Zabawa
Martin Scorsese i Steven Spielberg mogliby rywalizować o „Maestro” na Oscarach
Kolumna „Awards Circuit”: Obaj legendarni filmowcy mogli dzielić się nominacją do „Maestro” Bradleya Coopera i rywalizować po raz drugi w historii Oscarów
Zgadnij, ile razy legendy kina Martin Scorsese i Steven Spielberg rywalizowali ze sobą na Oscarach?
Biorąc pod uwagę 37 nominacji i pięć dekad niezatartych klasyków, takich jak epopeja gangsterska „Kasyno” (1995) i thriller o rekinach „Szczęki” (1975), można założyć, że obaj autorzy zostali wyróżnieni podczas co najmniej pół tuzina ceremonii.
Czytać: różnorodność Obwód nagród, w którym znajdziesz najnowsze prognozy Oscarów we wszystkich kategoriach.
Cóż, zgadnij jeszcze raz. Doszło do tylko jednego pojedynku i to nawet nie w kategorii Najlepszy Reżyser. W 2012 roku w wyścigu o najlepszy film rywalizowały dwa prawdopodobnie mniej cenione filmy fabularne – paryski epos przygodowy Scorsese „Hugo” i dramat Spielberga „Koń bojowy” z I wojny światowej.
Przegrali z niemym dramatem Michela Hazanaviciusa „Artysta” (choć „Hugo” był filmem, który zdobył najwięcej nominacji i nagród roku, odpowiednio 11 i 5).
Teraz, ponad dekadę później, mistrzowie kina mogli po raz drugi zmierzyć się ze sobą. Co więcej, mogliby wspólnie walczyć o Oscara.
Weterani, obok autora, reżysera i głównego aktora Bradleya Coopera, są uznanymi producentami Netflixowego filmu biograficznego „Maestro” o Leonardzie Bernsteinie. Jeśli (kiedy?) dramat otrzyma nominację do nagrody dla najlepszego filmu, po raz pierwszy oba nazwiska zostaną wymienione razem.
„Maestro” śledzi losy znanego kompozytora i dyrygenta przez dziesięciolecia twórczości muzycznej na tle jego małżeństwa z Felicią Montealegre (świetnie graną przez Carey Mulligan). Po specjalnym pokazie na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku „Maestro” zyskał uznanie publiczności, umacniając perspektywy na nagrody za kreacje i osiągnięcia techniczne, a także wzmacniając dążenie streamera do głównej nagrody Akademii. Posiadanie na liście autorów takich nazwisk jak Spielberg i Scorsese tylko pomoże filmowi przyciągnąć uwagę wyborców z branży i popchnąć Coopera do przodu w wyścigu reżyserskim.
Obaj reżyserzy mają niesamowitą umiejętność uchwycenia, a nawet przekroczenia gatunków, kultur i epok. Surowy obraz życia miejskiego w „Taksówkarzu” (1976) autorstwa Scorsese i jego spojrzenie na przestępczość zorganizowaną w „Chłopcy z ferajny” (1990) ukazują jego talent do surowego, niefiltrowanego opowiadania historii. Spielberg jest królem fantasy i snuje historie od pozaziemskiego cudu „ET” (1982) po historyczny dramat „Monachium” (2005). Ich wszechstronność nie zna granic i są mistrzami opowiadania historii w najczystszej formie.
Jeśli chodzi o Oscary, Spielberg zdobył trzy statuetki: jedną za Szeregowca Ryana (reżyser) w 1998 r. i dwie za Listę Schindlera (reżyseria, najlepszy film) w 1993 r. Scorsese otrzymał Oscara za reżyserię „Infrastruktury wśród umarłych” z 2006 r. Film zdobył także nagrodę dla najlepszego filmu, ale nie został przez niego wyprodukowany. Co gorsza, Scorsese i Spielberg zajmują drugie miejsce z dziewięcioma nominacjami dla najlepszego reżysera, za dwunastoma nominacjami Williama Wylera.
Chociaż obaj połączyli siły przy „Maestro”, są także konkurentami: każdy z nich ma inne projekty ubiegające się o nagrodę dla najlepszego filmu, które mogą zapewnić im podwójną nominację w tej kategorii.
„Killers of the Flower Moon” Scorsese, będący ostrym spojrzeniem na morderstwa członków plemienia Osagów w latach dwudziestych XX wieku, jest zdecydowanym kandydatem do nagrody. Oprócz swoich gwiazd: Leonardo DiCaprio, Roberta De Niro i Lily Gladstone, Scorsese może spodziewać się nominacji za najlepszy film, najlepszą reżyserię i scenariusz adaptowany.
Spielberg, który w zeszłym roku otrzymał trzy nominacje za swój na wpół autobiograficzny film „Bajkarze”, nie reżyseruje filmu. Jest jednak producentem nowej wersji swojego nominowanego do nagrody dla najlepszego filmu w 1985 roku „Koloru fioletu” w reżyserii Blitza Bazawule’a. Film Warner Bros. jest wciąż w przygotowaniu, ale początkowe szumy sprzyjają jego perspektywom na nagrody aktorskie (Fantasia Barrino, Danielle Brooks i Taraji P. Henson) i jego szansom w najwyższej kategorii.
Ceremonia, w której biorą udział znane nazwiska, takie jak Scorsese i Spielberg, tylko zwiększy oglądalność i inwestycje widzów w Oscary. „Maestro” gwarantuje, że oba zostaną przeniesione do Dolby. Reszta to sos.
Przeczytaj najnowsze aktualizacje prognoz poniżej.
najlepsze zdjęcie
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Żelazny pazur” (A24)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)
„Strefa zainteresowań” (A24)
dyrektor
Greta Gerwig, „Barbie”
Jonathan Glazer, „Strefa interesów”
Yorgos Lanthimos, „Biedne rzeczy”
Christopher Nolan, „Oppenheimer”
Martin Scorsese, „Zabójcy kwiatowego księżyca”
Aktor
Bradley Cooper, „Maestro”
Leonardo DiCaprio, „Zabójcy kwiatowego księżyca”
Colman Domingo, „Rustin”
Cillian Murphy, „Oppenheimer”
Jeffrey Wright, „Fikcja amerykańska”
aktorka
Lily Gladstone, „Zabójcy kwiatowego księżyca”
Sandra Hülser, „Anatomia upadku”
Carey Mulligan, „Maestro”
Margot Robbie, „Barbie”
Emma Stone, „Biedne rzeczy”
obsada drugoplanowa
Willem Dafoe, „Biedne rzeczy”
Robert DeNiro, „Zabójcy kwiatowego księżyca”
Robert Downey Jr., „Oppenheimer”
Ryan Gosling, „Barbie”
Mark Ruffalo, „Biedne rzeczy”
aktorka wspierająca
Emily Blunt, „Oppenheimer”
America Ferrera, „Barbie”
Julianne Moore, „Maj grudzień”
Cara Jade Myers, „Zabójcy kwiatowego księżyca”
Da’Vine Joy Randolph, „Pozostali”
Oryginalny scenariusz
„Lalka Barbie”
„Resztki”
„Żelazny pazur”
„Maestro”
„Poprzednie życia”
Dostosowany scenariusz
„Amerykańska fikcja”
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Oppenheimera”
„Biedactwa”
„Strefa Zainteresowań”
Animowana funkcja
„Chłopiec i czapla”
„Podstawowy”
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka”
Wojownicze Żółwie Ninja: Mutant Mayhem
„Trolle łączą siły”
Projekt produktu
„Lalka Barbie”
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Maestro”
„Oppenheimera”
„Biedactwa”
kinematografia
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Napoleon”
„Oppenheimera”
„oparzenie solą”
„Strefa Zainteresowań”
Projekt kostiumu
„Jesteś tam, Boże? To ja, Margaret.
„Lalka Barbie”
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Maestro”
„Biedactwa”
cięcie
„Lalka Barbie”
„Resztki”
„Żelazny pazur”
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Oppenheimera”
Makijaż i stylizacja fryzur
“Ferrari”
„Strażnicy Galaktyki, tom 3”
„Żelazny pazur”
„Maestro”
„Biedactwa”
dźwięk
“Ferrari”
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Maestro”
„Oppenheimera”
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka”
Efekty wizualne
„Niebieski chrząszcz”
„Twórca”
„Mała Syrenka”
„Oppenheimera”
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka”
Oryginalny wynik
„Amerykańska fikcja”
„Kwiatowy zabójca księżyca”
„Oppenheimera”
„Pochodzenie”
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka”
Oryginalna piosenka
„To nigdy nie odeszło” z „American Fiction”
„Do czego zostałam stworzona?” z „Barbie”
„Droga do wolności” z „Rustina”
„Lepsze miejsce” z „Trolle łączą siły”
„To życzenie” z „Życzenia”
film dokumentalny
„Amerykańska symfonia”
„Anzelm”
„Mały Richard: Jestem wszystkim”
„Tunel dla gołębi”
„Zastrzelili pianistę”
Funkcja międzynarodowa
„Idealne dni” (Japonia)
„Smak rzeczy” (Francja)
„Pokój nauczycielski” (Niemcy)
„Chłopi” (Polska)
Strefa zainteresowań (Wielka Brytania)
Śledzenie 4 najlepszych liderów nominacji (film)
- „Zabójcy Kwietnego Księżyca” – 13
- „Oppenheimera” – 12
- „Barbie” – 10
- „Biedne rzeczy” – 9
Śledzenie 4 najlepszych liderów nominacji (studio)
- Oryginalne filmy Apple i Netflix – 14
- Warner Bros. i Universal Pictures – 12
- Obrazy uniwersalne – 12
- A24 – 10
Kategorie przewidywań Oscarów
NAJLEPSZE OBRAZEK | REŻYSER | NAJLEPSZY AKTOR | NAJLEPSZA AKTORKA | AKTORZY DRUGOPLANOWI | AKTORKA DRUGOPLANOWA | SCENARIUSZ ORYGINALNY | Scenariusz adaptowany | FUNKCJA ANIMOWANA | PROJEKT PRODUKCJI | KINEMATOGRAFIA | PROJEKTOWANIE KOSTIUMÓW | MONTAŻ FILMOWY | MAKIJAŻ I STYLIZACJA WŁOSÓW | DŹWIĘK | EFEKTY WIZUALNE | ORYGINALNA partytura | PIOSENKA ORYGINALNA | FILM DOKUMENTALNY | CECHY MIĘDZYNARODOWE | KRÓTKI KRÓTKI ANIMOWANY | KRÓTKI DOKUMENT | KRÓTKA AKCJA NA ŻYWO
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.