Sport
Nent dodaje 286 000 międzynarodowych subskrybentów Viaplay w trzecim kwartale
- Viaplay dociera łącznie do 3,8 miliona subskrybentów
- Skandynawska firma medialna przytacza rolę treści sportowych w generowaniu wzrostu
Nordic Entertainment Group (Nent), skandynawska firma medialna, odnotowała 28-procentowy wzrost liczby abonentów swojej platformy strumieniowej Viaplay, przy czym znaczna część tego wzrostu pochodzi z zagranicy.
Firma pozyskała 322 000 abonentów w trzecim kwartale zakończonym 30 styczniaNS września, z czego 36 tys. w Skandynawii i 286 tys. za granicą.
Platforma Viaplay odnotowała w kwartale wzrost łącznej liczby abonentów o 28 procent, ponieważ została uruchomiona w Polsce i nadal rozwijała swoją bazę w krajach bałtyckich. Usługa przesyłania strumieniowego ma teraz ponad 3,6 miliona subskrybentów na wszystkich terytoriach.
Nent nazwał swoje treści sportowe, które obejmują najlepsze funkcje piłkarskie, takie jak Premier League, niemiecka Bundesliga i rozgrywki klubowe UEFA, a także globalną serię sportów motorowych Formuły 1, jednym z kluczowych czynników napędzających rozwój Viaplay.
Jednak nacisk na wprowadzenie Viaplay na nowych terytoriach spowodował spadek skorygowanych dochodów operacyjnych w ujęciu rok do roku, który spadł do 9,33 mln USD w porównaniu do 20,5 mln USD w zeszłym roku.
„Zaktualizowaliśmy nasze cele strategiczne podczas ostatniego Dnia Rynków Kapitałowych i ogłosiliśmy, że Viaplay zostanie wprowadzony na pięć nowych rynków do końca 2023 r., łącznie 16, z zamiarem posiadania 12 milionów subskrybentów do końca 2025 r. „, powiedział szef Nent Anders Jensen.
„Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu na koniec roku co najmniej 400 000 abonentów skandynawskich i 500 000 abonentów międzynarodowych w 2021 roku.
„Viaplay stał się teraz naszą największą jednostką generującą dochody, podobnie jak trwające ożywienie w wydatkach reklamowych”.
Poza swoją pierwotną nordycką ojczyzną Viaplay jest obecnie obecny na Łotwie, w Polsce i na Litwie i ma być kolejnym głównym obszarem Nent w Holandii w pierwszym kwartale 2022 roku.
Do końca 2023 roku Viaplay będzie również aktywny w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii, zwiększając łączną liczbę sklepów do 16.
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”