NOWY JORK– Nielsen ogłosił rozszerzenie swojej współpracy z Netfliksem w zakresie pomiaru oglądalności, obejmującej wieloletnią umowę na dostarczanie danych o oglądalności linearnej i strumieniowej w USA, Meksyku i Polsce.
W USA Netflix będzie subskrybował krajowe wskaźniki telewizyjne i oceny platform streamingowych Nielsena. W Meksyku i Polsce Netflix będzie subskrybować statystyki dotyczące oglądalności na różnych platformach, pochodzące z paneli transmisji strumieniowej na każdym rynku.
Rozszerzona umowa pomiarowa pojawia się w momencie, gdy Netflix chce rozszerzyć swoją działalność reklamową. Pomoże to także Netflixowi lepiej zrozumieć i zmierzyć zachowania widzów oraz preferencje dotyczące oglądania, co pomoże w podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych dotyczących programów – twierdzą firmy.
Firmy twierdzą, że dzięki wnioskom ze wszystkich usług pomiarowych Nielsena Netflix będzie miał teraz całościowy obraz konsumpcji w mediach.
„Jesteśmy zaszczyceni możliwością kontynuowania współpracy z Netfliksem, aby zapewnić mu wiedzę niezbędną do zrozumienia odbiorców w miarę ewolucji konsumpcji mediów” – powiedział Kim Gilberti, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktami w firmie Nielsen. „Ponieważ Nielsen ONE przybliża nas do zapewniania porównywalnych i pozbawionych duplikatów danych na wszystkich ekranach i platformach, umowa z Netfliksem to kolejny świetny przykład tego, dlaczego Nielsen ma dobrą pozycję, aby przewodzić ruchowi w zakresie pomiaru oglądalności teraz i w przyszłości”.
„Największa zmiana w rozrywce w dalszym ciągu następuje z telewizji linearnej na rzecz transmisji strumieniowej, a wskaźnik Nielsena pokazuje, gdzie widzowie spędzają czas i jak zmieniają się ich zachowania konsumpcyjne” – powiedział Pablo Perez De Rosso, wiceprezes ds. strategii, planowania i analiz Netflix . „Ta informacja jest kluczowa dla branży i nie możemy się doczekać dalszej współpracy z Nielsenem w Meksyku i Polsce”.