Czy letnie upały cię przygnębiają? Dobrym sposobem na ucieczkę i relaks jest wizyta w klimatyzowanej galerii i zanurzenie się w sztuce. Rzuć okiem na to, co wybrane lokalne galerie prezentują w sierpniu.
William BączekSztuka PięknaNorthampton — w tym miesiącu prezentowane są prace ponad 15 artystów, głównie obrazy olejne i akrylowe, ale także rzeźby ceramiczne i abstrakcyjne grafiki z ręcznie nakładanymi kryształami, obejmujące style od realizmu po abstrakcję.
Na przykład „Divers XIV”, obraz olejny i akrylowy autorstwa Andrae Greena, artystki ze Springfield, przedstawia kolorowy, ekspresjonistyczny styl, który czerpie z europejskich mistrzów i doświadczenia Greena dorastającego na Jamajce; opisuje swoje wykształcenie artystyczne jako „trochę Europy, trochę Afryki i dużo pomiędzy”.
„Harold, Faux Rabbit” to jeden z kilku obrazów paneli akrylowych autorstwa Travisa Louie, artysty z Brooklynu w Nowym Jorku, który specjalizuje się w niesamowitych portretach nawiązujących do fotografii wiktoriańskich i edwardiańskich, przedstawiających dziwne bestie w strojach formalnych. Królik w tym przypadku ma dziwny płaszcz i miga znak pokoju.
Galeria PULPHolyoke — „Emergence: QT/BIPOC Aesthetic Abundance” to kolejna wystawa grupowa prezentująca prace kilku artystów z Doliny, którzy według notatek z wystawy zostali zaproszeni „do dekolonizacji i przełamania pojęcia, kto ma dostęp do świata sztuki, co uchodzi za znane”.
„Temat wyłaniania się jest również generatywnym zaproszeniem do uczestniczenia, honorowania i pielęgnowania naszych własnych wyłaniających się procesów tworzenia BIPOC i budowania społeczności BIPOC”, jak zauważa wystawa.
Wystawę, która obejmuje szereg prac, zorganizowała Chelvanaya Gabriel, artystka i aktywistka, która nadzoruje również kilka instalacji na wydziale naukowym w Hampshire College. Ponadto Gabriel prowadzi również Creative Resilience Project, przestrzeń społecznościową artystyczną/performance/dialogową dla twórców BIPOC, która sąsiaduje z Galerią PULP.
Artyści biorący udział w „Emergence” to między innymi Ella Alkiewicz, Julissa Rodriguez, Ebbie Russell, Jason Montgomery, Keyona Jones/Onkey Cosplay i Erika Slocumb.
Galeria A3Amherst — Po dwuletniej przerwie spowodowanej COVID-19, Galeria A3 w tym miesiącu przywróciła Juried Show, które potrwa do 27 sierpnia. Na wystawie będzie można zobaczyć prace około 41 artystów, wybrane spośród 340 obrazów przeanalizowanych przez sędziego wystawowego Daniela Kojo Schrade, profesora sztuki w Hampshire College.
Wystawa oferuje różnorodne obrazy. W swoim obrazie „Connecticut River UFO” Anne LaPrade Seuthe stworzyła pół-abstrakcyjny zielony krajobraz zbiornika wodnego, który odzwierciedla zaokrąglone kształty pobliskich drzew; ciemniejsza linia w tle przedstawia niskie, odległe wzgórza, podczas gdy nad wodą linia dziwnych, nieco okrągłych obiektów rysuje linię.
Stylizowane zdjęcie „Piosenki miłosne” Rachel Cyrene Blackman wydaje się natomiast być zbliżeniem kasety magnetofonowej, z widocznym plastikowym trzonem po lewej stronie, a postacie „90 min” po prawej.
Schrade, juror wystaw, studiował sztukę w Niemczech i Hiszpanii, wystawiał swoje obrazy i instalacje m.in. w Meksyku, Niemczech, Polsce i Indonezji.
Nadzieja i pióra kadrowanie i galeria, Amherst — „Powidoki II”, wystawa prac nieżyjącej już Grety Gundersen, została przedłużona od lipca do sierpnia. Gundersen, malarz i rysownik pochodzący z Nowego Jorku, przeniósł się w latach 90. do zachodniego Massachusetts; zmarła w 2017 roku.
„Afterimage II” zawiera wybór rysunków graffiti Gundersena, które skupiają się na wyjątkowo identyfikowalnych tematach – nietoperzach, gniazdach, cebulkach czosnku – ale które istnieją, jak ujęła to wystawa, „w mglistej liminalnej przestrzeni, jakby wyłaniały się ze snów. jak wizje. Uchwyciła istotę swoich poddanych i dała nam delikatne obrazy, które wyglądają jak wizje senne zachowane przed zniknięciem po przebudzeniu”.
Galeria StarorzeczyEasthampton — The Oxbow Galley zaprezentuje również w sierpniu zbiorową wystawę „Czarno-biały”, na którą członkowie kolektywu wnoszą różnorodne prace zaprojektowane w celu zbadania „estetycznych implikacji i możliwości” sztuki za pomocą zaledwie dwóch podstawowych kolorów.
W tylnej przestrzeni galerii znajduje się wystawa indywidualna „Oznaczanie czasu” Joan Dix Blair, na którą składają się kolorowe odbitki oparte na miedziorytowej akwafortach, malowane monotypie i monografie drzeworytu.
Elusie GaleraEasthampton – W tym miesiącu trwa wystawa z pracami malarzy obszarowych Davida Brewstera, Laury Radwell i Marlene Rye, podobnie jak ich niezwykła aranżacja: wszystkie zakupione obrazy można od razu zabrać do domu, po czym zostanie wystawiony kolejny obraz tego samego artysty ekran.
Brewster oferuje abstrakcyjne sceny plenerowe, które starają się nadać sens temu, co nazywa „coraz bardziej dziwacznym i niestosownym syntetycznym krajobrazem”: restauracjami typu fast-food, centrami handlowymi i „postindustrialnym rumowiskiem”. Tymczasem Radwell prezentuje abstrakcyjne pejzaże olejne, w których dominuje światło i kolor.
Rye, która pracuje w olejach i pastelach, a także wykonuje wydruki giclee, wnosi do swoich kolorowych pejzaży odrobinę impresjonizmu i puentylizmu, inspirowanych głównie lasami zachodniego Massachusetts.
W pobliżu Galeria ETO w Easthampton od lipca trwa również wystawa Pameli Acosty „Fragmentos de un Naufragio”, zbiór obrazów i kolorowych ilustracji; pokaz potrwa do 25 sierpnia.
Zakotwiczony Dom ArtystówNorthampton – Anchor House obiecuje „dziką sztukę” na sierpień od dwóch nowych wystawców w ich przestrzeni, Julesa Jonesa i Deana Nimmera.
Jones, który studiował sztukę w Greenfield Community College i University of Massachusetts Amherst, według jego strony internetowej jest niepełnosprawnym artystą queer, który maluje i tworzy prace/rysunki/kolaże na papierze. Artysta stosuje charakterystyczny proces nakładania warstw, który obejmuje „drukowane media, takie jak monotypia, litografia i sitodruk z kawałkami innych obrazów na papierze, z których każdy dodaje różnorodności tekstury do powierzchni obrazów”.
Te „mozaikowate dzieła” mają na celu „podważenie poglądu, że malarstwo i grafika to odrębne działania artystyczne”, pisze Jones.
Nimmer, emerytowany profesor w Massachusetts College of Art i autor książek o sztuce abstrakcyjnej, jest malarzem abstrakcyjnym, który według Anchor House miał ponad 200 wystaw na całym świecie: alternatywne ego, Unique Frederico. Nigdy formalizm i intuicja nie zderzyły się tak mocno”.
Prace Jamesa Browna, Johna Landino i Charlesa Millera będą również prezentowane w tym miesiącu w Anchor House.