Zabawa
Netflix utrzymuje pozycję lidera polskiego streamingu
Netflix nadal przoduje w korzystaniu ze streamingu w Polsce, osiągając w marcu 1,8% całkowitej oglądalności programów telewizyjnych.
Na kolejnym miejscu znalazł się YouTube (1,7%), którego udział stale rośnie od grudnia, jak podaje The Gauge firmy Nielsen. Pozostałe usługi przesyłania strumieniowego łącznie miały 3% udziału, przy czym streaming stanowił ogółem 6,5% widzów telewizyjnych. Nielsen zwraca uwagę, że marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co oprócz cieplejszej pogody oznacza także, że widzowie spędzają mniej czasu w domu przed ekranami telewizorów: oglądalność spadła o 2,7% w porównaniu z lutym, przy czym większość można przypisać tradycyjnym telewizorom, chociaż wykorzystanie transmisji strumieniowej również nieznacznie spadło. Telewizję satelitarną stanowiło 34,3% widzów, następnie telewizję kablową (30,1%) i naziemną.
Miernik został zaprojektowany, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Punkt odniesienia: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako ). oglądalność transmisji strumieniowej). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.
Powiązany
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.