Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Linia tramwajowa Wilanów-Śródmieście, Warszawa, Polska

Published

on

Linia tramwajowa Wilanów-Śródmieście, Warszawa, Polska

Tramwaje Warszawskie, operator tramwajowy m.st. Warszawy, buduje nową trasę tramwajową między Wilanowem a Śródmieściem w Polsce.

Linia tramwajowa Wilanów-Śródmieście została zaprojektowana tak, aby dojeżdżać do Wilanowa ze Śródmieścia w mniej niż 30 minut.

Projekt uznawany jest za jedną z największych inwestycji tramwajowych realizowanych obecnie w kraju. Wesprze również plany budowy niskoemisyjnego systemu transportu publicznego w Warszawie.

Budowa projektu ma się rozpocząć w sierpniu 2022 roku i zakończyć do końca stycznia 2024 roku.

Szczegóły linii tramwajowej Wilanów-Śródmieście

Nowa linia tramwajowa Wilanów-Śródmieście będzie miała łączną długość około 8 km. Będzie obejmował cztery skrzyżowania i 31 przystanków.

Przystanki na linia tramwajowa są zaprojektowane z myślą o potrzebach osób niepełnosprawnych.

W ciągu trasy planowane jest wybudowanie dwóch węzłów. Pierwszy oddział będzie przebiegał od ul. Gagarina do ul. Czerniakowskiej.

Linia tramwajowa zaczyna się na skrzyżowaniu ulic Puławskiej i Goworka. W ramach projektu przebudowany zostanie również istniejący odcinek trasy tramwajowej pomiędzy ul. Rakowiecką a Placem Unii Lubelskiej.

Trasa prowadzi ulicami Goworka i Spacerową, które mają prawie 22 m różnicy wysokości w kierunku Dolnego Mokotowa.

Jedziemy ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów. Na skrzyżowaniu alei Rzeczypospolitej i Branickiego powstanie pętla dla tramwajów dwukierunkowych. Kończy się przy terminalu dla tramwajów dwukierunkowych.

Trasa zostanie wyposażona w system zielonej fali, co oznacza, że ​​tramwaje nie będą już musiały czekać na zielone sygnały na skrzyżowaniach.

Roboty budowlane

Prace przygotowawcze przy ulicy Gagarina mają rozpocząć się w maju 2022 roku. Główne prace obejmują budowę podziemnego kolektora kanalizacyjnego o długości 1,2 km o średnicy 2,8 m oraz przebudowę sieci ciepłowniczej, a następnie budowę torowisk tramwajowych.

Tabor dla tramwaju Wilanów-Śródmieście

Hyundai Rotem wygrał kontrakt na dostawę do 213 tramwajów przez Tramwaje Warszawskie w lutym 2019 roku. Nowa pojazdy polecono jeździć po istniejących i nowych trasach tramwajowych, w tym na trasie Wilanów-Śródmieście.

READ  Manchester City chce Messiego i po trzech latach przekaże go innemu klubowi. Za Pika Nona mogę zapłacić 100-150 mln euro

Kontrakt obejmuje podstawowe zamówienie na dostawę 123 tramwajów z opcją na kolejne 90 sztuk. W ramach zamówienia dostarczone zostaną trzy różne typy tramwajów w zależności od różnych potrzeb komunikacyjnych.

Wszystkie tramwaje są niskopodłogowe. Pociągi będą dostarczane w konfiguracji jedno- i dwukierunkowej. Tramwaje będą klimatyzowane i będą dostępne w dwóch długościach 33m i 24m.

Tramwaje z wózkami potrafią pokonywać ciasne zakręty na drodze. Tłumik zamontowany na każdym kole pomaga zmniejszyć zużycie szyny i zapewnić cichą pracę na zakrętach.

Dodatkowo tramwaje będą wyposażone w systemy monitoringu bezpieczeństwa pasażerów. Będziesz mieć również system informacji pasażerskiej i magazynowanie energii System. Tramwaj o długości 33 m będzie najdłuższym tramwajem w mieście. Może pomieścić do 240 pasażerów.

Z ogólnej liczby dostarczonych tramwajów przewiduje się, że 50 nowych tramwajów zostanie przydzielonych na trasę Wilanów-Śródmieście.

Pierwsze dwa tramwaje w zamówieniu przybyły w czerwcu 2021 roku z Korei Południowej do portu Gdynia w Polsce. Dostawa wszystkich tramwajów ma się zakończyć do końca kwietnia 2023 roku.

Szczegóły dotyczące infrastruktury

Na przystankach zostaną zainstalowane elektroniczne tablice informacyjne informujące pasażerów o godzinach jazdy tramwajów.

Ponadto projekt obejmuje budowę trzech nowych podstacji, w tym pierwszej w mieście podstacji metra, do zasilania tramwajów.

W Annopolu powstaje nowa zajezdnia dla nowych tramwajów na linii tramwajowej. Zajezdnia Annopol o powierzchni 12 ha będzie piątą zajezdnią w mieście. Pomieści ponad 150 tramwajów.

Zajezdnia będzie posiadała lakiernię, myjnie samochodowe oraz tokarki do regeneracji kół do tramwajów. W zajezdni dostępne są stanowiska do sprawdzenia stanu wagonów.

Zajezdnia Annopol jest rozbudowywana jako inteligentny obiekt z technologią automatyzacji. Zautomatyzowany system kontroluje punkty i sygnalizację świetlną bez ręcznej interwencji. Pracownicy zajezdni wyposażeni są w smartfony i tablety do przesyłania danych do systemu centralnego w celu zwiększenia wydajności.

finansowanie

Projekt ma pochłonąć 1,19 mld zł (277,5 mln USD), w tym budowę linii i infrastruktury oraz zakup tramwajów.

READ  Entuzjastyczne hymny strajku Polek

Jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ 2014-2020), programu, którego celem jest uczynienie Polski bardziej konkurencyjną i niskoemisyjną gospodarką. W ramach programu UE zgodziła się przeznaczyć na projekt 555 mln zł (129 mln USD).

zaangażowany wykonawca

Tramwaje Warszawskie wybrały Budimex, polskiego generalnego wykonawcę, na partnera budowlanego dla projektu tramwajowego Wilanów-Śródmieście w marcu 2022 roku.

Projektem i budową linii tramwajowej wzdłuż Gagariny zajmie się konsorcjum dwóch polskich firm budowlanych Inżynieria Rzeszów i Balzola na podstawie umowy podpisanej w kwietniu 2022 roku.

Konsorcjum polskiego dostawcy usług budowlanych w zakresie infrastruktury transportu publicznego ZUE oraz tureckiej firmy budowlanej Yörük Yapı Inşaat otrzymało kontrakt na budowę zajezdni Annopol w październiku 2021 roku.

Tramwaje Warszawskie i Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji wybrały Egis Poland, firmę doradczo-projektowo-inżynieryjną, do wykonania prac kolektorowych.

Progreg, wykonawca prac inżynieryjnych, został zakontraktowany na dostarczenie i jest również odpowiedzialny za uzyskanie pozwoleń na projekt.

Medcom, polski dostawca urządzeń i rozwiązań energetycznych, otrzymał kontrakt na dostawę energoelektroniki, systemu sterowania i zarządzania pociągami (TCMS) dla tramwajów.

ATM, polski dostawca usług centrów danych, otrzymał kontrakt na dostawę tachografów do tramwajów.

Damiro, dostawca siedzeń samochodowych, otrzymał zadanie dostarczenia sterowanych pneumatycznie siedzeń dla kierowców i innych skomplikowanych konstrukcji.

tematy w tym artykule:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *