Świat
Kurczak Kristallnacht: KFC Niemcy przeprasza za „niedopuszczalną” reklamę związaną z rocznicą masakry
KFC Niemcy przeprosiło po tym, jak „półautomatyczny” system powiadomień push reklamował „delikatny ser z chrupiącym kurczakiem” z okazji rocznicy żydowskiej masakry.
„Dzisiaj jest dzień pamięci Kryształowej Nocy! Podaruj sobie jeszcze bardziej delikatny ser na chrupiącym kurczaku. Teraz w KFCcheese!” zgodnie z wiadomością, według BBC.
Firma przeprosiła za „oczywiście zła, niewrażliwa i niedopuszczalna wiadomość9 listopada, w rocznicę Nocy Kryształowej, „Nocy tłuczonego szkła”, kiedy to nazistowska grupa paramilitarna dokonała zorganizowanej masakry ludności żydowskiej.
Nazwa pochodzi od następnego ranka, kiedy potłuczone szkło z rozbitych witryn żydowskich sklepów zaśmiecało ulice. A Szacuje się, że zginęło 91 Żydów Według Holocaust Memorial Day Trust zniszczono 267 synagog i splądrowano wiele firm.
ADIDAS Zrywa współpracę z Kanye West z powodu antysemickich komentarzy
KFC Germany stwierdziło w oświadczeniu, że wiadomość została wygenerowana w ramach „półzautomatyzowanego procesu tworzenia treści związanych z kalendarzami świąt narodowych”.
„W tym przypadku nasz wewnętrzny proces przeglądu nie był właściwie przestrzegany, co skutkowało przekazaniem nieautoryzowanego powiadomienia” – czytamy w oświadczeniu.
NIKE ZAMKNIĘTY ZWIĄZEK Z KYRIEM IRVINGEM pośród kontrowersji antysemickich
Firma przeprosiła w ciągu godziny od powiadomienia push, mówiąc, że „szczerze przepraszamy” za „nieplanowaną, niewrażliwą i niedopuszczalną wiadomość”.
Daniel Sugarman, dyrektor do spraw publicznych w Radzie Żydów Brytyjskich, nazwał to przesłanie „absolutnie odrażającym”, podczas gdy Dalia Grinfeld, zastępca dyrektora do spraw europejskich w Lidze Przeciwko Zniesławieniu (ADL), napisała na Twitterze: „Wstydź się!”
KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX BUSINESS
Tak powiedziała w Bundestagu federalna minister spraw wewnętrznych Nancy Faeser rocznicowa noc że pamięć „na zawsze pozostanie nocą wstydu dla naszego kraju”.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”