Connect with us

Zabawa

Najgorsze fiasko Kanału Sueskiego trwało osiem lat – kwarc

Published

on

Najgorsze fiasko Kanału Sueskiego trwało osiem lat – kwarc

Zadzwonił ogromny kontenerowiec Zawsze dane był utknąłem w Kanale Sueskim od wtorku, a morskie wąskie gardło spowodowane przez nieszczęsny statek może Oczyszczenie zajmuje tygodnie.

Chociaż jest to niewątpliwie fiasko – mające ogromne konsekwencje dla globalnego systemu żeglugowego – historia przypomina, że ​​sytuacja może się pogorszyć.

W 1967 roku 14 statków towarowych przepłynęło przez Suez, gdy Wojna sześciodniowa wybuchł między Izraelem a sąsiednimi krajami arabskimi: Jordanią, Egiptem i Syrią, przekształcić kanał w strefę walki. Władze egipskie poleciły załogom statku zakotwiczenie w najszerszej części Suezu, Wielkim Jeziorze Gorzkim. Chociaż wojna trwała tylko kilka dni, statki pozostawały tam na mieliźnie przez następne osiem lat.

Czym była Żółta Flota?

Pseudonim Żółta flota Jeśli chodzi o piasek pustyni, który ostatecznie przykrył statki, gdy siedziały w ślepej uliczce, łodzie pochodziły z Bułgarii, Czechosłowacji, Francji, Polski, Szwecji, Niemiec Zachodnich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Ich los miał się znaleźć w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie: Izrael przejął kontrolę nad wschodnim brzegiem Kanału podczas ofensywy, podczas gdy Egipt zachował zachód. Po zakończeniu wojny Egipt zamknął kanał, aby uniemożliwić Izraelowi korzystanie z niego. Zablokować z gruzem, starymi statkami i minami.

Po trzech trudnych miesiącach pierwotni członkowie załogi statku mogli wrócić do domu. Ale firmy żeglugowe nie chciały zostawiać tam łodzi bez załogi. „Zatrzymanie ludzi tam, aby chronić cenny ładunek i inwestycje, które poczynili w statkach, miało sens” – powiedziała Cath Senker, autorka książki Uwięziony w wojnie sześciodniowej, powiedział Podcast w 99% niewidoczny. I tak zespoły pomocy przychodziły i wyjeżdżały, aby monitorować łodzie, tworząc własną międzynarodową społeczność znaną jako Stowarzyszenie Wielkiego Jeziora Gorzkiego.

Opląt zawiera przegląd o tym, jak nowe społeczeństwo morskie podzieliło obowiązki:

Każdy statek ma specjalne zadanie, aby zapewnić sprawne funkcjonowanie „lądu”. Polski frachtowiec pełnił funkcję poczty. Brytyjczycy byli gospodarzami meczów piłkarskich. Jeden statek służył jako szpital; inny, kino. Niemiec w niedziele północny wiatr zorganizowane nabożeństwa „kościelne”. „Nazywamy to kościołem” – powiedział kapitan Paul Wall z Los Angeles 1969. „Ale tak naprawdę to bardziej impreza piwna”. (Niemcy dostawali darmowe piwo z browarów w domu.)

Przedsiębiorcze Stowarzyszenie Wielkiego Jeziora Gorzkiego znalazło wiele innych sposobów na zajęcie się i organizację własnego Wersja Igrzysk Olimpijskich 1968 (zwyciężyła polska okupacja), a nawet stworzyli własną ręcznie robione znaczki pocztowe.

READ  Co nowego w streamingu w tym tygodniu w serwisach Netflix, Stan, Disney+, Prime, iview i nie tylko | ScreenHub w Australii

Ale impreza nie mogła trwać wiecznie. Z biegiem lat firmy żeglugowe znacznie zmniejszyły liczbę osób wysyłanych do szkieletowych załóg. W sumie 3000 pracowników odbyło wycieczkę na pokładach statków porzuconych na boki w pewnym momencie.

W 1975 roku ponownie otwarto Kanał Sueski. Kanał pozostawał zamknięty przez tak długi czas, że większość statków Żółtej Floty popadła w ruinę i trzeba było je holować. Ale dwa z nich – niemieckie statki Münsterland i północny wiatr– –zrobił to na własną rękę.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *