Zabawa
Marki kosmetyczne wykorzystują partnerstwa telewizyjne i filmowe, aby łączyć się z odłączonymi konsumentami
Obregonia D. Toretto/Pexels
Walcząc o dotarcie do konsumentów wcześniej skutecznymi metodami, marki kosmetyczne zwracają się ku rozrywce, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych odbiorców.
„W obliczu trwającej recesji uwagi marki kosmetyczne walczą o kontakt z nadmiernie pobudzonymi konsumentami, którzy są całkowicie odłączeni i unikają reklam” – powiedziała Melanie Larsen, strateg w WGSN Insight.
„Właściwie sam w USA 82% konsumentów zmniejszyło swoją ekspozycję na reklamy internetowe, zmuszając marki kosmetyczne do znalezienia nowych i innowacyjnych sposobów uporządkowania bałaganu i dotarcia do ludzi”.
Oto niektóre z taktyk stosowanych przez marki kosmetyczne według Melanie Larsen.
Sponsoring marki kosmetycznej
W ostatnich latach marki kosmetyczne przeniosły się do przestrzeni rozrywkowej, aby zwiększyć świadomość marki, zaangażowanie i zwiększyć sprzedaż. Marki kosmetyczne nawiązują krótkoterminowe partnerstwa rozrywkowe, nawiązują współpracę i podpisują umowy sponsorskie, które okazują się niezwykle skuteczne.
Spójrz na brytyjskiego sprzedawcę kosmetyków Boots, który po raz drugi sponsorował Love Island brytyjskiego nadawcy ITV w maju 2022 roku po tym, jak sprzedaż produktów wzrosła o 61% po pierwszym sponsorowaniu. Niektóre marki kosmetyczne eksperymentują ze sponsorowaniem wydarzeń, aby zyskać ekspozycję na nowych rynkach. W listopadzie 2022 roku Grupa L’Oréal sponsorowała Międzynarodowy Festiwal Filmowy Morza Czerwonego wraz ze swoimi dwiema markami, L’Oréal Paris i L’Oréal Professional, aby wzmocnić swoją obecność na Bliskim Wschodzie.
Współpraca z limitowaną edycją
Inną taktyką jest oparcie się na tradycyjnych strategiach współpracy z limitowanymi edycjami, współpraca ze studiami filmowymi w celu wspierania i czerpania korzyści z oczekiwania i ekscytacji nowymi premierami. W październiku 2022 roku firma MAC Cosmetics nawiązała współpracę z Marvel Studios, aby zaprezentować limitowaną edycję kolekcji makijażu Black Panther: Wakanda Forever inspirowaną wojownikami kontynuacji przed listopadową premierą.
Obserwujemy również odrodzenie partnerstw związanych z urodą i muzeami. Marka lakierów do paznokci J. Hannah po raz trzeci nawiązała współpracę z Metropolitan Museum of Art w październiku 2022 roku. Duet stworzył kolekcję lakierów do paznokci inspirowaną portretem Ellen Maurice flamandzkiego artysty Marcusa Gheeraertsa Młodszego z 1597 r., oferując odwiedzającym muzeum możliwość zabrania ze sobą namacalnego fragmentu wystawy.
Rozrywka a współpraca z twórcami: która jest odpowiednia dla Twojej marki?
Partnerstwa rozrywkowe, takie jak to, naprawdę wyróżniają się od zwykłego wykorzystania celebryty lub twórcy, ponieważ nie koncentrują się wyłącznie na handlu i treściach. Współpraca z branżą rozrywkową przynosi korzyści markom, tworząc emocjonalną więź z publicznością.
Chociaż pozyskanie twórcy lub celebryty daje markom kosmetycznym możliwość wykorzystania ich licznych fanów, partnerstwa rozrywkowe wykraczają poza to i docierają do konsumentów tam, gdzie się znajdują. Ponieważ ludzie stają się bardziej bystrzy i konsumują treści z różnych źródeł, marki muszą być na bieżąco i łączyć się z nimi, gdziekolwiek spędzają czas.
Te partnerstwa oferują również markom kosmetycznym możliwość ekspansji na nowe rynki geograficzne i spotkanie nowych grup demograficznych, a także wykorzystanie nowych możliwości marketingowych. Wyjątkową zaletą partnerstw rozrywkowych jest to, że oferują markom kosmetycznym możliwość nawiązania kontaktu z ludźmi w organiczny sposób. Jednak, aby odnieść sukces, marki kosmetyczne muszą zawsze zapewniać, że ich wartości są zgodne z wartościami ich partnerów.
Aby dowiedzieć się więcej o partnerstwach rozrywkowych i sposobach ich wdrażania w swojej strategii biznesowej, poproś o bezpłatną spersonalizowaną wycieczkę, a jeden z naszych ekspertów skontaktuje się z Tobą, aby znaleźć dzień i godzinę, która będzie najodpowiedniejsza dla Ciebie i Twojego zespołu.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.