technologia
Mark Andy prowadzi warsztaty studenckie w Polsce
„Te spotkania są skierowane do naszych przyszłych drukarzy, a wydarzenie stało się tradycją Mark Andy Europe dla uniwersytetów i szkół wyższych” – mówi Lena Chmielewska-Bontron, menedżer ds. marketingu na Europę w Mark Andy. „W tym roku postanowiliśmy podzielić uczniów na dwie grupy, aby dostosować zajęcia do ich wiedzy i kwalifikacji. „Więc z uczniami szkół średnich skupiliśmy się głównie na teorii, podczas gdy studenci uczelni technicznych wzięli udział w praktycznych warsztatach na temat ustawiania maszyn drukarskich i zadań drukarskich”.
Wszyscy goście mogli zobaczyć w akcji trzy maszyny Mark Andy, w tym najnowszą linię fleksograficzną Pro Series. „Odzew był bardzo pozytywny i było jasne, że nasz program naprawdę wzbudził zainteresowanie uczniów. Byliśmy bardzo zadowoleni z ich zaangażowania, gdyż wszyscy zdajemy sobie sprawę z ogólnoświatowego niedoboru wysoko wykwalifikowanych specjalistów w branży poligraficznej.”
Organizując te wydarzenia Mark Andy ma kilka celów. „Po pierwsze, wykorzystujemy i tworzymy wiedzę oraz oferujemy zaplecze techniczne przyszłym pracownikom branży poligraficznej. Po drugie, prezentujemy i promujemy poligrafię jako bardzo interesującą i przyszłościową branżę, której produkcja etykiet jest podstawą działalności Marka Andy’ego.
Otwierając wydarzenie, Lena Chmielewska-Bontron serdecznie powitała uczniów, po czym przekazała wydarzenie Łukaszowi Chruslińskiemu, menadżerowi sprzedaży na Europę, który wygłosił przemówienie programowe na temat różnych aspektów drukowania etykiet. Rozpoczęło się krótką prezentacją Marka Andy’ego, producenta i pioniera maszyn drukarskich wąskowstęgowych, z 77-letnią historią i obecnością na rynku. „Nasza firma była w pewnym sensie kolebką druku wąskowstęgowego, ponieważ rozpoczęła się i rozwijała wraz z Markiem Andrewsem, założycielem Marka Andy’ego” – mówi.
Dziś Mark Andy jest uznawany za światowego lidera w dziedzinie wąskowstęgowych maszyn drukujących fleksograficznie i pioniera hybrydowej technologii fleksograficznej i cyfrowej, obejmującej zarówno techniki atramentowe, jak i tonerowe. „Obecnie obserwujemy znaczny i szybki wzrost sprzedaży pojazdów hybrydowych Marka Andy’ego na całym świecie” – dodaje Chrusliński.
Następnie Łukasz Chrusliński przedstawił aktualne trendy w druku wąskowstęgowym, ze szczególnym uwzględnieniem branży etykietowej. Zaznaczył, że niepewność geopolityczna i gospodarcza to obecnie kluczowe czynniki wpływające na działalność wielu przedsiębiorców i konsumentów. „Szczerze mówiąc, w dzisiejszych warunkach rynkowych bardzo trudno jest przewidzieć przyszłość, nawet w bardzo krótkiej perspektywie” – stwierdził. „Ostatnio doświadczyliśmy bardzo burzliwych lat i nie ma wyraźnych oznak, że sytuacja w najbliższym czasie ulegnie poprawie”.
Biorąc pod uwagę te warunki ramowe, niezwykle ważne jest, aby przedsiębiorstwa charakteryzowały się elastycznością i sprawnością, aby móc szybko reagować. Mark Andy wychodzi naprzeciw tym trendom rynkowym, oferując maszyny drukarskie i linie produkcyjne, które umożliwiają przetwórcom etykiet pokonanie wielu wyzwań stojących przed nimi w związku ze zmieniającymi się trendami rynkowymi. Należą do nich: malejący nakład i mniejsze zamówienia, krótszy czas dostawy, rosnące znaczenie
E-commerce, VDP i wersjonowanie, a także aspekty technologiczne, takie jak rosnące zainteresowanie etykietami bez podkładu, zdzieralnymi i RFID. „Bardzo uważnie monitorujemy wszystkie te trendy i wspólnie z naszymi klientami analizujemy sytuację” – mówi Chrusliński. „Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować i dalej rozwijać nową technologię dla projektów inwestycyjnych.”
Goście studenccy Marka Andy’ego obejrzeli pokazy pracy na trzech prasach drukarskich zainstalowanych w centrum technologicznym firmy. Należą do nich nowo wprowadzone linie fleksograficzne Pro Series i Evolution Series E5, a także hybrydowa seria Digital HD. Na każdej maszynie wydrukowano te same projekty etykiet, co umożliwiło porównanie gotowych etykiet wyprodukowanych w różnych procesach. Studenci uczelni zostali poproszeni o samodzielne ustawienie maszyn drukarskich, w tym ustawienie i uruchomienie prasy drukarskiej. Opiekę i wsparcie sprawowali specjaliści ds. druku i serwisanci z Mark Andy Europe.
„Byliśmy pod ogromnym wrażeniem zainteresowania wszystkich uczniów biorących udział w warsztatach, a zwłaszcza ich zaangażowania w warsztaty. Wykazali się dużą aktywnością, zadawali wiele szczegółowych pytań, chętnie ustawiali maszyny i rozpoczynali nowe zlecenia druku. W przypadku obu wydarzeń sporadycznie przygotowywaliśmy i drukowaliśmy etykiety z wizerunkami wszystkich uczestników, co okazało się zabawną i cenioną pamiątką. Mamy nadzieję, że wszyscy miło wspominacie wizytę w Mark Andy i że spotkanie z naszymi specjalistami oraz oglądanie i korzystanie z naszej technologii zapewni Państwu solidne podstawy do procesu uczenia się. Wierzymy, że takie spotkania motywują ich i sprawiają, że chcą związać swoją przyszłość z branżą poligraficzną – podsumowuje Lena Chmielewska-Bontron.