W zeszłym roku firma Apple wprowadziła to seria irytujących wskazówek Wymagało to usług subskrypcji gier strumieniowych, takich jak Xbox Game Pass, aby spakować każdy dostępny tytuł jako oddzielną aplikację w sklepie iOS App Store. W tym czasie Microsoft powiedział, że rozwiązanie to „nadal było złym doświadczeniem dla klientów. Gracze chcą od razu przejść do gry ze swojego wyselekcjonowanego katalogu w aplikacji, tak jak robią to z filmem lub piosenką, zamiast pobierać ponad 100 aplikacje.” graj w poszczególne gry z chmury.”
Jednak nowe e-maile Odsłonięty w ramach badania Epic v. Apple (oraz wydobyty z The Verge) pokazują, jak poważnie firma Microsoft myśli o pracy w ramach tych wytycznych. Z e-maili wynika, że Microsoft zaangażował Apple w szczegółowe negocjacje dotyczące technicznego funkcjonowania poszczególnych aplikacji streamingowych xCloud, a nawet rozważał możliwość przesyłania strumieniowego „ekskluzywnych tytułów AAA” spoza Game Pass w celu przekazania kompromisowego stanowiska.
Podziel się dzieckiem
W wiadomościach e-mail wysłanych między lutym a kwietniem 2020 r. Lori Wright, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Microsoft Xbox, wyraziła pewne obawy dotyczące pomysłu pakowania każdej gry strumieniowej Xbox jako niestandardowej aplikacji na iOS. Dla użytkowników taki system prowadziłby do zagracania ekranów głównych i potencjalnie „osieroconych” ikon aplikacji, gdyby gry zostały usunięte z Game Pass, napisał Wright. W przypadku Microsoftu i Apple system przyniósłby też dużo dodatkowej pracy w zakresie zarządzania metadanymi w App Store i czasu recenzji aplikacji – napisała.
Co jednak ważniejsze, spakowanie każdej gry strumieniowej jako oddzielnej aplikacji wymagałoby wysyłania niezliczonych aktualizacji aplikacji po aktualizacji podstawowego „stosu strumieniowego”. „Ponieważ przeprowadziliśmy nasze testy wstępne na setkach tysięcy klientów, nasze dane pokazują, że duża część odbiorców gra w ponad 10 tytułów miesięcznie lub ponad 100 w ciągu roku” – napisał Wright. „Jeśli zaktualizujemy wszystkie pliki binarne w tym samym czasie, spowoduje to ogromne aktualizacje aplikacji”.
Aby obejść ten problem, Wright zaproponował opcję „środka”, w której poszczególne aplikacje do gier strumieniowych byłyby „skutecznie „skrótem” lub „zakładką” do aplikacji do przesyłania strumieniowego. Pomysł, jak zauważył Wright, polegałby na tym, aby mieć pojedynczą aplikację „stosu strumieniowego” Xbox o wadze około 150 MB, wraz z indywidualnymi 30 MB „skrótami” do pobrania dla każdej dostępnej gry, która byłaby następnie uruchomiona w głównej aplikacji do przesyłania strumieniowego xCloud.
Byłoby to znaczne ulepszenie w porównaniu z systemem, w którym każdy tytuł Game Pass musiałby być własnym 150 MB do pobrania z pełną kopią stosu strumieniowego, napisał Wright. W ramach tego kompromisowego systemu użytkownicy otrzymaliby „mniejsze pobrania gier, każda gra musi być zainstalowana tylko raz i nigdy nie wymaga aktualizacji w celu wprowadzenia zmian w stosie strumieniowym. Tworzy również jedno połączenie sieciowe na urządzenie zamiast połączenia sieciowego. ” za aplikację”.
Czy ktoś powiedział coś ekskluzywnego?
E-maile Wrighta odnoszą się również do dyskusji na temat „przenoszenia ekskluzywnych gier Xbox, zwłaszcza tych, które nie są zawarte w Game Pass, na iOS”, umożliwiając użytkownikom strumieniowe przesyłanie wersji, które mogłyby działać na iOS, w celu kupienia lub wypożyczenia. Wright sprzedał to firmie Apple jako „niesamowicie ekscytującą okazję dla użytkowników iOS, aby uzyskać dostęp do tych ekskluzywnych tytułów AAA oprócz gier Game Pass”. Ale taka konfiguracja wymagałaby podzielenia podstawowej technologii przesyłania strumieniowego na oddzielną aplikację, „aby zapewnić odpowiednie wrażenia”, napisał Wright.
W rozmowie z The Verge Kareem Choudhry, wiceprezes Xbox Cloud Gaming, powiedział: „Nasza propozycja oferowania gier za pośrednictwem poszczególnych aplikacji została zaprojektowana tak, aby spełniała wytyczne App Store, perspektywę inżynieryjną i byłaby niezwykle negatywnym doświadczeniem dla klientów”.
The Verge przytoczył również potencjalne skargi Apple dotyczące zakupów w aplikacji dostępnych w grach Game Pass oraz problemy techniczne związane z tym, w jaki sposób Apple weźmie udział w takich zakupach. Jednak Choudry powiedział, że te obawy nie były kluczowe dla niepowodzenia partnerstwa, mówiąc: „Obecnie oferujemy Xbox Cloud Gaming za pośrednictwem jednej aplikacji Xbox Game Pass w sklepie Google Play bez włączonej IAP… jeśli jest to dozwolone”.
Oczywiście w pewnym momencie wszystkie te negocjacje stały się kontrowersyjne, a Microsoft po prostu stał się… iOS Game Pass Streaming został uruchomiony jako aplikacja internetowa na początku tego roku obejść problem. Ale te nowe wewnętrzne e-maile pokazują, jak poważnie Microsoft wykorzystał okazję, by przeskoczyć przez obręcz Apple, aby włączyć swoje gry strumieniowe do głównych cyfrowych nieruchomości App Store.