Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com
LIZBONA, 26 lipca (Reuters) – drugi co do wielkości sprzedawca detaliczny w Portugalii, Jeronimo Martins (JMT.LS)we wtorek poinformował o 35-procentowym wzroście dochodu netto w drugim kwartale, przy wysokiej sprzedaży na kluczowym rynku w Polsce, do czego przyczyniła się konsumpcja milionów ukraińskich uchodźców w warunkach rosnącej inflacji.
Firma odnotowała zysk netto w wysokości 173 milionów euro między kwietniem a czerwcem, który w tym roku obejmował okres świąt wielkanocnych, w porównaniu do 129 milionów euro w zeszłym roku, kiedy został dotknięty ograniczeniami COVID-19.
W oświadczeniu napisano: „W Polsce sprzedaż żywności nadal wykazywała solidny wzrost, napędzany przez wyższą inflację i wyższą inflację
Zwiększa się głośność”.
„Działania podjęte przez rząd w celu ochrony konsumentów przed rosnącą presją na dochody rozporządzalne, w połączeniu z szerszą bazą konsumencką w związku z napływem ukraińskich uchodźców do Polski, powinny były pomóc
na tym trendzie” – powiedziała firma.
Skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 24,5% do 6,37 mld euro w drugim kwartale roku, napędzana przez wiodącą na rynku polską sieć handlową Biedronka, której sprzedaż wzrosła o 24% do 4,45 mld euro.
Inflacja żywności w Polsce wyniosła w drugim kwartale 11,1%, wobec 8,7% w poprzednich trzech miesiącach, pomimo obniżki stawki VAT na podstawowe produkty spożywcze do zera od lutego.
Organizacja Narodów Zjednoczonych oszacowała pod koniec maja, że około 3,5 miliona ludzi wyjechało z Ukrainy do Polski od czasu inwazji Rosji na Ukrainę 24 lutego.
W Portugalii sieć supermarketów Pingo Doce odnotowała wzrost obrotów o 11% do 1,1 mln euro.
Reportaż Sergio Goncalvesa w Lizbonie Montaż Matthew Lewisa
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.