Zabawa
Netflix osiąga europejski wskaźnik treści na poziomie 30% na prawie wszystkich głównych rynkach w regionie | Aktualności
Według badania przeprowadzonego przez brytyjską firmę Ampere Analysis, Netflix ma obecnie co najmniej 30% treści europejskich na prawie każdym większym rynku w regionie.
Od kwietnia streamer ma limit 30% w Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Niemczech, Włoszech, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii i Szwecji .
Netflix wciąż pozostaje w tyle w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie seriale takie jak The Crown stanowią 27% treści sklasyfikowanych jako europejskie, podczas gdy Francja, Belgia i Szwajcaria również znajdują się nieco poniżej.
Według Ampere Analysis, 16 z 27 analizowanych rynków zawierało mniej niż 30% europejskich treści w grudniu zeszłego roku, wykazując szybką poprawę w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W Wielkiej Brytanii Netflix osiągnie cel 30 procent, dodając 408 europejskich tytułów lub usuwając 953 projekty pozaeuropejskie.
Netflix wyprzedza swoich globalnych rywali w streamingu, jeśli chodzi o treści europejskie, ale ci rywale również zwiększają swój wkład, ponieważ Prime Video Amazona przekracza 30-procentowy limit w Niemczech, Szwajcarii i Włoszech, podczas gdy jest na równi z Netflix w Wielka Brytania . Inne rynki Prime Video wahają się od 16% do 28%.
HBO Max ma również duży odsetek europejskich projektów w swoich lokalnych katalogach, a większość jego europejskiego zasięgu przekracza już 25%. Disney+ wciąż ma trochę pracy do zrobienia i oscyluje wokół 10% znaku dla swoich europejskich treści, pomimo zwiększenia swojej europejskiej oryginalnej działalności produkcyjnej.
Guy Bisson, dyrektor ds. badań w Ampere Analysis, powiedział: „Po cichu, podczas gdy nikt nie patrzył, Netflix zwiększył udział swoich europejskich tytułów katalogowych do tego stopnia, że spełnienie nowych zasad dotyczących limitów nie powinno mieć negatywnego wpływu na działalność regionalną.
„Kamień milowy odzwierciedla duże inwestycje w treści poza Stanami Zjednoczonymi, które szybko znajdują odzwierciedlenie w innych globalnych odtwarzaczach strumieniowych. Być może bardziej zaskakujący niż 30-procentowy kamień milowy Netflixa jest fakt, że niektórzy z nowszych głównych graczy studyjnych już teraz szybko osiągają podobny udział europejskich treści w swoich lokalnych katalogach”.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.