Connect with us

Zabawa

Lehman Center świętuje swoje 40-lecie w Bronksie w stanie Nowy Jork

Published

on

Lehman Center świętuje swoje 40-lecie w Bronksie w stanie Nowy Jork

NOWY JORK (AP) – Przez ostatnią dekadę Lehman Center for the Performing Arts służyło latynoskiej populacji Bronksu, goszcząc takie gwiazdy jak Jose Feliciano, Gilberto Santa Rosa i La India, podczas gdy występy takie jak Patti LaBelle przyciągnęły szerszą publiczność i Smokey Robinson.

Teraz nowo wyremontowany teatr na kampusie CUNY Lehman College świętuje 41. sezon po odwołaniu 40. z powodu pandemii COVID-19.

Eklektyczny wiosenny program rozpocznie się w niedzielę wraz z Polską Orkiestrą Filharmonii Wieniawskiego, a 20 lutego zagra Balet Folklórico de México.

Jedna z największych instytucji kulturalnych na Bronksie, Centrum Lehmana otworzył swoje podwoje w październiku zeszłego roku, po 19-miesięcznej przerwie, z występem prowadzonym przez Andy’ego Montañeza, znanego również jako „El Godfather de la Salsa”, z The Mambo Legends Orchestra i Patty Padilla.

„Ponowne otwarcie było niesamowite. Ludziom naprawdę się to podobało” – mówi o tej premierze dyrektor zarządzająca Eva Bornstein. „Mamy te wszystkie wymagania, że ​​każdy musi być zaszczepiony, nosić maskę i takie tam. Po tym, jak przez to wszystko przeszliśmy i weszli ludzie, wystąpili artyści. To było magiczne.

Dla Bornsteina, który od objęcia urzędu w 2005 roku wiele razy widział pełen teatr z 2276 miejscami, osiągnięcie to było szczególnie znaczące. Pandemiczne zamknięcie teatru nastąpiło zaledwie kilka miesięcy po zakończeniu kosztownej renowacji.

„Włożyliśmy 15,4 miliona dolarów do centrum, a potem pandemia wyglądała jak„ Uh-uh, zostańcie w domu ”- mówi. „To było przerażające. Straciliśmy 90% przychodów. Powiedzieliśmy: „Jak to przetrwamy? Jak planujemy? Co robimy?'”

Pomoc w końcu nadeszła w postaci grantu federalnego w wysokości 1 miliona dolarów dla Shuttered Venue Operators — programu stworzonego po tym, jak szefowie ośrodków artystycznych w całym kraju dotarli do polityków, którzy powiedzieli, że poradzą sobie bez pomocy, nie przetrwają.

READ  Tomasz Wolski prezentuje nowy film „Rok z życia wsi”

„Było to trudne, ponieważ był to nowy grant, więc stale sprawdzali, jakie dokumenty należy złożyć i przeprowadzali spotkania Zoom dzień i noc. Niektórzy po prostu się poddali, ale ja się tego trzymałem i na szczęście zwyciężył rząd federalny” – mówi Bornstein.

Służenie społeczności latynoskiej w Bronksie, jedynej dzielnicy Nowego Jorku z większością ludności latynoskiej, miało kluczowe znaczenie dla Lehman Center. Ale to nie było częścią pracy, kiedy dołączył Bornstein.

„Widownia w Bronksie się zmieniła. Tłum Riverdale stał się Latynosem”, powiedziała, odnosząc się do dzielnicy w Bronksie z dużą populacją żydowską.

„Przejeżdżałem przez Bronx i słuchałem muzyki, której słuchali ludzie w swoich samochodach. Obserwowałem zwykłych ludzi słuchających muzyki i zauważyłem, że robią dużo salsy i merengue” – powiedział Bornstein.

Pochodząca z Polski Bornstein miała doświadczenie w muzyce klasycznej, teatrze i balecie, ale mówi, że podjęła duże ryzyko i zmieniła program centrum.

„Musiałem dokonać stuprocentowej zmiany mentalnej. Naprawdę zacząłem badać, kim są największe gwiazdy w Portoryko, kim są największe gwiazdy w Republice Dominikany i jak możemy je tu sprowadzić, a także kim są największe gwiazdy dla naszej społeczności afroamerykańskiej. Całkowicie się zmieniłam” – mówi. „I wszyscy mówili: „Jesteś szalony! Nikt w Bronksie nie może sobie pozwolić na te bilety”. Ale skorzystałem z okazji, żeby zrobić to drastycznie inaczej”.

Tej wiosny, 5 marca koncert zatytułowany „Palladium w nowym tysiącleciu” upamiętnia Salę Balową Palladium z lat 50. i 60. na 53. i Broadwayu, gdzie Machito, Tito Puente i Tito Rodríguez wystąpili jako „Wielka Trójka”. W spektaklu występują synowie trzech legend – Tito Rodríguez Jr., Mario „Machito” Grillo i Tito Puente Jr. – niosący pochodnię jako „The Big 3 Palladium Orchestra”.

Z biletami w cenie od 25 do 100 USD, uczestnicy mogą cieszyć się wysokiej jakości występami za ułamek tego, co pobierają większe miejsca na Manhattanie. W grudniu ubiegłego roku gościł Balet Westchester „Dziadek do orzechów”.

READ  Żydowski siłacz, który prawdopodobnie zainspirował twórców Supermana

„Dla wielu ludzi może to być jedyna szansa zobaczenia Dziadka do orzechów, ponieważ pójście do ABT (American Ballet Theatre) kosztuje fortunę” – zauważa Bornstein.

Otwarte w 1980 roku występem New York Philharmonic, Lehman Center for the Performing Arts zostało zaprojektowane przez Jana Hirda Pokornego i Davida FM Todda & Associates.

Ostatnie renowacje obejmowały nowe siedzenia, nowe skrzydło z nowymi łazienkami i windy w celu poprawy dostępności. Zachował akustykę, którą Bornstein określił jako „doskonałą”.

Legenda salsy, Willie Colón, urodzony na Bronksie, powiedział w filmie z 2020 roku promującym obiekt podczas jego zamknięcia, że ​​był to powód do dumy dla gminy.

„Uwielbiam tu występować, ponieważ energia sprawia, że ​​czuję się jak w domu” – powiedział.

Inna gwiazda salsy, José Alberto „El Canario”, powiedział w innym filmie, że Lehman Center jest jednym z jego ulubionych miejsc.

„Jest w samym sercu hrabstwa Salsa, Bronxu, i czuje się jak w domu. Mimo że jestem Dominikaninem, publiczność daje mi to uczucie” – powiedział.

W programie tej wiosny znalazły się spektakle taneczno-muzyczne Tango Argentina (3 kwietnia); „Motown with a Twist” z gwiazdami „Dancing With The Stars”, „So You Think You Can Dance”, „American Idol” i „The Voice” (7 maja); Portorykański zespół salsy La Sonora Ponceña (14 maja), dominikański piosenkarz Manny Cruz debiutujący w USA (21 maja), The Purple Xperience Tribute to Prince (28 maja) i koncert Merengue „Lleno de Vida” – wokalista Manny Manuel (czerwiec 4) m.in.

___

Sigal Ratner-Arias jest na Twitterze pod adresem https://twitter.com/sigalratner.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *