowujący wynik dla najlepszego filmu międzynarodowego” tweetował Krytyk filmowy J Don Birnam. „@TheAcademy całkowicie ignoruje trzy świetne filmy #OscarNoms w Ameryce Łacińskiej – może Chile wygra dokument”.
Od 2020 roku poprzedni rok był związany z większością zgłoszeń międzynarodowych fabryk (93) krytycy uważnie przyglądają się tej kategorii. W końcu „Pasożyt” przeszedł do historii w zeszłym roku, wygrywając zarówno tę kategorię, jak i najlepsze zdjęcie. Ale jak rok po roku udowadnia sezon nagród, rozwijasz skomplikowany taniec.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.