Nordic Entertainment Group (Grupa NENT) i polski operator sieci bezprzewodowej Play, należący do francuskiej firmy Iliad Telecom, podpisali wieloletnią umowę dystrybucyjną, która zapewni abonentom Play usługę przesyłania strumieniowego Viaplay firmy NENT.
Nowi i odnawiający abonenci usługi Play Now TV będą mieli dostęp do Viaplay. Obecni klienci Play Now TV będą mieli bezpłatny dostęp do Viaplay do końca stycznia 2022 r., kiedy to będą mogli dodać subskrypcję Viaplay do swojego pakietu.
Klienci, którzy obecnie mają abonament na mobilną lub mobilną łączność szerokopasmową w Play, mogą wybrać bezpłatny okres próbny Viaplay.
Play ma obecnie około 15 milionów klientów telefonii komórkowej na kartę i postpaid w Polsce oraz 800 punktów sprzedaży w całym kraju, co znacznie zwiększa zasięg Viaplay. Firma została przejęta pod koniec ubiegłego roku przez Xaviera Nielsa Iliad Telecom, który działa we Francji pod marką Free.
Viaplay został niedawno wprowadzony do Polski w ramach ambitnego planu międzynarodowej ekspansji NENT dla marki, oferując widzom połączenie Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali, treści dla dzieci i sportów na żywo, takich jak piłka nożna Bundesliga, z dodatkiem Premier League i Formuły 1 rok w przyszłości.
W Polsce jest dostępny poprzez partnerstwa z dostawcami zewnętrznymi, w tym czołowy operator kablowy Vectra, oraz abonamenty bezpośrednie w cenie 34 zł miesięcznie. Jest dostępny na urządzeniach i platformach, w tym telewizorach Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips i TCL Smart; smartfony i tablety z systemem iOS i Android; Chromecast i Apple TV; PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One; oraz PC i Mac.
Kim Poder, Chief Commercial Officer Grupy NENT, powiedział: „Wprowadzenie Viaplay w Polsce było bardzo udane i spotkało się z dużym zainteresowaniem zarówno widzów, jak i partnerów. Stale poszerzamy naszą ofertę treści, w tym premierę niezwykle popularnego programu Fort Boyard i Ligi Europejskiej UEFA z Legią Warszawa w tym miesiącu, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia usługę. To bardzo ekscytujące, że klienci Play, wiodącego polskiego operatora komórkowego, mogą teraz sami doświadczyć Viaplay.”
Mikkel Noesgaard, dyrektor ds. marketingu Play, powiedział: „W Play stale rozwijamy naszą ofertę, biorąc pod uwagę potrzeby klientów. Jesteśmy dumni, że jako pierwszy operator komórkowy w Polsce oferujemy naszym klientom dostęp do Viaplay, najnowszej usługi wideo na polskim rynku, poprzez bardzo atrakcyjną ofertę. Dzięki współpracy z Viaplay nasi klienci mogą cieszyć się domową rozrywką w najlepszej cenie.”