technologia
Koszt tworzenia przebojowych gier wymknął się spod kontroli
Produkcja wysokobudżetowych gier wydawała się przez jakiś czas nie do utrzymania i wszystko wskazuje na to, że wielkie hity będą jeszcze droższe w nadchodzących latach. zeznania w Spór regulacyjny dotyczący przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft pokazuje, że wydawcy gier wydają więcej niż kiedykolwiek na tworzenie nowych wpisów w swoich największych franczyzach wezwanie do służby Do Grand Theft Auto VI. Jeden wydawca twierdzi nawet, że wydał ponad 1 miliard dolarów na ostatnie wydanie, biorąc pod uwagę zarówno koszty produkcji, jak i marketingu.
Najnowsza decyzja przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) w celu zablokowania fuzji Microsoftu towarzyszyła 418-stronicowy raport przedstawia swoje badania i rozumowanie, w tym sekcję poświęconą stale rosnącym kosztom tworzenia gier (powyżej IGN). Cytuje badania przeprowadzone przez firmę badawczą IDG, która przewiduje, że budżety na przeboje gier wzrosną od średnio 50-150 milionów dolarów na konsole ostatniej generacji do ponad 200 milionów dolarów na gry wydane w ciągu najbliższych kilku lat. W 2014 było tak bliżej 60 milionów dolarów.
Odnosząc się do raportu, CMA pisze:
Ponadto raport mówi, że niektóre franczyzy AAA lubią dorsz mają budżety rozwojowe przekraczające już 300 milionów dolarów, a następne GTA oczekuje się, że inne przyszłe maszty namiotowe osiągną 250 milionów dolarów lub więcej. Activision jest również cytowane w tym raporcie w odniesieniu do dorsz: „Musimy zrobić tak wiele treści wezwanie do służbyże nie możemy już polegać nawet na wiodącym studiu. Teraz potrzebujemy prawie 1,5 studia wiodącego na rok dorsz. Ten rodzaj presji na przepustowość zmusza nas do korzystania z coraz większej liczby outsourcingów. Nie wydaje mi się, żeby to się szybko zmieniło”.
Następnie organy regulacyjne cytują oświadczenia innych wydawców na temat ich własnych hitów franczyzowych, które wzmacniają ten trend. Chociaż niektóre obszary różnią się, wszystkie rosną:
- Jeden wydawca poinformował, że wydał 164 miliony dolarów na koszty rozwoju przed premierą i 55 milionów dolarów na marketing
- Inny wydawca powiedział, że budżety wahają się od 80 do 350 milionów dolarów, a koszty marketingu sięgają nawet 310 milionów dolarów w przypadku największych gier
- Trzeci wydawca podał koszty ostatnich wydań od 110 do 350 milionów dolarów
- Czwarty wydawca powiedział, że budżety wahały się od 90 do 180 milionów dolarów, a marketing od 50 do 150 milionów dolarów. Opracowanie najdroższej gry kosztowało 660 milionów dolarów przy budżecie marketingowym wynoszącym 550 milionów dolarów.
CMA wskazuje na to jako dowód na to, że jest mało prawdopodobne, aby jakakolwiek inna firma mogła to zrobić Zamiennik wezwanie do służby kiedyś wkrótce, ale pokazuje też, jak niezrównoważony stał się rozwój wysokobudżetowych gier. Z hitami takimi jak Legion samobójców I pole gwiazd Kosztują tonę i wyjdą na zawsze. Presja i ryzyko związane z ich sukcesem lub porażką są większe niż kiedykolwiek.
To przepis na katastrofę, a wydawcy nadal robią to samo przejść na emeryturę do swoich najbardziej zaufanych franczyz. Ubisoft otwarcie opowiadał się za podwojeniem Assassin’s Creed I Far crypodczas gdy prawie połowa konsol obecnej generacji wygasła, fani PlayStation wciąż czekają, aż Sony zmierzy się z nowymi markami.
Shawn Layden, były prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, już prognozy na 2020 rok że era PS5 popchnie tę matematykę do punktu krytycznego. „Nie sądzę, aby w następnej generacji można było wziąć te liczby i pomnożyć je przez dwa i oczekiwać, że branża będzie się dalej rozwijać” – powiedział wówczas. Niektóre z największych firm zajmujących się grami wydają się zdeterminowane, aby spróbować właśnie tego.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”