technologia
Najczęstsze problemy z iOS 14 i sposoby ich rozwiązywania
Każda nowa wersja iOS zawiera szereg błędów i problemów, z których niektóre są większe niż inne iOS 14 nie jest inaczej. Apple rozwiąże wiele z tych problemów, wprowadzając kolejne aktualizacje oprogramowania. Warto jednak wiedzieć, czy problemy, które masz na swoim telefonie, są znanymi błędami w systemie iOS 14 i zapoznać się z niektórymi obejściami i poprawkami, które możesz wypróbować.
Rozwiązywanie problemów nie zawsze jest nauką ścisłą. Pamiętaj więc, że może być wymagana praca detektywa, aby dowiedzieć się, co jest nie tak z Twoim iPhonem lub iPadem. Możliwe, że coś innego niż iOS 14 jest winny napotkanych problemów, ale powinniśmy być w stanie pomóc Ci to rozgryźć w taki czy inny sposób.
Zła żywotność baterii
iOS 14 spowodował problemy z rozładowaniem baterii wielu użytkownikom. Według doniesień iPhone’y nie są tak długie z najnowszym mobilnym systemem operacyjnym Apple. Wspomniano o tym w związku z każdą wersją iOS 14, ale wygląda na to, że wdrożenie na iOS 14.2 W szczególności spowodowało to poważny wpływ na żywotność baterii.
Żywotność baterii nie jest wyraźnie wymieniona w informacjach o wydaniu iOS 14.3 i wygląda na to, że problem – przynajmniej dla niektórych użytkowników – nadal pojawia się wraz z powszechnymi skargami w mediach społecznościowych. Apple jeszcze niczego oficjalnie nie rozpoznał.
G / O Media może otrzymać prowizję
Ale firma to zrobiła zapewnić wsparcie techniczne Pełna kopia zapasowa i resetowanie jest zalecane na początku cyklu wydawniczego iOS 14 dla użytkowników iPhone’a i Apple Watch (instrukcje) Tutaj i Tutaj) obu urządzeń, aby rozwiązać problemy z rozładowaniem baterii. Niestety poza zwykłymi Sztuczki oszczędzające baterięPełny reset to prawie wszystko, co możesz spróbować, czekając na aktualizację oprogramowania, aby (miejmy nadzieję) rozwiązać problem.
Brak powiadomień
Jednym z najczęstszych (i irytujących) problemów, które właściciele iPhone’ów zgłaszają podczas korzystania z iOS 14, jest aplikacja Wiadomości nie wyświetla powiadomień jak powinno. W niektórych przypadkach nie zobaczysz żadnych ostrzeżeń na ekranie blokady i nie zobaczysz czerwonych plakietek na ikonie aplikacji. Jest to dodatek do osobnego problemu, który powodował opóźnienia w wysyłaniu wiadomości SMS.
Jest to błąd, który firma Apple potwierdziła i rzekomo naprawiła z aktualizacją iOS 14.3, zgodnie z uwagami do wydania. Jeśli zauważyłeś to na swoim urządzeniu, pierwszą rzeczą do zrobienia jest aktualizacja do systemu operacyjnego 14.3.
Jeśli nadal nie otrzymujesz powiadomień o wiadomościach, takich jak powinieneś, nie ma określonego obejścia, które możesz wypróbować podstawowe poprawki: Sprawdź ustawienia powiadomień, uruchom ponownie telefon i zresetuj, jeśli nic innego nie działa Zacznij wszystko jeszcze raz (Najpierw upewnij się, że jest w pełni zabezpieczony).
Wybierz nowe standardowe aplikacje
W iOS 14 wprowadzono możliwość ustawienia aplikacji innych niż Apple Mail i Apple Safari jako domyślnego klienta poczty e-mail lub przeglądarki internetowej. Jedynym problemem było to, że iOS szybko zapomniał, które alternatywy wybrałeś, i które Apple mógł domyślnie powrócić po ponownym uruchomieniu.
Jest to problem, który rozwiązał Apple i który twierdzi, że został rozwiązany aktualizacja iOS 14.0.1 to nie zostało wypchnięte długo po samym iOS 14. Jeśli z jakiegoś powodu nie zaktualizowałeś systemu iOS do najnowszej wersji, powinno to wystarczyć, aby zachować domyślne opcje poczty e-mail i sieci.
Jeśli nadal nie masz pewności, jak skonfigurować tę nową funkcję, musisz przejść do Ustawień, a następnie wybrać aplikację e-mail lub przeglądarkę internetową z długiej listy aplikacji. Powinieneś wtedy zobaczyć Standardowa aplikacja pocztowa lub a Standardowa aplikacja przeglądarki Możliwość ustawienia wybranej aplikacji jako domyślnej.
Utracić połączenia Wi-Fi
Problemy z Wi-Fi i łącznością komórkową zawsze pojawiają się wraz z nową wersją iOS, a iOS 14 nie był inny – musi to być aplikacja zupełnie nowej warstwy oprogramowania, która utrzymuje telefon (lub sieci, z którymi jest połączony) często mylone Prowadzi to do zerwanych lub niestabilnych połączeń.
W przypadku iOS 14 problemy były jednym z najczęściej zgłaszanych problemów z przerwanymi połączeniami WiFi. Według wielu użytkowników iPhone’y mają tendencję do utraty połączenia z internetem bezprzewodowym, a następnie odmowy ponownego połączenia, co powoduje problemy z prawie wszystkim, co chcesz zrobić na smartfonie.
Jest to błąd, który Apple zidentyfikował i naprawił – powinien być dostępny w Twoim telefonie z iOS 14.0.1To rozwiązuje „problem, który mógł uniemożliwiać iPhone’owi łączenie się z sieciami Wi-Fi”, mówią informacje o wersji. Jeśli po aktualizacji nadal masz problemy, musisz wypróbować standardowe techniki rozwiązywania problemów Rozwiąż problem z połączeniem internetowym.
Konkretne problemy z aplikacjami
Zawsze jest jedna lub dwie aplikacje, które nie działają poprawnie z nową wersją iOS: programiści muszą ciężko pracować, aby ich oprogramowanie działało ze zaktualizowanym systemem operacyjnym Apple, a czasami błędy przenikają przez pęknięcia. W takim przypadku uważaj na aktualizacje aplikacji – lub zapytaj o nie programistów bezpośrednio.
YouTube to typowy przykład iOS 14: tryb obrazu w obrazie nie działał, potem działał, a potem przestał działać. W chwili pisania tego tekstu będzie działać poprawnie tylko wtedy, gdy go masz YouTube Premium Subskrybent (poprzednie obejście dotyczące uruchamiania YouTube w Safari zostało zablokowane).
To samo dotyczy odtwarzania 4K przez aplikację YouTube: działa tylko wtedy, gdy jesteś płatnym subskrybentem. Inne aplikacje w telefonie mogą mieć podobne ograniczenia. Jeśli więc masz problemy lub coś nie działa w określonej aplikacji, skoncentruj się na tej aplikacji.
Inne problemy
Prawdopodobnie jest więcej problemów niż te opisane powyżej, ale były to najczęściej zgłaszane. Warto mieć oko na Apple oficjalna strona aktualizacji iOS 14ponieważ firma wymienia poprawki błędów zastosowane w iOS, a także nowe funkcje, które zostaną dodane.
Problemy, które zostały naprawione od pierwszej wersji iOS 14, obejmują problemy z wysyłaniem wiadomości e-mail, przeglądaniem widżetów, korzystaniem z Chmury rodzinnej, odbieraniem połączeń przychodzących, ładowaniem bezprzewodowym, wizjerem aparatu, poziomami dźwięku w słuchawkach, brakiem odpowiedzi na ekranie blokady i wiele więcej Mam problemy z powyższymi problemami i aktualizuję do najnowszej wersji, jeśli warto spróbować iOS 14.
Jeśli napotkasz problem, którego tutaj nie omówiliśmy, poszukanie informacji w Internecie powinno znaleźć podobieństwa do innych osób, które mają te same trudności (staraj się być jak najbardziej precyzyjny w wyszukiwaniu). Oto dobre punkty wyjścia Apple subreddit na Reddicie i Fora dyskusyjne dotyczące iPhone’a w witrynie Apple. Lub przedstaw nam swój problem poniżej – być może nieustraszeni czytelnicy Gizmodo pomogą go rozwiązać.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”