Zabawa
Netflix przejmuje pierwsze studio gier wideo
Wydany w:
San Francisco (AFP)
Netflix ogłosił, że przejmuje swoje pierwsze studio gier wideo, ponieważ gigant streamingowy chce rozszerzyć swoje imperium rozrywkowe, wkraczając w lukratywny sektor gier.
Firma ogłosiła we wtorek, że kupiła kalifornijskie Night School Studio, najbardziej znane z tworzenia paranormalnego thrillera Oxenfree.
Netflix ogłosił zamiar wejścia w gry wideo w lipcu i miał oko na potencjalne hity oparte na fabule popularnych seriali telewizyjnych.
Firma twierdzi, że „doskonałość artystyczna i sprawdzone osiągnięcia Night School sprawiają, że są nieocenionymi partnerami, gdy wspólnie pracujemy nad budowaniem kreatywnych umiejętności i biblioteki gier Netflix”.
Współzałożyciel Night School, Sean Krankel, powiedział w poście na blogu, że to „surrealistyczny zaszczyt” być pierwszym twórcą gier, który dołączył do Netflix.
„Netflix zapewnia filmom, telewizji, a teraz także twórcom gier bezprecedensowe płótno, które zapewnia doskonałą rozrywkę milionom ludzi” – napisał.
„W zbiorowych żołądkach naszego zespołu jest kalejdoskop motyli”.
Netflix już zasygnalizował, że dostęp do opracowanych przez niego gier będzie wliczony w członkostwo klientów.
Gigant streamingowy ogłosił w sierpniu, że rozpoczyna ograniczone testy funkcji swoich gier, umożliwiając użytkownikom Androida w Polsce wypróbowanie dwóch gier opartych na serii horrorów „Stranger Things”.
Oprócz zainteresowania grami inspirowanymi telewizją, Netflix wcześniej opracował różne programy telewizyjne i filmy oparte na grach.
W tym tygodniu ogłosił, że zlecił trzeci sezon „Wiedźmina”, opartego na serii powieści fantasy i gier wideo.
Program telewizyjny dla dzieci oparty na „Sonic the Hedgehog” ma się ukazać w przyszłym roku, a serial oparty na epickiej bitwie wieloosobowej „League of Legends” ukaże się w listopadzie.
Ekspansja Netflix na gry wideo zbliża się do punktu nasycenia w Stanach Zjednoczonych pod względem liczby gospodarstw domowych, do których może dotrzeć.
Firma otwarcie powiedziała, że konkuruje o czas rozrywki online ludzi z popularnymi grami, takimi jak Fortnite, a analitycy sugerują, że oferowanie gier może pomóc przyciągnąć nowych subskrybentów.
Według kwietniowego badania firmy konsultingowej Accenture, globalny rynek gier osiąga obecnie poziom 300 miliardów dolarów.
Netflix zatrudnił weterana gier wideo, Mike’a Verdu z Facebooka, aby pokierował swoim zespołem ds. gier.
© 2021 AFP
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.