Chiński producent samochodów premium Nio zaprzeczył, że planuje otworzyć fabrykę w Europie, ponieważ firma przenosi się do rozwoju sprzedaży pojazdów w regionie poza Norwegią.
Raporty mówiły, że Nio planuje bazę produkcyjną w Polsce po tym, jak ogłoszenie rekrutacyjne pojawiło się w LinkedIn poszukiwanie „kierownika eksploatacji zakładu w UE”.
W ogłoszeniu stwierdzono, że głównym obowiązkiem kierownika będzie „założenie zakładu w UE, aby zapewnić, że obiekty, układ i wydajność są dobrze zaprojektowane i zainstalowane”. Jak głosi reklama, menedżer będzie miał siedzibę w województwie mazowieckim.
Ogłoszenie zostało opublikowane przez chińskiego konsultanta ds. rekrutacji z siedzibą w Szanghaju, a nie bezpośrednio przez Nio.
W deklaracji do Wiadomości motoryzacyjne w Europie, producent powiedział: „W tej chwili Nio nie planuje fabryki w Polsce”.
Nio rozpocznie sprzedaż w Szwecji pod koniec 2022 r., powiedział Szwedowi dyrektor operacyjny Lihong Qin dzisiejszy przemysł w opowiadaniu opublikowanym w poniedziałek.
Szwecja stanie się jednym z pięciu krajów europejskich, do którego Nio wejdzie w 2022 roku po swoim debiucie na europejskim rynku w Norwegii we wrześniu.
Nio rozpocznie sprzedaż w Niemczech w przyszłym roku, zaczynając od sedana ET7. Nio sprzedaje obecnie duży SUV ES8 w Norwegii z planami dodania sedana ET7, SUV-a ES6 i powiązanego EC6 w stylu coupe.
Nio buduje w tym roku cztery stacje wymiany baterii wokół stolicy Norwegii Oslo, a w przyszłym roku planuje 12 kolejnych w innych miastach. Zmiany są dokonywane w ciągu trzech minut jako szybsza alternatywa dla ładowania.
Nio podąża za modelem sprzedaży bezpośredniej Tesli, w którym klienci kupują samochód przez Internet. Buduje również w centrach miast wielofunkcyjne showroomy zwane Nio House, z których pierwszy jest już otwarty w Oslo. Na powierzchni 2150 m2 znajduje się kawiarnia, fotele, kącik zabaw dla dzieci oraz sale konferencyjne.
Sukces w Europie może sprawić, że firma zacznie produkować lokalnie, powiedział Qin. Wiadomości motoryzacyjne w Europie w 2020 roku. „Jeśli uzyskamy bardzo dobrą sprzedaż w innych regionach, być może będziemy mogli w przyszłości rozważyć lokalną produkcję, ale wciąż jest za wcześnie, aby mówić” – powiedział.
Nio produkuje obecnie samochody w Hefei w Chinach, we współpracy z producentem samochodów JAC.