technologia
Legendarny Starfy 101 – Krótka historia czarującej gwiazdy platformowej TOSE
Ze wszystkimi trzema GBA Gwiaździsty Ponieważ gry pierwotnie zostały wydane wyłącznie w Japonii, a teraz można w nie grać na Switchu w ramach subskrypcji Nintendo Switch Online Expansion Pack, aktualizujemy i publikujemy to krótkie wprowadzenie do małej gwiazdy, która pojawiła się na rynku aż 15 lat temu. Baw się dobrze!
Ponieważ wielu graczy spoza Japonii nie jest z tym szczególnie zaznajomionych Densetsu no Starfy (The Legendary Starfy na Nintendo DS to jak dotąd jedyna część wydana na Zachodzie), pomyśleliśmy, że fajnie byłoby rzucić okiem na historię serii wraz z kilkoma ciekawostkami, które mogą zaskoczyć nawet zagorzałych fanów .
Po pierwsze, zawsze było wiele zamieszania co do tego, jak dokładnie gry powinny nazywać się po angielsku. Densetsu no Stafi był chyba najbardziej popularny zanim Nintendo oficjalnie rozstrzygnęło spór ze Starfy o wersję NSO (aby dostosować ją do wersji na DS), ale Densetsu nr — lub czasami „Legenda” — Stafy I Starfi były również wykorzystywane przez fanów.
Gry Densetsu no Starfy to wyjątkowa seria tytułów platformowych opracowana przez niewielki zespół programistów o nazwie TOSE. Być może znacie ten zespół z poprzednich prac Nintendo Gra i zegar Seria wydań Game Boya lub wiele gier na platformach Nintendo i gdzie indziej, w które był zaangażowany od czasów Famicom.
Gry Starfy wykorzystują unikalną kombinację elementów platformowych z podwodną fizyką i elementami łamigłówek, aby stworzyć wyjątkowe wrażenia platformowe. Jest to główny powód, dla którego gry stały się tak popularne wśród importerów, którzy cieszą się nimi od ich debiutu w Japonii w 2002 roku.
Chociaż gry Starfy nie zostały wydane poza Japonią, sam Starfy pojawił się kilka epizodycznie w dwóch popularnych amerykańskich wydaniach Game Boy Advance i DS – Mario & Luigi: Super Star Saga i Super Princess Peach – a także pojawił się jako kostium w Twórca Super Mario. Niestety, przez dwie dekady była to nieliczna szansa, jaką wielu anglojęzycznych graczy miało na własne oczy poznanie tej uroczej, małej platformowej gwiazdy.
Pierwszy tytuł, Densetsu no Starfy, został opracowany dla platformy Game Boy Color, będąc wcześniej prototypem dla oryginalnego Game Boya. Gra była już ukończona i miała zostać wydana, kiedy zdecydowano się zamiast tego przenieść ją na nadchodzący Game Boy Advance. Ta wiadomość zdenerwowała graczy czekających na premierę wersji GBC, ale biorąc pod uwagę zbliżającą się premierę GBA i niewielką muzyczną i wizualną zmianę, jaką otrzymała, prawdopodobnie była to ogólnie słuszna decyzja.
Pierwsza gra została wydana w Japonii 6 września 2002 roku. Sprzedawała się całkiem nieźle i była dostępna dla mniej doświadczonych graczy ze względu na niższy poziom trudności. Krótko po premierze w japońskiej społeczności graczy zaczęły krążyć pogłoski o kontynuacji.
Firma TOSE zabrała się za pracę nad Densetsu no Starfy 2 i tym razem podbiła stawkę dłuższą grą, co było jednym z głównych zarzutów wielu graczy dotyczących pierwszego tytułu. Kontynuacja została wydana 5 września 2003 roku, prawie rok po wydaniu pierwszej gry. Po raz kolejny solidne wyniki sprzedaży pokazały, że w oczach japońskich graczy szybko zaczęła zajmować swoje miejsce obok innych popularnych marek własnych Nintendo na GBA.
Gra, którą większość fanów uważa za najważniejszą grę w serii, to Densetsu no Starfy 3. Było to ostatnie wydanie Starfy na Game Boy Advance i było także największą z trzech gier pod względem czystego czasu gry. W grze wydanej 5 sierpnia 2004 roku niespodziewanie pojawiła się jedna z innych znanych maskotek Nintendo: Wario. Trudno powiedzieć, którą postać Nintendo próbowało promować, ponieważ zarówno Starfy, jak i Wario były wówczas równie popularne w Japonii, ale była to miła, mała niespodzianka.
Tradycyjna rozgrywka Starfy powróciła i tym razem projekty poziomów były znacznie bardziej złożone i nieco trudniejsze w porównaniu do poprzednich dwóch wersji. Ta trzecia część stała się bestsellerem na ówczesną platformę i stanowiła doskonałe przygotowanie do wydania na nadchodzącym systemie DS Nintendo, który pojawił się w Japonii i Ameryce Północnej pod koniec roku. Wkrótce w Starfy będzie można grać na dwóch ekranach.
Podczas gdy prace nad Densetsu no Starfy 4 były bardzo zaawansowane, Nintendo dało japońskim fanom możliwość zaprojektowania strojów dla Starfy. Mogli pobrać obrazek, pokolorować i ubrać małą gwiazdkę według własnego uznania. Projekty zwycięzców tego konkursu zostały dodane do kolekcji kostiumów w grze.
Starfy 4 była pierwszą grą oferującą luksus dwóch ekranów, ale gra pozostała wierna wypróbowanej i przetestowanej rozgrywce, która uczyniła ją tak ulubioną przez fanów, korzystając wyłącznie z ekranu dotykowego do przeglądania map i poziomów bonusowych. To był miły akcent, ale nie w takim stopniu, jak w przypadku innych wczesnych wydań DS, w których nacisk był położony na ekran dotykowy.
Jednym z aspektów Densetsu no Starfy 4, który wyróżniał się na tle poprzednich wydań GBA, było wykorzystanie grafiki 3D. Chociaż gra zachowała swój układ i rozgrywkę 2D, tła i wiele przerywników filmowych wykorzystało potężniejszą architekturę systemu, aby uzyskać absolutnie oszałamiające szczegóły wizualne.
Biorąc pod uwagę sukces pierwszego tytułu Starfy na Nintendo DS, nie było zaskoczeniem, gdy Nintendo ogłosiło, że trwają prace nad piątym tytułem. 10 lipca 2008 roku Nintendo wypuściło grę Densetsu no Starfy Taiketsu! Daiiru Kaizokudana w Japonii, co czyni ją pierwszą wersją Starfy zawierającą funkcję kooperacji, umożliwiającą drugiemu graczowi dołączenie podczas walk z bossami i innych określonych części gry za pośrednictwem funkcji DS Download Play.
Po raz kolejny recenzje były pozytywne, a gra odniosła duży sukces w Japonii pod względem ogólnej sprzedaży. Faktycznie, sprzedaż była Więc Dobrze, że Nintendo ogłosiło w lutym 2009, że gra pojawi się w USA 9 czerwca 2009 pod tytułem The Legendary Starfy. Było to pierwsze wydanie Starfy poza Japonią i ostatnia jak dotąd gra z serii TOSE.
Nie jest pewne, czy gwiazdy zapowiadają przyszły powrót Starfy w zupełnie nowej odsłonie serii, ale cieszymy się, że właściciele Switcha mają teraz łatwy dostęp do tej fantastycznej małej serii, nawet jeśli nie jest ona zlokalizowana. Eksploruj gwiazdy.
Poniżej możesz zapoznać się z naszymi recenzjami każdej z gier w stylu retro, a subskrybenci pakietu rozszerzenia Nintendo Switch Online Expansion Pack mogą już teraz się w nich zagłębić.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”