technologia
Największy bank w regionie CEE staje się jeszcze bardziej cyfrowy
PKO Bank Polski, największy bank w Centralnej i Wschodnia Europa a według międzynarodowego rankingu Finnoscore, europejski lider rynku bankowości cyfrowej, ogłosił nową strategię. W perspektywie 2025 roku chce sięgnąć w jeszcze większym stopniu po nowoczesne rozwiązania technologiczne, aby tworzyć jeszcze lepsze produkty i usługi dla swoich klientów.
WARSZAWA, Polska, 14 grudnia 2022 r /PRNewswire/ — Zgodnie z hasłem nowej strategii na lata 2023-2025 „Gotowy na wyzwania, zorientowany na przyszłość”, bank zamierza wykorzystać swoje przewagi konkurencyjne do wprowadzenia zmian w podejściu do klientów, na wzbogaceniu ich doświadczeń poprzez hiperpersonalizację lub dostosowanie sposobu bankowania do ich preferencji.
„Nową strategię PKO Banku Polskiego można porównać do jasno opracowanej mapy drogowej. Ich umiejętne i konsekwentne stosowanie pozwoli na szybkie i jednocześnie przemyślane osiągnięcie wyznaczonych celów. Osią strategii są potrzeby i oczekiwania ludzi: klientów i pracowników. W tej perspektywie będziemy wdrażać rozwiązania oparte na innowacjach, technologii i zrównoważonym rozwoju. Naszą przyszłością jest dalszy rozwój kultury zorientowanej na klienta, oferty i modelu obsługi klienta– podkreślił Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, który kieruje pracami Zarządu.
W nowej strategii bank planuje poszerzyć bazę młodych klientów. Jest to możliwe dzięki radykalnej cyfryzacji procesów obsługi, dzięki czemu w 2025 roku wszystkie funkcje obsługi produktów będą dostępne dla klientów detalicznych w kanałach cyfrowych, a wizyta w oddziale pozostanie wyłącznie w gestii klienta. Równolegle PKO Bank Polski będzie przykładał dużą wagę do kwestii cyberbezpieczeństwa. W tym zakresie planowane jest wdrożenie mechanizmów Zero Trust, które będą jednymi z kluczowych elementów cyfrowego bezpieczeństwa banku.
„Nasze strategiczne działania będą realizowane z najlepszym zespołem specjalistów IT na polskim rynku, a rozwój IT będzie traktowany priorytetowo w czterech kluczowych obszarach obejmujących dane, cyberbezpieczeństwo, DevSecOps i rozwiązania chmurowe. Chcemy w pełni wykorzystać ilość przechowywanych przez nas danych i rozwijać najbardziej zaawansowane rozwiązania analityczne na rynku. Skupimy się również na wykorzystaniu potencjału chmury i opracowaniu rozwiązań technologicznych, które pozwolą nam dwukrotnie skrócić czas wprowadzania na rynek i zapewnić jeszcze lepsze usługi dla naszych klientówpowiedział Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za IT.
Programy strategiczne, pogrupowane w siedem głównych filarów, wspierają sprawną realizację strategii. Większość z nich będzie realizowana w formule zwinnych, samoorganizujących się zespołów technologiczno-biznesowych, wykorzystujących dotychczasowe doświadczenia banku w zakresie Agile Transformation.
logo – https://mma.prnewswire.com/media/1913688/PKO_Bank_Polski_Logo.jpg
ŹRÓDŁO PKO Bank Polski
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”