Connect with us

Zabawa

New York Film Festival jako tytuł premiery wybiera „White Noise” – data zakończenia

Published

on

New York Film Festival jako tytuł premiery wybiera „White Noise” – data zakończenia

Po światowej premierze na Festiwalu Filmowym w Wenecji zostanie pokazana pełnometrażowa adaptacja powieści Dona DeLillo z 1985 roku w reżyserii Noah Baumbacha biały szum otworzy również 60. New York Film Festival, który będzie miał swoją północnoamerykańską premierę 30 września w Alice Tully Hall.

W filmie Netflixa Adam Driver występuje w roli Jacka Gladneya, znanego profesora „Hitler Studies” i ojca czwórki dzieci, którego wygodne życie na przedmieściach-uczelni i małżeństwo z tajemniczą Babette (Greta Gerwig) zostają wywrócone do góry nogami po przerażającym wypadek doprowadził do bliskiego nalotu toksycznego zdarzenia o przerażających i nieprzewidywalnych rozmiarach. Powieść DeLillo znana jest jako pop-filozoficzny koszmar o nieograniczonej konsumpcji, katastrofach ekologicznych i amerykańskiej obsesji na punkcie śmierci.

„W 1985 mój ojciec i ja pojechaliśmy do Kurosawy z Brooklynu biegł Otworzył 23. NYFF, w tym samym roku przyniósł do domu twardą okładkę Don DeLillo biały szum– powiedział Baumbach. „Otwarcie 60. NYFF z biały szum jest dla mnie naprawdę wyjątkowy. Ten festiwal był częścią mojej edukacji filmowej i przez lata był domem dla mnie i wielu moich filmów. Nie mogłem być bardziej podekscytowany i zaszczycony powrotem.”

„Otwarcie 60. edycji New York Film Festival ambitnym, zabawnym i dźwięcznym filmem Noah Baumbacha biały szum podkreśla historię festiwalu przedstawiania nowych filmowców nowojorskiej publiczności. Noah Baumbach regularnie pojawiał się na festiwalu jako dziecko, a jego kariera niezależnego filmowca nabrała rozpędu po debiucie NYFF w Kicking and Screaming w 1995 roku” – powiedział Eugene Hernandez, dyrektor wykonawczy New York Film Festival. „Biały szum ogłosi 60. NYFF wybór filmów uznanych reżyserów i nowych, dynamicznych głosów; z niecierpliwością czekamy na dzielenie się kinowymi wrażeniami z widzami w Lincoln Center i innych częściach miasta tej jesieni! Bądźcie czujni!”

„Adaptacja Noah Baumbacha biały szum to niewątpliwy triumf: niezwykle zabawna i chorobliwie zabawna medytacja na temat tego, jak dzisiaj żyjemy, będąc jednocześnie najbardziej ambitnym i ekspansywnym filmem reżysera” – powiedział Dennis Lim, dyrektor artystyczny New York Film Festival. „Wspierany przez znakomitą obsadę kierowaną przez Adama Drivera i Gretę Gerwig, Baumbach nie tylko uchwycił istotę ukochanej, epokowej książki Dona DeLillo — przekształcił ją w film, który głęboko przemawia do naszych czasów”.

READ  Szkocki pasażer Ryanaira szaleje, gdy niegrzeczna kobieta pochyla się nad nią, żeby sfilmować okno

Poprzednie wybrane przez Baumbacha Main Slate na NYFF obejmują: kopiąc i krzycząc (NYFF33), Kałamarnica i wieloryb (NYFF43), Margot na weselu (NYFF45), Franz Ha (NYFF50), Historie Meyerowitza (Nowe i Wybrane) (NYFF55) ​​​​i historia małżeństwa (Centrum NYFF57). Baumbachowie kiedy byliśmy młodzi był tajnym pokazem na NYFF52. Współreżyserował dokument DePalma z Jake Paltrow, co było specjalnym wydarzeniem na NYFF53.

W skład Głównego Komitetu Selekcyjnego NYFF pod przewodnictwem Lima wchodzą również Hernandez, Florence Almozini, K. Austin Collins i Rachel Rosen. Prezentowany przez Film w Lincoln Center, New York Film Festival trwa od 30 września do 30 października. 16

Filmy otwierające nowojorski festiwal filmowy:

2021 Tragedia Makbeta (Joel Coen, USA)
2020 miłośnicy rocka (Steve McQueen, Wielka Brytania)
2019 Irlandczyk (Martin Scorsese, USA)
2018 Ulubiony (Yorgos Lanthimos, Irlandia/Wielka Brytania/USA)
2017 Ostatnia flaga leci (Richard Linklater, USA)
2016 13. (Ava DuVernay, USA)
2015 Spacer (Robert Zemeckis, USA)
2014 Była dziewczyna (David Fincher, USA)
2013 Kapitan Phillips (Paul Greengrass, USA)
2012 Życie Pi: Wrak statku z Tygrysem (Ang Lee, USA)
2011 rzeź (Roman Polański, Francja/Polska)
2010 Sieć społeczna (David Fincher, USA)
2009 dzika trawa (Alain Resnais, Francja)
2008 Klasa (Laurent Cantet, Francja)
2007 Darjeeling Limited (Wes Anderson, USA)
2006 Królowa (Stephen Frears, Wielka Brytania)
2005 Dobranoc i powodzenia (George Clooney, USA)
2004 Spójrz na mnie (Agnès Jaoui, Francja)
2003 mistyczny przepływ (Clint Eastwood, USA)
2002 O Smith (Alexander Payne, USA)
2001 Va Savoir (Jacques Rivette, Francja)
2000 tancerze w ciemności (Lars von Trier, Dania)
1999 Wszystko o mojej matce (Pedro Almodovar, Hiszpania)
1998 sława (Woody Allen, USA)
1997 Burza lodowa (Ang Lee, USA)
1996 Sekrety i kłamstwa (Mike Leigh, Wielka Brytania)
1995 Triada szanghajska (Zhang Yimou, Chiny)
1994 fikcja miazgi (Quentin Tarantino, USA)
1993 skróty (Robert Altman, USA)
1992 Olivier Olivier (Agnieszka Holandia, Francja)
1991 Podwójne życie Véronique (Krzysztof Kieślowski, Polska/Francja)
1990 Przeprawa Millera (Joel Coen, USA)
1989 zbyt piękna dla ciebie (Bertrand Blier, Francja)
1988 Kobiety na skraju załamania nerwowego (Pedro Almodovar, Hiszpania)
1987 Ciemne oczy (Nikita Michałkow, Związek Radziecki)
1986 Pod prawem (Jim Jarmusch, USA)
1985 biegł (Akira Kurosawa, Japonia)
1984 kraj (Richard Pearce, USA)
1983 Wielkie zimno (Lawrence Kasdan, USA)
1982 Weronika Voss (Rainer Werner Fassbinder, Niemcy Zachodnie)
1981 Rydwan ognia (Hugh Hudson, Wielka Brytania)
1980 Melvin i Howard (Jonathan Demme, USA)
1979 Luna (Bernardo Bertolucci, Włochy/USA)
1978 Ślub (Robert Altman, USA)
1977 Jeden śpiewa, drugi nie (Agnes Varda, Francja)
1976 Mała zmiana (Francois Truffaut, Francja)
1975 fragment rozmowy (Luchino Visconti, Włochy)
1974 Nie płacz z pełnymi ustami (Pascal Thomas, Francja)
1973 dzień po nocy (Francois Truffaut, Francja)
1972 Chloe po południu (Eric Rohmer, Francja)
1971 Debiut (Gleb Panfiłow, Związek Radziecki)
1970 Dzikie dziecko (Francois Truffaut, Francja)
1969 Bob i Carol i Ted i Alice (Paweł Mazursky, USA)
1968 Nastrojowe lato (Jiri Menzel, Czechosłowacja)
1967 Bitwa pod Algierem (Gillo Pontecorvo, Włochy/Algieria)
1966 kocha blondynkę (Milos Forman, Czechosłowacja)
1965 Alphaville (Jean-Luc Godard, Francja)
1964 mała wioska (Grigori Kosintsev, ZSRR)
1963 Anioł Zagłady (Luis Buñuel, Meksyk)

READ  Film Talk: Recap - sensacja mutacji z udziałem X-Men: First Class

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *