Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Nie ma jeszcze porozumienia w polskim sporze lotniczym, który mógłby pozostawić samoloty na ziemi

Published

on

Nie ma jeszcze porozumienia w polskim sporze lotniczym, który mógłby pozostawić samoloty na ziemi

Samoloty zostają uziemione na lotnisku w Warszawie 16 kwietnia 2010 r. REUTERS / Petr Josek / Zdjęcie pliku

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

WARSZAWA, 22 kwietnia (Reuters) – Polska nie osiągnęła w piątek porozumienia z kontrolerami ruchu lotniczego w sprawie płac i warunków, powiedziała rzeczniczka związku, zbliżając linie lotnicze do tego, co europejskie władze określiły jako masowe odwołania lotów.

Zakłócenie, które dotyczy nie tylko lotów do i z Polski, ale także tych przelatujących przez przestrzeń powietrzną kraju, może zagrozić bezpieczeństwu Say 1.

Rozmowy będą kontynuowane w niedzielne popołudnie – poinformowała rzeczniczka.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

Europejska agencja bezpieczeństwa lotniczego Eurocontrol poinformowała, że ​​polski urząd lotnictwa cywilnego drastycznie zmniejszy liczbę lotów w polskiej przestrzeni powietrznej, jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie.

„Od 1 maja polski CAA wdroży program anulowania lotów, aby znacznie zmniejszyć liczbę lotów do/z polskiej przestrzeni powietrznej” – powiedział Eurocontrol w e-mailowym oświadczeniu.

„Oczekuje się, że kontrolerów podejścia do warszawskich lotnisk będzie wystarczająca liczba, aby obsłużyć… łącznie około 170 lotów. Dwa warszawskie lotniska powinny w maju obsłużyć średnio 510 lotów dziennie”.

Według polskiego związku kontrolerów ruchu lotniczego, 180 z 206 kontrolerów ruchu lotniczego pracujących w Warszawie zdecydowało się zrezygnować, zamiast zaakceptować nowe warunki pracy. 44 ze 180 już wyjechało, okres wypowiedzenia dla pozostałych 136 kończy się 30 kwietnia.

Związek twierdzi, że propozycje obejmujące obniżenie wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego i zwiększenie maksymalnej liczby godzin, które mogą przepracować w systemie zmianowym z 8 do 12 godzin, są nie do przyjęcia.

„Walczymy o bezpieczeństwo i powrót kultury bezpieczeństwa, a to oznacza środowisko zaufania, które jest budowane, a nie kupowane” – napisano w czwartkowym oświadczeniu.

READ  Polska twierdzi, że Ukraina „może tylko marzyć” o przystąpieniu do UE bez porozumień w sprawie ekshumacji.

Wiceminister infrastruktury Marcin Horala powiedział wcześniej, że żądania płacowe kontrolerów ruchu lotniczego są nierealistyczne, biorąc pod uwagę wpływ pandemii COVID-19, która obniżyła opłaty, które Polski Urząd Kontroli Ruchu Lotniczego (PAŻP) otrzymuje od linii lotniczych.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

Reportaż Alana Charlisha i Anny Koper; Montaż przez Hugh Lawsona, Williama Macleana i Catherine Evans

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *