Connect with us

Zabawa

Netflix przedstawia strategię Europy Środkowo-Wschodniej

Published

on

Netflix przedstawia strategię Europy Środkowo-Wschodniej

Biuro Netflix w Europie Środkowo-Wschodniej rozpoczęło działalność w Warszawie, a firma planuje dalsze inwestowanie zarówno we własne treści, jak i poszerzanie biblioteki licencjonowanych tytułów z całego regionu.

Biuro, obecnie zlokalizowane w tymczasowej przestrzeni, w momencie zakładania stałej siedziby, koncentruje się na wspieraniu biznesu Netflix w regionie CEE, który obejmuje 28 rynków, w tym Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię i Chorwację.

Netflix zauważa, że ​​od premiery w Europie Środkowo-Wschodniej minęło sześć lat. W 2016 roku zlokalizowała swoją usługę w Polsce, a wkrótce potem stała się dostępna w języku rumuńskim, czeskim, węgierskim, chorwackim i ukraińskim. W samej Polsce firma zainwestowała ponad 490 mln zł (około 115 mln USD) w oryginalne filmy i seriale Netflix oraz stworzyła ponad 2600 miejsc pracy przy swoich produkcjach (2020-2021).

Równolegle firma konsekwentnie inwestowała w licencjonowanie wielu niezwykle popularnych tytułów lokalnych w Czechach, Rumunii, na Węgrzech i innych.

Jak mówi Anna Nagler, szefowa lokalnej serii językowej CEE, „Nasz zespół CEE rozpoczął działalność od Warszawy i cieszymy się, że mamy na pokładzie najlepszych specjalistów w swojej klasie. W nadchodzących miesiącach będziemy koncentrować się na zatrudnianiu nowych specjalistów oraz rozszerzaniu naszej lokalnej obecności i współpracy z lokalną branżą audiowizualną”.

Łukasz Kłuskiewicz, reżyser filmowy, CEE dodał: „CEE jest domem dla wielu świetnych pomysłów i scenariuszy. Będąc w Warszawie będziemy jeszcze bliżej lokalnej społeczności kreatywnej w całym regionie, co miejmy nadzieję doprowadzi do jeszcze większej liczby fantastycznych projektów i współpracy.”

READ  Jak nakręcili przełomowy horror Teksańska masakra piłą mechaniczną?
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *