Sport
Nent zabezpiecza prawa WSL do usługi Viaplay w dziewięciu obszarach
Platforma streamingowa zabezpiecza również pierwszorzędną kobiecą piłkę nożną z Włoch, Hiszpanii, Danii i Niemiec.
- WSL poszerza zakres programów o trzyletni kontrakt z firmą Nent
- Krajowy zasięg duńskiej Gjensidige Kvindeligi obejmuje wybrane programy linearne
- Viaplay pojawi się w krajach bałtyckich 9 marca, a Polska w sierpniu
Europejski gigant nadawczy Nordic Entertainment Group (Nent Group) ogłosił serię umów dotyczących praw do piłki nożnej dla kobiet w ramach usługi transmisji strumieniowej Viaplay w dziewięciu krajach.
Obejmują one ekskluzywny kontrakt na najważniejszą w Anglii FA Women’s Super League (WSL), który obejmuje dwa mecze na rundę i potrwa do końca sezonu 2023/24.
Oferty ogłoszone w Międzynarodowym Dniu Kobiet obejmują włoską Serie A z najwyższej półki; elitarna Bundesliga kobiet z Niemiec; najwyższa klasa w Danii, Gjensidige Kvindeliga; oraz wybrane mecze z hiszpańskiej ligi Iberdrola.
Wszystkie kontrakty obejmują dziewięć aktywnych lub wkrótce aktywnych obszarów Viaplay: Szwecję, Norwegię, Danię, Finlandię, Islandię, Estonię, Łotwę, Litwę i Polskę.
Relacja z Serie A już się rozpoczęła i obejmuje dwa mecze w rundzie, a także półfinały i finał turnieju pucharowego ligi włoskiej.
W przypadku Ligi Iberdrola na Viaplay wyświetlanych jest do 35 meczów w sezonie, a mecze domowe Barcelony, Realu Madryt, Athletic Club, CFF Madryt i CD Santa Teresa są zapewnione do 2022/23.
Relacja z Gjensidige Kvindeliga rozpocznie się w przyszłym sezonie. Wszystkie mecze są transmitowane na żywo w Viaplay. Wybrane mecze będą transmitowane w telewizji linearnej w Danii do 2023/24 roku.
Bundesliga kobiet jest już oferowana w Szwecji, Danii, Finlandii, Norwegii i Islandii. Zasięg ten zostanie rozszerzony na region Morza Bałtyckiego i Polskę, z 44-60 meczami w sezonie na podstawie umowy, która wygasa z końcem sezonu 2021/22.
Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Nent Group, powiedział: „Chcemy, aby Viaplay oferowała najsilniejszą ofertę sportową na naszych rynkach. Przejęcie kobiecej piłki nożnej dodatkowo wzmacnia tę pozycję.
„Kobieca piłka nożna szybko się rozwija, zarówno na boisku, jak i poza nim. Nent Group i Viaplay są podekscytowane możliwością udziału w tej podróży i mamy wielkie oczekiwania na nadchodzące lata. „
Viaplay ma ruszyć w krajach bałtyckich 9 marca, polski serwis ma ruszyć w sierpniu 2021 roku.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”